  • 41. Data: 2018-10-26 09:01:45
    Temat: Re: Precz z elektrykami
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > Jasne :) Tylko że nikt nie wie jaka to racja.

    ja Ci powiem gdzie ma racje. Polskie elektrownie mają sprawność niewiele
    wyższą niż silnik Diesla. prąd z nich jest wytwarzany z paliw kopalnych.
    sprawość maleje wraz z odległością od elektrowni, bo przesył tak dużych
    ilości energii to koszmar. silnik elektryczny ma zajebistą sprawność,
    ale nie 100%, zasilacz, ładowarka akumulatora - również. a sam
    akumulator idealny też nie jest. Jakby był to elektrownia szczytowo
    pompowa zamiast pierdzielić się z dwoma jeziorami, kupiła by 50%
    produkcji akumulatoów do tesli. JAk to wszystko razem policzysz to
    wyjdzie ci..... No właśnie. na to zwraca uwage redaktor. to że robi to
    nieudolnie NIE ZNACZY że niema racji a tym bardziej że problem nie
    istnieje. co gorsza, mamy inne rozwiązania. możemy jeździć na gazie
    ziemnym, na lpg, albo na.... oleju rzepakowym. Masz jakieś badania jak
    zanieczyszcza silnik Diesla spalający olej jadalny? Kiedyś czytałem że
    autobusy w miastach jeździły na takim oleju. sam jeździłem citroenem c15
    na jadalnym. spaliny bardziej przypominały spalone frytki niż smród
    starego Diesla.
    teraz dywagacje. zaleją nas dotowane elektryki. całe społeczeństwo, nie
    kierowcy, zrzuci się na pokrycie kosztów lini elektrycznych, kosztów
    przesyłu, droższego prądu. a środowisko dostanie w dupe jeszcze bardziej
    niż przy spalinowcach, ale w cenrach miast będzie nieco lepiej. mniej spalin

    ToMasz

  • 42. Data: 2018-10-26 09:35:39
    Od: "abn140" <a...@g...com>

    > ToMasz
    no w punkt.
    dokladnie !!! tak bedzie.
    jedynym ratunkiem jest nastawianie elektrowni atomowych ale ostatniej
    generacji, tzw powielajacych imo, bo niezbyt sie interesuje.
    one wydluzaja zasoby uranu z chyba 200 lat do wlasciwie niekonczonosci.
    dodatkowo moga spalac czesc syfu ktory pozostal po poprzednich.
    nie ma woli politycznej do odpalenia tego projektu.
    czy panele lapiace prad ze slonca stana sie tak wydajne ze nagarazowa
    instalacja + aku uzywi calkowicie jedno auto to oczywiscie nie wiemy.

  • 43. Data: 2018-10-26 09:41:29
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Fri, 26 Oct 2018 09:01:45 +0200, ToMasz napisał(a):

    > teraz dywagacje. zaleją nas dotowane elektryki

    Tomaszu, litości. Autor tego nieszczęsnego artykułu użył wielu mądrych
    słów tyle że je poskładał bez sensu. Może to być wyraz braku rozeznania
    w temacie, może być wyraz nieumiejętności formułowania myśli a może być
    też celowy zabieg polegający na takim skonstruowaniu treści by każdy
    ćwiercinteligent znalazł w nim coś dla siebie, bez względu na to czego
    szuka :) Ja, pomimo poświęcenia paru chwil na deszyfrację nie umiem
    powiedzieć nawet tego jaki jest osobisty, emocjonalny stosunek autora do
    elektryków. Lubi czy nie lubi :) Zaczyna od zdania o powrocie diesli,
    kończy na opisie jakiegoś testu sprzed lat. A gdzie q... główna teza
    artykułu? Powinna być zgodnie z zasadami na początku a reszta artykułu
    powinna być poświęcona jej dowodzeniu. Tymczasem autor skacze z wątka na
    wątek bez ładu i składu. Skłaniam się ku tezie że artykuł ma celowo taki
    kształt by skuteczniej trafiać do mało wykształconego targetu, głównego
    dzisiejszego odbiorcy treści netowych. Co zresztą widać po waszych
    komentarzach :)
    Mądre słowa sprawiają na was wrażenie obcowania z nauką, wielość wątków
    sugeruje erudycję autora. A treść.... my i tak wiemy lepiej od autora,
    po co nam jakaś treść :) A dopieszczeni jesteśmy.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 44. Data: 2018-10-27 16:37:52
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 24 Oct 2018 15:23:18 +0200, kk

    > Media donoszą

    https://www.youtube.com/watch?v=80QkVlqkv0w
    https://www.youtube.com/watch?v=8me5dgLftyY

    Słabo się gościa słucha, ale Tesli też
    się oberwało więc było warto posłuchać. ;)

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 45. Data: 2018-10-27 16:44:36
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Thu, 25 Oct 2018 13:35:58 +0200, r...@k...pl napisał(a):

    > Nie kontruuje się zdań złożonych, gdy nie ma takiej potrzeby, a można to zrobić
    > prościej.

    Liwiusz już tak ma że zadziera nosa nawet jak nie ma nic do powiedzenia
    w temacie. Jakby sobie zadał trochę trudu to by wiedział że forma
    "wziąść" ma w polskim długą tradycję i winna być traktowana co najwyżej
    jako archaizm a nie jako błąd.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 46. Data: 2018-10-27 18:20:31
    Temat: [OT] Re: Precz z elektrykami
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    > forma
    > "wziąść" ma w polskim długą tradycję i winna być traktowana co najwyżej
    > jako archaizm a nie jako błąd.

    Jaką długą tradycję, co ty pi....sz?
    Poza tym wszystko w porządku? :D
    Zawsze jedynie poprawne było "wziąć".
    ZAWSZE!
    To, że w kilku (zaledwie kilku!) wierszach można ten błąd znaleźć, nie
    świadczy o jakiejkolwiek tradycji.

    --
    Akarm
    http://bykom-stop.cba.pl/

  • 47. Data: 2018-10-28 04:26:31
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

> [...]
    > w temacie. Jakby sobie zadał trochę trudu to by wiedział że forma
    > "wziąść" ma w polskim długą tradycję i winna być traktowana co najwyżej

    Nie ma tradycji, nie jest archaizmem, a bardziej prawdopodobne jest, że
    radek po prostu nie umie pisać, a nie błędnie wzoruje się na
    Mickiewiczu, Asnyku, którzy też ten błąd popełniali.

    --
    Liwiusz