  • 11. Data: 2010-09-12 15:21:29
    Temat: Re: Poznań - Wypadek motocyklistow przy kontroli predkosci
    Od: Piotr Kompa <p...@w...pl>

    Michał V-R wrote:

    > sie i zjechania na inny pas ruchu musi sie upewnic, ze takim manewrem
    > nie spowoduje zagrozenia na drodze i nawet moze sie zatrzymac 100 i
    > wiecej metrow za milicja i niech oni nic nie moga mu zrobic. Inna sprawa

    Może się naczytał, jak to poznańska policja strzela do niezatrzymujących
    się przy kontroli. Potem jak zobaczył lizak wyskakujący z krzaków to
    spanikował i władował się w moturzystę.

    --
    Pozdrawiam,
    Kompan.

    "-Hi!" - lied the politician.

  • 12. Data: 2010-09-12 18:03:12
    Od: siinski <j...@g...com>

    Może trochę naświetlę sytuację drogową w miejscu zdarzenia bo pracuję
    nieopodal i wielokrotnie widząc co wyczyniają panowie policjanci w tym
    miejscu zastanawiałem się kiedy dojdzie do zdarzenia że zatrzymywany
    z lewej strony na najszybszym pasie trójpasmowej drogi kierowca
    hamując awaryjnie aby stanąć do kontroli spowoduje sytuację jaka się
    wydarzyła.Szkoda że nie dotyczyło to kolizji samochodów gdzie w skutek
    stref zgniotu,poduszek itp skończyło by się na potłuczeniach i
    stratach materialnych lecz trafiło na motocyklistów z których jeden
    został ranny.
    Miejsce w którym ów wypadek się zdarzył to wylot z Poznania na
    Katowice.Trzy pasy ruchu w każdą stronę stan nawierzchni
    średni,ograniczenie 80 km.h.W tym miejscu trawiasty pas rozdziału jest
    wyasfaltowany na odcinku ok 20 m.Jest to pamiątka po remoncie
    zaczynającego się kilkanaście metrów dalej kilkusetmetrowego wiaduktu
    przebiegającego nad torami kolejowymi stacji towarowej Poznań-
    Franowo.Ów wiadukt remontowano ze cztery lata temu przez półtora
    roku przerzucając najpierw cały ruch na jedną nitkę wiaduktu ( w tym
    czasie rozebrano i postawiono drugą nitkę wiaduktu ) a potem na
    odwrót.Pozostały po tym wspomniane wyasfaltowane przejazdy przez pas
    rozdziału jezdni znajdujące się na wylocie i na wlocie owego
    wiaduktu.I na tym przejeździe panowie policjanci zaczęli sobie od
    kilku miesięcy urządzać polowanie z radarem na kierowców.Często nie
    ograniczają się do jednej strony trasy tylko w dwa radiowozy ( bądź
    motocykle BMW ) trzepią radarem po obu stronach trasy katowickiej po
    czym o ile po drugiej stronie kierowca któremu pan policjant machnie
    lizakiem ma gdzie się zatrzymać po prawej stronie ( zjazd na Franowo )
    trasy katowickiej to po stronie gdzie do zdarzenia doszło miejsca
    takiego nie ma.Kilkanaście metrów dalej zaczyna się kilkusetmetrowy
    wiadukt wyprofilowany w górę ,tak że wjeżdżając na niego nie widzi się
    jego końca.Z obu stron ma bariery energochłonne,trzy pasy ruchu i
    żadnego pasa awaryjnego.Zatrzymywany i zaskoczony kierowca ( bo raczej
    nikt nie spodziewa się zatrzymywania z lewej strony kilku pasmowej
    drogi )albo awaryjnie hamując trafi w owe wyasfaltowane 20 m gdzie
    stoją panowie policjanci,albo kolejne miejsce do zatrzymania ma
    kilkaset metrów dalej już za wiaduktem co zostanie oczywiście
    potraktowane jako próba ucieczki.Myślę że biegły prawnik dałby radę
    udowodnić współwinę panów policjantów we wspomnianym zdarzeniu.

  • 13. Data: 2010-09-12 18:36:09
    Od: N1 <s...@v...pl>

    mam takie samo zdanie o policji

  • 14. Data: 2010-09-12 19:12:30
    Od: Piotr May <p...@r...pl>

    W dniu 2010-09-12 20:36, N1 pisze:
    > mam takie samo zdanie o policji

    Tylko ze Ty jestes policjantem ? :)

    --
    piomay
    www.piomay.riders.pl

  • 15. Data: 2010-09-12 19:20:47
    Od: "(pj)" <j...@g...com>

    On 11 Wrz, 23:40, Piotr May <p...@r...pl> wrote:
    > Tak szukam tu jakiejs dyskusji na ten temat i nic?
    >
    > W skrocie:

    w skrócie to ja tak:
    macie w tym Posen pierdolnętego szefa drogówki (o ile jest ten sam co
    pare lat temu), i takowych jego podwładnych. Tyle.

    pj

  • 16. Data: 2010-09-12 20:47:19
    Od: Jacot <j...@m...pl>

    "(pj)" <j...@g...com> wrote:

    >w skrócie to ja tak:
    >macie w tym Posen pierdolnętego szefa drogówki (o ile jest ten sam co
    >pare lat temu), i takowych jego podwładnych. Tyle.

    A to on kierowal tom furom?

    --
    Pozdrowionka
    Jacot M10

  • 17. Data: 2010-09-13 05:53:39
    Od: Mystik <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2010-09-12 22:47, Jacot pisze:

    > A to on kierowal tom furom?

    Nie rozumiesz, nie chcesz rozumieć, czy sobie jaj robisz?
    A może uważasz, że "jakość" szefa nie wpływa na podwładnych w służbach
    mundurowych?

    Jeżeli policjanci sami wybrali to miejsce na zatrzymywanie (nie mylić z
    kontrolą prędkości), to powinni zostać wypieprzeni na drugi dzień z
    Policji za stwarzanie potencjalnego zagrożenia w ruchu drogowym. Chociaż
    jak się okazało, słowo potencjalne zamieniło się na: faktycznego.
    A jeżeli ktoś im tam kazał stanąć, pośrednio lub bezpośrednio, to
    potwierdza tylko ocenę ich szefa. Zresztą co do ich szefa, to trzeba
    było oglądać w poznańskiej TV jego cykliczne wypowiedzi i łapanki, to
    wiedziałbyś, że nadgorliwość jest jednak gorsza od faszyzmu.

    pozdr.
    Mystik

  • 18. Data: 2010-09-13 11:33:39
    Od: Jacot <j...@m...pl>

    Mystik <m...@p...onet.pl> wrote:

    >Jeżeli policjanci sami wybrali to miejsce na zatrzymywanie (nie mylić z
    >kontrolą prędkości), to powinni zostać wypieprzeni na drugi dzień z
    >Policji za stwarzanie potencjalnego zagrożenia w ruchu drogowym.

    Nie znam miejsca w ktorym to bylo a nikt jak dotad nie wspomnial
    slowem, dlaczego akurat "to" miejsce mialoby byc jakies szczegolne.
    Oczyma duszy widze prosty odcinek 3pasowki z ograniczeniem.
    Czy usilujesz jak autor tego belkotu na portalu sugerowac, ze policja
    w ogole powinna kontrole ustawiac poza drogami publicznymi?
    Oraz ze czerwony kapelusz jest zawsze podejrzany?

    --
    Pozdrowionka
    Jacot M10

  • 19. Data: 2010-09-13 11:56:57
    Od: Mystik <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2010-09-13 13:33, Jacot pisze:

    > Nie znam miejsca w ktorym to bylo a nikt jak dotad nie wspomnial
    > slowem, dlaczego akurat "to" miejsce mialoby byc jakies szczegolne.

    To miejsce w żaden sposób nie jest szczególne, poza tym, że nie masz
    możliwości zatrzymania się do kontroli, ani po lewej, ani po prawej
    stronie, nie powodując zagrożenia dla jadących za Tobą. Chyba, że
    właśnie dokonasz awaryjnego hamowania z jednoczesną zmiana pasa i
    wpasowaniem się zaraz obok radiowozu.
    I tak właśnie zrobił to kierowca samochodu.
    No to wyobraź sobie, że jedziesz grzecznie 80km/h (raczej mało
    prawdopodobne w tym miejscu) i dość nieoczekiwanie jeden z samochodów
    zajeżdża Ci drogę i jeszcze wyhamowuje, żeby zaparkować.

    Z jednej strony w TV widzisz jak jadą za kierowcą z fotoradarem przez
    20km tłumacząc się, że nie mogli go bezpiecznie zatrzymać, a tutaj masz
    do czynienia z sytuacją i tłumaczeniem całkowicie odwrotnym.

    Nie uważam policjantów za kretynów. Sam miałem z nimi dość mały kontakt,
    te które miałem były na poziomie, którego oczekiwałem. Tak więc nie
    wkładam wszystkich do jednego worka. Ale to nie działa też w drugą
    stronę. Nie każdy policjant jest super, cacy i do tego kompetentny.

    > Oczyma duszy widze prosty odcinek 3pasowki z ograniczeniem.
    > Czy usilujesz jak autor tego belkotu na portalu sugerowac, ze policja
    > w ogole powinna kontrole ustawiac poza drogami publicznymi?

    Nie widzę żadnego problemu, żeby w tym miejscu stał fotoradar lub
    "śmietnik", który by trzaskał zdjęcia, a winni odbierali by je na
    poczcie, a nie w szpitalu.

    Mało tego, Policja może stać kilometr dalej, za wiaduktem, gdzie moga ze
    spokojem zatrzymać delikwenta na już dwupasmówce.

    > Oraz ze czerwony kapelusz jest zawsze podejrzany?

    Bo czerwony kapelusz zawsze jest podejrzany :).

    pozdr.
    Mystik

  • 20. Data: 2010-09-13 11:58:45
    Od: "Grzybol" <g...@w...pl>