  • 1. Data: 2011-03-08 00:47:34
    Temat: Pozytywny poniedziałek - akcja policji
    Od: Mateusz <m...@g...com>

    http://polskalokalna.pl/wiadomosc-dnia/news/w-ponied
    zialek-wzmozone-kontrole-policji-na-a4,1606053

    Dobrze jest czasami przeczytać takiego newsa, chociaż nie wierzę, żeby
    cokolwiek to zmieniło nie ?

  • 2. Data: 2011-03-08 00:49:19
    Temat: Re: Pozytywny poniedziałek - akcja policji
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Mon, 07 Mar 2011 15:47:34 -0800 osobnik zwany Mateusz
    wystukał:

> [...]
    zialek-wzmozone-
    kontrole-policji-na-a4,1606053

    > Dobrze jest czasami przeczytać takiego newsa, chociaż nie wierzę, żeby

    kolejny raz robimy akcję, zamiast robić to na codzień :(

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 3. Data: 2011-03-08 10:04:04
    Od: Ariusz <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-03-08 00:49, masti pisze:
> [...]
    zialek-wzmozone-
    > kontrole-policji-na-a4,1606053

    > kolejny raz robimy akcję, zamiast robić to na codzień :(

    Osobiście również często jeżdżę lewym pasem - oczywiście w sposób nie
    utrudniający wyprzedzenie mnie, cały czas pod kontrolą co za mną -
    niestety mimo, że autostrada prawie nowa to koleiny tragiczne. A na
    śląskim odcinku jest sporo więcej pasów niż dwa.
    A co w przypadku jak w grudniu po świętach (A4 - Wrocław - Opole) prawy
    pas był tak oblodzony, że nie dało się nim jechać czy wtedy też należy
    koniecznie trzymać się prawego pasa.

    No i jeszcze jedno nie przypominam sobie przepisu, który by
    jednoznacznie zabraniał zajmować lewy pas. Owszem jest zapis, że jest
    ruch prawostronny i należy trzymać się prawego pasa ale nie pisze, że
    nie wolno jeździć lewym. Za co będą tak naprawdę karać za jazdę lewym
    pasem, czy za utrudnianie ruchu. Bo jest sporo kierowców, którzy
    utrudniają ruch mimo, że zajmują prawy pas.

    Owszem zdarzają się oszołomy, a najgorsi to kierowcy tirów zaczynających
    wyprzedzanie pod górę i skutecznie blokując drogę.
    Tylko, że oni w tym czasie wyprzedzają więc nie łamią przepisów.

    Dość dawno zdawałem na prawko i może coś się zmieniło w przepisach i
    jazda lewym pasem jest zabroniona.

    Oczywiście jestem za akcją by udrożnić lewy pas zwłaszcza, że teraz
    można pojechać szybciej - tylko za co Policja będzie karać?

    Ariusz

  • 4. Data: 2011-03-08 10:11:46
    Od: Grzegorz <b...@b...com>

    Hello Ariusz !:

    > A co w przypadku jak w grudniu po świętach (A4 - Wrocław - Opole) prawy
    > pas był tak oblodzony, że nie dało się nim jechać czy wtedy też należy
    > koniecznie trzymać się prawego pasa.

    Bo wszyscy w PL jeżdżą lewym :-D !

> [...]
    > pasem, czy za utrudnianie ruchu. Bo jest sporo kierowców, którzy
    > utrudniają ruch mimo, że zajmują prawy pas.

    Jest taki przepis, poczytaj dokładnie. Choć przyznam, że niejednozanczny
    - bo "zamiar wyprzedzania" to ja mam zawsze :-D !

    > Owszem zdarzają się oszołomy, a najgorsi to kierowcy tirów zaczynających
    > wyprzedzanie pod górę i skutecznie blokując drogę.
    > Tylko, że oni w tym czasie wyprzedzają więc nie łamią przepisów.

    Łamią. Inny przepis. W Niemczech jest za to niemały mandacik.

    > Oczywiście jestem za akcją by udrożnić lewy pas zwłaszcza, że teraz
    > można pojechać szybciej - tylko za co Policja będzie karać?

    Jeżeli da się delikwenta wyprzedzić prawą stroną - to temu na lewym
    powinni wlepić 250+ złociszy. Proste.

    Ale ja w cuda nuie wierzę, jak był burdel tak dalej będzie, tylko być
    może większy. Ale jak paliwko podrożeje o 100%, to dopiero będzie ....

    pzdrw.
    --
    Grzegorz

  • 5. Data: 2011-03-08 10:18:08
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Ariusz" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości news:

    > No i jeszcze jedno nie przypominam sobie przepisu, który by jednoznacznie
    > zabraniał zajmować lewy pas.

    Oczywiście że jest.
    Masz obowiązek trzymania się możliwie najbliżej prawej krawędzi jezdni.

    > Dość dawno zdawałem na prawko i może coś się zmieniło w przepisach i jazda
    > lewym pasem jest zabroniona.

    Zawsze była.
    Lewy pas służy TYLKO do wyprzedzania tych co jadą prawym.

  • 6. Data: 2011-03-08 10:48:51
    Od: Mateusz <m...@g...com>

    Wczoraj w aktualnościach jeszcze była mowa o gościu, który jechał na
    średnicówce lewym pasem osiągając zawrotną prędkość 50km/h.

    I to jest dopiero masakra.

  • 7. Data: 2011-03-08 11:09:56
    Od: WW <w...@v...pl>

    W dniu 2011-03-08 10:48, Mateusz pisze:
    > Wczoraj w aktualnościach jeszcze była mowa o gościu, który jechał na
    > średnicówce lewym pasem osiągając zawrotną prędkość 50km/h.
    >
    > I to jest dopiero masakra.

    Dlatego ja zawsze jadę lewym pasem, bo na prawym są koleiny i moim
    zdaniem jechać się po nim bezpiecznie nie da, oraz z maksymalną
    dopuszczalna na danym odcinku prędkością.

    I doprawdy nie rozumiem wściekłego migania i trąbienia kierowców, którzy
    wyprzedzają mnie prawym pasem.

    :-P

    Pozdrawiam
    WW - zdeklarowany kapelusznik :-P

  • 8. Data: 2011-03-08 11:37:56
    Od: SW3 <s...@p...fm>

    Dnia 08-03-2011 o 10:18:08 Cavallino <c...@k...pl>
    napisał(a):

    > Lewy pas służy TYLKO do wyprzedzania tych co jadą prawym.

    Czyli jeśli prawym pasem jedzie ktoś z maksymalną dopuszczalną prędkością
    to lewy pas ma być pusty! No bo zająć lewy pas możnaby tylko w celu
    wyprzedzania ale aby wyprzedzić trzebaby przekroczyć dopuszczalną
    prędkość...
    Jeżeli jest 10 pasów a skrajnym prawym jedzie ktoś z maksymalną
    dopuszczalną prędkością to 9 pasów ma być pustych itd.
    Jazdy na zamek też nie należy stosować bo prowadzi to do sytuacji że
    samochody poruszają się wszystkimi pasami z mniej więcej tą samą
    prędkością (więc żadnego wyprzedzania nie ma).

    SW3
    ----
    /Bastiat

  • 9. Data: 2011-03-08 11:45:05
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    napisał(a):

> [...]

    >to lewy pas ma być pusty! No bo zająć lewy pas możnaby tylko w celu
    >wyprzedzania ale aby wyprzedzić trzebaby przekroczyć dopuszczalną

    Ale to problem wyprzedzającego nie Twój.

  • 10. Data: 2011-03-08 12:26:01
    Od: "P.B." <p...@w...pl>

    Dnia Tue, 08 Mar 2011 11:37:56 +0100, SW3 napisał(a):

> [...]
    > to lewy pas ma być pusty! No bo zająć lewy pas możnaby tylko w celu
    > wyprzedzania ale aby wyprzedzić trzebaby przekroczyć dopuszczalną

    A skąd ten ktoś wie, że jedzie z maksymalną dopuszczalną prędkością? I kto
    mu dał uprawnienia do narzucania przepisowej jazdy innym?

    --
    Pozdrawiam,

    Przemek