  • Data: 2016-12-19 23:23:54
    Temat: Re: Pralka Bosch Logixx 8 - pompka wody kręci w drugą stronę.
    Od: Dariusz Dorochowicz <_...@w...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2016-12-19 o 22:28, Adam pisze:

    > W domu rodzinnym mam jakiś gramofon deck, polski, podobny do serii
    > Fonica F-60x.
    > Taki, że jak chce się go przenieść, to najpierw niesie się sam talerz
    > (bo tyle waży), a później resztę ;)
    >
    > On ma z boku talerza stroboskop na neonie i posiada regulację prędkości
    > silnika.
    > Jak ta regulacja była dokonywana? A w zasadzie: jaki tam silnik?
    >
    > Nie mam jak sprawdzić, bo do tamtego domu mam kilkaset kilometrów.

    Poza Adamem były chyba tylko dwa układy regulacji - jeden ze sprzężeniem
    optycznym i drugi z pomiarem prądu czy jakoś tak - podobnie jak w
    magnetofonie kasetowym - nawet chyba sam układ był identyczny. W tym
    pierwszym na osi silnika była tarcza z otworami, na tym transoptor
    (żarówka i fotorezystor), różniczkowanie w celu ujednolicenia kształtu
    impulsów, całkowanie w celu zmierzenia prędkości i wzmacniacz błędu.
    Tego drugiego to ja w ogóle nie próbowałem nawet zrozumieć. Różnica w
    stabilności dość zasadnicza - wiem bo po zmianie silnika i sterowania w
    G-902fs z tego drugiego na pierwszy na stroboskopie (talerz miał
    odpowiednie pola, trzeba było tylko pomalować i dorobić kominek) różnica
    była wyraźna, pomimo lekkiego talerza. W odsłuchu - też dawało się to
    usłyszeć na niektórych płytach.
    Silnik to chyba jednak komutatorowy, no bo jaki mógłby być wtedy silnik DC?
    Schematy daje się znaleźć w sieci, do silnika leci tylko + i -.

    Pozdrawiam

    DD