  • 1. Data: 2003-12-14 00:04:50
    Temat: Pozwolenie na budowe sieci lokalnej
    Od: Adam Frankowski <a...@z...virt.pl>

    Witam

    Czy w normalnych warunkach chcąc zbudować sieć lokalną w istniejącym
    budynku potrzebuję jakieś konkretnie uzgodnione projekty budowy tej sieci itp,
    jak to jest w przypadku instalacji elektrycznej? Wszyscy mi mówią, że nie
    trzeba takich rzeczy, w prawie budowlanym też tego nie znalazłem, ale wolę
    się upewnić jeszcze przed rozmową ze spółdzielnią uważąjącą za święte słowa
    inżynierów elektryków, że na wszystko ma być projekt, szczegółowa dokumentacja
    techniczna, protokół wejścia na budowę, protokół odbioru itp.
    Szczerze powiedziawszy pierwszy raz się z czymś takim spotykam, ale to nie
    znaczy, że tak nie jest...

    Jeśli to nie ta grupa, to proszę mnie skierować na właściwą, bo żadna lepsza
    mi nie przyszła do głowy.

    Pozdrawiam,
    Adam Frankowski

    PS: sprawa jest dość pilna, będę ogromnie wdzięczny za rzeczowe i sprawdzone
    informacje.

    --
    __ _ / Adam Frankowski
    (__)(_)() mrooveq@IRCnet

  • 2. Data: 2003-12-14 01:19:45
    Temat: Re: Pozwolenie na budowe sieci lokalnej
    Od: Grzegorz Czechowski <c...@N...darkstar.xpam.de>

    On Sun, 14 Dec 2003 00:04:50 +0000 (UTC)
    Adam Frankowski <a...@z...virt.pl> wrote:

> [...]
    > lepsza mi nie przyszła do głowy.
    >
    > PS: sprawa jest dość pilna, będę ogromnie wdzięczny za rzeczowe i

    No trudno raczej stawiać sieć na nieistniejącym jeszcze budynku :], a co
    do projektów, dokumentacji technicznej to trzeba robić tam gdzie sobie
    rządają. Jeśli to ASK i masz dobre znajomości to żadnych pojektów nie
    będziesz potrzebował, wystarczy umowa, że wszelkie szkody wynikające z
    Twojej ingerencji pokryjesz z kosztów własnych i pewnie kilka innych,
    których to sobie spóldzielnia zarząda. Co do ciągów elektrycznych ja
    przynajmniej nie miałem żadnych problemów. Pewnie nikt u mnie nawet tam
    nie zagląda. Więc co kraj to obyczaj ... a tutaj co spółdzielnia to
    obyczaj :) Dobrze byłoby, gdybyś się najpierw podpytał kogoś ze
    spółdzielni jak oni na to patrzą, najlepiej odrazu gadać z prezesem, bo
    te panie za biurkiem czasami mało wiedzą :)

    --
    g.

  • 3. Data: 2003-12-14 11:03:57
    Od: Adam Frankowski <a...@z...virt.pl>

    In article <2...@N...darkstar.xpa
    m.de>,
    Grzegorz Czechowski wrote:
> [...]
    > spółdzielni jak oni na to patrzą, najlepiej odrazu gadać z prezesem, bo
    > te panie za biurkiem czasami mało wiedzą :)

    Hehe, na istniejącym, czyli nie w fazie budowy ;)
    Mój problem polega na tym, że nie jest to pierwsza sieć jaką robię,
    ale dopiero tutaj traktują instalację LAN jako linie energetyczne, na które
    jakby nie było trzeba mieć pozwolenia projektowe i wykonawcze. Z drugiej
    jednak strony nikt nie jest w stanie uzgodnić projektu LANu, bo nie ma (chyba)
    czegoś takiego jak inżynier sieci teleinformatycznych z uprawnieniami do
    projektowania i wykonywania takich sieci, bo z tego co mi wiadomo żadna
    uczelnia nie kształci osób o podobnie brzmiącym tytule i nigdzie się
    nie dostaje uprawnień takich jak na projektowanie/wykonywanie wod,kan,gaz,
    elektryka itp.
    Pozostaje tylko kwestia wytłumaczenia tego spółdzielni (rozmawiam z "górą"),
    która cały czas jest ślepo zapatrzona w członków inżynierów elektryków...
    Najlepszy byłby jakiś dokument o tym, że nie trzeba takich formalnych
    i urzędowych rzeczy, bo ciężko do nich dociera fakt, że co nie jest zakazane
    jest dozwolone i że ze względu na niskie napięcie w sieci komputerowej nie
    jest ona traktowana tak rygorystycznie jak energetyka, a ponieważ cala
    instalacja jest prowadzona na ścianie, a nie w ścianie, to nie ma potrzeby
    szczegółowego jej rysowania na rzutach i przekrojach budynku, bo wyraźnie
    widać którędy idą kable...

    Dzięki za pomoc, proszę o jeszcze;)

    __ _ / Adam Frankowski
    (__)(_)() mrooveq@IRCnet
    ADFR1>>>RIPE +48X0X1X9X6X

  • 4. Data: 2003-12-14 12:08:51
    Od: "Tomasz Nowak" <t...@n...netventure.pl>

    Adam Frankowski <a...@z...virt.pl> wrote:

    > z tego co mi wiadomo żadna uczelnia nie kształci
    > osób o podobnie brzmiącym tytule

    A mgr inż. telekomunikacji to kto?

    > i nigdzie się
    > nie dostaje uprawnień takich jak na projektowanie/wykonywanie
    > wod,kan,gaz, elektryka itp.

    Dostaje dostaje. To się chyba nazywa "uprawienia budowlane
    w telekomunikacji". Poza tym Prezes Urzędu Regulacji Telekomunikacji
    nadaje tytuły rzeczoznawców budowlanych w telekomunikacji np.
    w specjalności instalacyjnej w telekomunikacji przewodowej wraz
    z infrastrukturą towarzyszącą (wchodzi w to również teleinformatyka).

    --
    Tomek
    Dwie tajemnice gwarantujące sukces:

  • 5. Data: 2003-12-14 21:11:49
    Od: Rygel <r...@g...pl>

    On Sun, 14 Dec 2003 11:03:57 +0000, Adam Frankowski wrote:

    > Najlepszy byłby jakiś dokument o tym, że nie trzeba takich formalnych
    > i urzędowych rzeczy, bo ciężko do nich dociera fakt, że co nie jest zakazane

    Kiedyś, jak w firmie w której pracowałem było składane
    zgłoszenie do URT'u o rozpoczęciu dziłalności telkomunikacyjnej to
    szfostwo z rozpędu wpisało między innymi budowę sieci LAN. Po ustawowym
    okresie 30 dni URT odesłał ładne pismo w którym między innymi było
    napisane że do budowy sieci LAN nie trzeba żadnej zgody - były pieczątki,
    podpisy itd. - może zrób tak samo - myśle że z "pieczątkami" to
    spółdzielnia dyskutować nie będzie :)

    Rygel

  • 6. Data: 2003-12-15 06:48:12
    Od: Przemyslaw Frasunek <v...@f...lublin.pl>

    Rygel <r...@g...pl> napisał(a):

> [...]
    > napisane że do budowy sieci LAN nie trzeba żadnej zgody - były pieczątki,
    > podpisy itd. - może zrób tak samo - myśle że z "pieczątkami" to

    Moja osiedlowka (podobnie jak wiele innych w Lublinie) kontrolowana
    byla na poczatku tego roku przez URTiP. Potwierdzam to co jest
    napisane wyzej -- zgodnie z protokolem, zadne zgloszenie dzialalnosci
    nie jest potrzebne, pod warunkiem, ze siec zostanie uznana za siec
    wewnetrzna, a za taka zostala, bo wszyscy uzytkownicy sieci byli czlonkami
    stowarzyszenia.

    --
    * Fido: 2:480/124 ** WWW: http://www.frasunek.com/ ** NICHDL: PMF9-RIPE *
    * JID: v...@j...atman.pl ** PGP ID: 2578FCAD ** HAM-RADIO: SQ8JIV *