  • Data: 2010-08-05 08:20:09
    Temat: Re: Praca z monitorem IPS - prosba o pomoc
    Od: Tomasz Bojakowski <m...@W...chrum.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 04 Aug 2010 20:34:52 +0200, raviz <r...@v...pl> wrote:
    > Witam
    > Od kilku tygodni mecze sie z dwoma monitorami IPS: HP LP2475w.
    > Przypuszczam jednak, ze problem nie jest zwiazany tylko i wylacznie z
    > tym modelem ale rowniez z innymi LCD IPS. Chodzi mi o "zarowiastosc"
    > niektorych kolorow. Pewne odcienie zieleni, czerwieni, rozowego poprostu
    > "wyskakuja" z ekranu mocno wyrozniajac sie na tle calego zdjecia czy
    > grafiki. Przelaczalem wyswietlanie obrazu miedzy notebookiem z TN i
    > ekranami IPS - roznica jest kolosalna. Na notebooku sa to naturalne
    > barwy zblizone do rzeczywistosci a w IPS porazka.
> [...]

    Poprzednio chyba odpisywałem Tobie też w tej samej kwestii.
    Ustaw jasność na 18-20%. Dużo pomaga.
    Podawałem też "parametry" RGB jakie mam, ale to akurat na tym monitorku po
    miesiącu może być odrobinę rozjechane.
    Kontrast - u mnie jakie 90 - kalibrator/kolorymetr się z tym zgadza akurat
    (jak i z resztą nastawów).
    Profil potem z tego też wygenerowany.

    Pierwsze moje wrażenie też takie było - po godzinie bolały mnie oczy
    od czerwieni/magenty zwłaszcza.

    Powiem tak - monitor nie jest najwyższych lotów (sam fakt, że trzeba
    go co miesiąc kalibrować, a nastawy się potrafią rozjechać zdrowo niektóre).
    Jednakże, jak do mojego amatorskiego zastosowania uważam, że nie jest
    taki zły.

    Pozdr.
    --
    http://www.tomasz.bojakowski.com
    Należy wybaczać swym wrogom, nie wcześniej jednak, niż ich powieszą.