    From: "McGayver" <g...@t...aol.com>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Prądnica wolnoobrotowa do elektrowni wiatrowej
    Date: Sun, 22 Apr 2012 12:16:26 +0200

    "kogutek" napisał:
    > Weź jak biały człowiek alternator od samochodu i przekładnie od
    > pralki automatycznej. Jak byś za wiatr płacił to sprawność na
    > poziomie 99% by się liczyła. Wiatr jest darmo to i sprawność może
    > być mniejsza. A czy będzie mniejsza sprawność alternatora od
    > gównianej prądnicy zrobionej samu? Według mnie nie będzie.

    Ciekawy jestem co masz na myśli mówiąc o liczącej się sprawności i jak tą
    sprawność rozumiesz?
    Bo wiatr wcale nie jest za darmo, za darmo jest węgiel i ropa a wiatr
    naprawdę kosztuje, jak zbudujesz elektrownię wiatrową to będziesz wiedział
    ile.

    Wracając do zakupu gotowej prądnicy to one wcale nie są tanie wbrew temu co
    sugerujesz. Pamiętam jak kiedyś znajomy chciał kupić prądnicę do żuka to mu
    inny znajomy powiedział że nowa jest droższa od całego żuka. więc powiedz mi
    proszę za ile kupisz jakiś używany alternator o mocy 0.3kW i 1kW? Potem
    uwzględnij fakt że ta energia wiatrowa nadaje się wyłącznie do zasilenia
    grzałki, czyli jej koszt możesz liczyć na poziomie 0.2zł/kWh bo nie ma jej
    jak praktycznie a tym bardziej tanio magazynować.

    Dla mnie kłopot z kupieniem używanego alternatora jest jeszcze taki że nie
    wiadomo jakie ona mają moce, oraz nie wiadomo jakie mają rezystancje
    wewnętrzne, bo żeby 90% wytworzonej mocy wydzielić na odbiorniku to trzeba
    ten odbiornik dobrać a wyboru wielkiego nie masz.

    Na koniec zauważ że takie fabryczne prądnice są bardzo wysoko obrotowe,
    załącz sobie dowolny silnik elektryczny i zobaczysz jak to wyje!
    Nie wyobrażam sobie takiego wyjca 24h/dobę w okolicy domu. I wcale nie widzę
    nic nadzwyczajnego w ręcznej konstrukcji prądnicy o wyższej sprawności od
    gotowej, ale i tak nie o jej sprawność tu idzie ale o jej koszt.