  • Data: 2013-12-15 18:10:24
    Temat: Re: Prad z wiatrakow
    Od: "M." <...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2013-12-15 16:25, ToMasz pisze:

    > Jak byłem mały, mówiono że ropy wystarczy na 30 lat, węgla na 100 więc
    > Polska będzie potęgą. Gówno prawda jak widać. Oczywiście że węgiel i

    Tutaj coś na temat węgla:

    http://ziemianarozdrozu.pl/artykul/2542/nasz-ssskarb
    -czyli-%E2%80%98wegiel-jest-tani-%E2%80%93-to-przysz
    losc-polskiej-energetyki%E2%80%99

    Co do ropy ..... jesteśmy na szczycie wydobycia. Oznacza to, że ropa
    jeszcze wciąż będzie, tylko teraz mamy plateau wydobycia mimo rosnącego
    popytu.

> [...]
    > będzie działać przez 30 lat. więc co? Będziemy durnie przekonywać
    > reklamami w TV ze atom jest nieszkodliwy, spaliny węgla bardziej? Bez
    > sensu - pozwólmy zdecydować polakom portfelami. jasne że nikt nie chce
    > mieć elektrowni atomowej w pobliżu, ale to też da się załatwić! Tańszy
    > lub nawet darmowy prąd w okolicy! Ilu ludzi przesiedlono aby wybudować
    > autostradę? Może w okolicy elektrowni atomowej też trzeba? A moze takie
    > elektrownie atomowe powkładać do starych kopalń? Najmniejsze generatory
    > atomowe są chyba w łodziach podwodnych - więc powinno się to udać!

    Wyjściem jest miks energetyczny: węgiel, atom, OZE. Dobre wdrożenie OZE
    wymaga czasu i inwestycji (także w sieci przesyłowe i magazynowanie
    energii). To samo dotyczy atomu (chociaż w inny sposób).

    M.