    From: Ariusz <a...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Pozytywny poniedziałek - akcja policji
    Date: Tue, 08 Mar 2011 10:04:04 +0100

    W dniu 2011-03-08 00:49, masti pisze:
    > Dnia pięknego Mon, 07 Mar 2011 15:47:34 -0800 osobnik zwany Mateusz
    > wystukał:

    zialek-wzmozone-
    > kontrole-policji-na-a4,1606053

    > kolejny raz robimy akcję, zamiast robić to na codzień :(

    Osobiście również często jeżdżę lewym pasem - oczywiście w sposób nie
    utrudniający wyprzedzenie mnie, cały czas pod kontrolą co za mną -
    niestety mimo, że autostrada prawie nowa to koleiny tragiczne. A na
    śląskim odcinku jest sporo więcej pasów niż dwa.
    A co w przypadku jak w grudniu po świętach (A4 - Wrocław - Opole) prawy
    pas był tak oblodzony, że nie dało się nim jechać czy wtedy też należy
    koniecznie trzymać się prawego pasa.

    No i jeszcze jedno nie przypominam sobie przepisu, który by
    jednoznacznie zabraniał zajmować lewy pas. Owszem jest zapis, że jest
    ruch prawostronny i należy trzymać się prawego pasa ale nie pisze, że
    nie wolno jeździć lewym. Za co będą tak naprawdę karać za jazdę lewym
    pasem, czy za utrudnianie ruchu. Bo jest sporo kierowców, którzy
    utrudniają ruch mimo, że zajmują prawy pas.

    Owszem zdarzają się oszołomy, a najgorsi to kierowcy tirów zaczynających
    wyprzedzanie pod górę i skutecznie blokując drogę.
    Tylko, że oni w tym czasie wyprzedzają więc nie łamią przepisów.

    Dość dawno zdawałem na prawko i może coś się zmieniło w przepisach i
    jazda lewym pasem jest zabroniona.

    Oczywiście jestem za akcją by udrożnić lewy pas zwłaszcza, że teraz
    można pojechać szybciej - tylko za co Policja będzie karać?

    Ariusz