    From: Grzegorz Czechowski <c...@N...darkstar.xpam.de>
    Newsgroups: pl.internet.polip
    Subject: Re: Pozwolenie na budowe sieci lokalnej
    Date: Sun, 14 Dec 2003 02:19:45 +0100

    On Sun, 14 Dec 2003 00:04:50 +0000 (UTC)
    Adam Frankowski <a...@z...virt.pl> wrote:

    > Witam
    >
    > Czy w normalnych warunkach chcąc zbudować sieć lokalną w istniejącym
    > budynku potrzebuję jakieś konkretnie uzgodnione projekty budowy tej
    > sieci itp, jak to jest w przypadku instalacji elektrycznej? Wszyscy mi
    > mówią, że nie trzeba takich rzeczy, w prawie budowlanym też tego nie
    > znalazłem, ale wolę się upewnić jeszcze przed rozmową ze spółdzielnią
    > uważąjącą za święte słowa inżynierów elektryków, że na wszystko ma być
    > projekt, szczegółowa dokumentacja techniczna, protokół wejścia na
> [...]

    No trudno raczej stawiać sieć na nieistniejącym jeszcze budynku :], a co
    do projektów, dokumentacji technicznej to trzeba robić tam gdzie sobie
    rządają. Jeśli to ASK i masz dobre znajomości to żadnych pojektów nie
    będziesz potrzebował, wystarczy umowa, że wszelkie szkody wynikające z
    Twojej ingerencji pokryjesz z kosztów własnych i pewnie kilka innych,
    których to sobie spóldzielnia zarząda. Co do ciągów elektrycznych ja
    przynajmniej nie miałem żadnych problemów. Pewnie nikt u mnie nawet tam
    nie zagląda. Więc co kraj to obyczaj ... a tutaj co spółdzielnia to
    obyczaj :) Dobrze byłoby, gdybyś się najpierw podpytał kogoś ze
    spółdzielni jak oni na to patrzą, najlepiej odrazu gadać z prezesem, bo
    te panie za biurkiem czasami mało wiedzą :)

    --
    g.