  • 141. Data: 2010-10-21 22:13:51
    Temat: Re: "Pozyczyli" sobie jego zdjecie i zglosili sprawe do prokuratury
    Od: "Marcin [3M]" <m...@g...pl>

    Użytkownik "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl> napisał w wiadomości
    news:i9q7be$o1p$1@news.onet.pl...

    > Może jeszcze napiszesz, ze najlepsze będą gospodarki planowe?
    > Przerabialiśmy
    > to już kiedyś...

    To, że KC nie planuje wyprodukowania 15000ton telewizorów w pięciolatce, to
    nie znaczy, że koncern samochodowy nie zamawia blach z wielomiesięcznym
    wyprzedzeniem.
    To, że rząd w Japonii potrafi zakazać konkurowania np. dwóm stoczniom w
    walce o te same zlecenia - jest ponoć faktem.
    A swoją drogą - czy możesz wypisać w kolejności w/g wybranego wskaźnika
    jakości 3 "najlepsze" gospodarki i podać, w jakim systemie działają?

  • 142. Data: 2010-10-21 23:10:55
    Od: Piotr Molski <p...@a...pl>

    On 21 Paź, 13:51, "TheGuru" <t...@w...pl> wrote:

    > jak działa wolny rynek ubezpieczeń można zobaczyć w USA. raz że bardzo duża
    > grupa ludzi nie mam JAKIEGOKOLWIEK ubezpieczenia dwa, że duża grupa z tych
    > ubezpieczonych nie zostanie objętych drogim leczeniem bo ma zbyt niskie
    > ubezpieczenie.

    I tu sie zgodze. Mialem relacje z pierwszej i drugiej reki - wujek
    (programista w firmie naftowej) trafil do szpitala "na serce". Miejsce
    - Dallas. Ogolnie lekki horror. On mial jeszcze w miare dobrze, ale
    byl swiadkiem targowania sie o zycie goscia z gorszym ubezpieczeniem.
    "Nie wydalo" - facet zmarl.

    pozdr
    Piotr

    ps
    ale flejmik wywolalem ;)

  • 143. Data: 2010-10-22 00:18:42
    Od: "pl.rec.foto.cyfrowa" <z...@g...com>

    On Oct 21, 7:10 pm, Piotr Molski <p...@a...pl> wrote:

> [...]
    > - Dallas. Ogolnie lekki horror. On mial jeszcze w miare dobrze, ale
    > byl swiadkiem targowania sie o zycie goscia z gorszym ubezpieczeniem.

    Moja reka jest "pierwsiejsza" od twojej reki i twierdze, ze bredzisz.
    Gdyby tak bylo, to juz paru moich dobrych znajomych by nie zylo.
    Mam kolego, ktorego kilkukrotne leczenie szpitalne, przekroczylo juz
    kilka milionow dolarow.
    Ubezpieczenia w hameryce nie mial nigdy a dodatkowo jest tu od
    kilkunastu lat nielegalnie.
    Zadnemu szpitalowi nie kalkulowaloby sie nie podjac leczenia, bo takie
    zaniechanie i smierc z tego powodu,
    kosztowalaby szpital wielokrotnie wiecej.
    veri

  • 144. Data: 2010-10-22 04:46:42
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

    > To, że KC nie planuje wyprodukowania 15000ton telewizorów w pięciolatce,
    > to nie znaczy, że koncern samochodowy nie zamawia blach z
    > wielomiesięcznym wyprzedzeniem.

    LOL:)))) I to wg Ciebie jest gospodarka planowa?

  • 145. Data: 2010-10-22 05:22:16
    Od: Mikolaj Machowski <m...@w...pl>

    pl.rec.foto.cyfrowa napisała:
> [...]
    > zaniechanie i smierc z tego powodu,
    > kosztowalaby szpital wielokrotnie wiecej.

    Nie. Jak ubezpieczenia nie stać to odłączają kable. Twój znajomy podpada
    po prostu pod programy federalne dla biedoty. Najbardziej przesrane mają
    mało zarabiający. Mają ubezpieczenia więc się nie kwalifikują na pomoc
    federalną, ale marne więc wiele rzeczy nie obejmują.

    m.

  • 146. Data: 2010-10-22 05:43:16
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "Marcin [3M]" <m...@g...pl> napisał:

    > To, że KC nie planuje wyprodukowania 15000ton telewizorów w pięciolatce,
    > nie znaczy, że koncern samochodowy nie zamawia blach z wielomiesięcznym
    > wyprzedzeniem.

    A co ma piernik do wiatraka? Przecież to, z jakim wyprzedeniem koncern
    zamawia blachę nie ma nic wspólnego z tym, czy gospodarka jest regulowana...
    Dla mnie zastanawiajace jest coś innego - że ci, którzy twierdzą, że mają
    poglady prawicowe lub konserwatywne dziwnie często okazują sie zwolennikami
    lewicowych rozwiazań gospodarczych.

> [...]
    > A swoją drogą - czy możesz wypisać w kolejności w/g wybranego wskaźnika
    > jakości 3 "najlepsze" gospodarki i podać, w jakim systemie działają?

    Nie mogę - nie będę rzucał takich przykładów 'z palca' a na poświęcanie
    kilku godzin w celu przeszukania źródeł i przeanalizowanie tematu szkoda mi
    czasu.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 147. Data: 2010-10-22 05:57:23
    Od: "quent" <x...@x...com>

    > Dla mnie zastanawiajace jest coś innego - że ci, którzy twierdzą, że mają
    > poglady prawicowe lub konserwatywne dziwnie często okazują sie
    > zwolennikami
    > lewicowych rozwiazań gospodarczych.

    Otoż to!
    Dziś nie ma w zasadzie prawicy w polityce, wszyscy na lewo.

  • 148. Data: 2010-10-22 06:01:22
    Od: "quent" <x...@x...com>

    > Mają ubezpieczenia więc się nie kwalifikują na pomoc
    > federalną, ale marne więc wiele rzeczy nie obejmują.

    W USA nie ma wolnego rynku, panoszą się korporacje dlatego leczenie jest
    DROGIE
    http://www.youtube.com/watch?v=LEsS19Rg3Mw
    Tylko trzeba obejrzeć wszystkie 6 części bo wnioski są na końcu.

    Pozdr.

  • 149. Data: 2010-10-22 06:38:28
    Od: "TheGuru" <t...@w...pl>

    Użytkownik "Marcin [3M]" <m...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "TheGuru" <t...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Mojej myśli? Ja pytałem się o twoje obawy/urojenia przed katofaszyzmem.
    >
    > No więc jak, ukradli Ci, Wyciągnęli o 6-tej rano, czy tylko ci się
    > zdawało?
    ukradli 'wątkotwórcy' a wyciągnęli chociażby Blidę

  • 150. Data: 2010-10-22 07:19:04
    Od: PaPi <...@...3>

    > u nas również spora grupa ludzi moze sobie pozwolić na KAŻDE leczenie i NFZ
    > im wisi

    Po pierwsze nie spora a raczej bardzo niewielka - wiesz ile kosztuje
    leczenie chorob nowotworowych ?
    Po drugie - dlaczego zmuszac ludzi, ktorym NFZ wisi skladanie sie nan ?