  • 51. Data: 2015-08-29 19:11:46
    Temat: Re: Poznaj stanowisko Elektronik
    Od: Mario <M...@...pl>

    W dniu 2015-08-29 o 18:41, re pisze:

    > Użytkownik "Mario"

    > Podsumowałem znaczenie zawodu "informatyk". Nie zaakceptowałbym
    > sytuacji, gdy informatyk po studiach powiedziałby, że on nie potrafi
    > postawić jakiegoś systemu operacyjnego.
    > ---
    > Akurat informatyk w ogóle nie musi zajmować się systemami operacyjnymi.
    > To specjalizacja informatyki stosowanej. Może np programy pisać.

    Jeśli on pisze od 5 lat programy w Prologu czy zajmuje się SAP R3 to
    może faktycznie nikt od niego nie będzie oczekiwać, żeby potrafił
    instalować egzotyczny system operacyjny. Wymaga się od niego dużej
    wydajności w tym co najlepiej potrafi. Jednak człowiek, który dość
    niedawno skończył studia i nie został jeszcze wybitnym specjalistą w
    pisaniu w unikalnym języku, to powinien i zainstalować system i napisać
    jakiś krótki kod w C czy w JAVie, a także stworzyć jakąś bazę danych.

    > A co do informatyka w małej firmie to mogę sobie wyobrazić, że ta mała
    > firma zajmuje się np. programowaniem systemów SCADA :)
    > ---
    > I co ma programowanie do stawiania systemów operacyjnych ?

    To że ktoś w tej firmie instaluje system na którym oni łaskawie będą
    pisać i uruchamiać program do SCADY.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 52. Data: 2015-08-29 19:12:24
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Mario" <M...@...pl> wrote in message news:mrsb0d$455$1@dont-email.me...

    > No ale po pierwsze to nie wiem czy myślisz ogólnie o wsparciu użytkownika
    > windowsów, czy o wsparciu konkretnego programu, czy sprzętu.
    > Na helpdesk można zatrudnić informatyka, a można kogoś spoza branży.
    > Zależy jaki helpdesk. Helpdesk jest wtedy gdy dzwonię do ludzi od Step7 w
    > sprawie FunctionBlock "Get" i wtedy gdy dzwonię do netii, że nie mam neta
    > i jakaś pannica pyta mnie jakie lampki się palą na modemie.

    Poza tym, helpdesk w firmie produkującej rury i zawory będzie
    pomagał użytkownikom tych rur... :-) Helpdesk nie musi wiązać
    się z komputerami ani informatyką. Tak samo zresztą jak bezporśrnie
    wsparcie użytkownika: firma robiąca farby i kleje będzie bezpośrednio
    wspierać użytkownika w kwestii doboru kolorów i typu klejonych powierzchni.

  • 53. Data: 2015-08-29 19:13:39
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Mario" <M...@...pl> wrote in message news:mrqg8v$kug$2@dont-email.me...

    > Można napisać "specjalista IT" :)

    Można tak napisać, ale IT to dosyć angielskojęzyczne określenie,
    niepopularne w Polsce. Dodatkowo - nie musisz być specjalistą
    żadnym aby zmienić toner czy prze-instalować Windows.
    To dosyć OGÓLNE a nie specjalistyczne umiejętności przecież.

  • 54. Data: 2015-08-29 19:13:40
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Mirek"

    > Czyli jak ktoś chce być programistą to raczej nie powinien iść na studia
    > informatyczne bo tam tego nie uczą ?

    Nie wiem czego teraz uczą na studiach, ale przecież informatyka to
    ogólny kierunek a później są specjalności.
    ---
    Systemy operacyjne to specjalizacja studiów informatyki

  • 55. Data: 2015-08-29 19:15:33
    Od: Luke <l...@l...net>

    > komplikowaniem wszystkiego, począwszy od procesu instalacji. A
    > ponieważ zaczynałem swoje próby w czasach slackware'a łupanego, to
    > chyba nie dziwne, że można się zrazić.

    Zaczynałem zabawę z Linuxem w latach 90 i pamiętam, jak to wtedy
    wyglądało. Jeśli jeszcze dodatkowo w tamtych czasach miałeś do czynienia
    ze Slackware, to mogę tylko powiedzieć, że te 20 lat dla Linuxa to jak
    kilkaset lat w innych dziedzinach.

    Co do oprogramowania tylko dla Windows - przez te lata Wine został tak
    udoskonalony, że "90% programów jeszcze nie działa" zmieniło się na "95%
    programów stabilnie działa". Są ludzie używający np. bezproblemowo MS
    Office pod Wine (nie działa chyba tylko volume license).

    Ale ja tam nie namawiam. Mówie tylko, że nie jest tak źle.

    Pisząc miesiąc czasu nie miałem na myśli miesiąca wyjętego z życiorysu,
    tylko codziennie wieczorami godzinkę poklikać. Ale to off topic się robi.

    L.

  • 56. Data: 2015-08-29 19:23:38
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Mario"

    > To jest jak sam później zauważyłeś - programista.

    No i tu pewnie można by zaprotestować. Programista piszący strony www :)
    ---
    Zależy czy kopiuje javaskrypty czy umie je pisać.

    > Informatyk to właśnie osoba znająca się ogólnie na... informatyce, czyli
    > musi mieć ogólne pojęcie jak działa komputer, Windows, Linux, sieć,
    > drukarka itp.
    > Oczywiście można być programistą, informatykiem i tonerowym w jednym ;)

    Informatyk to chyba jednak człowiek przygotowany zawodowo do zajmowania
    się tą dość szeroką dziedziną, w której zakresie mieści się i
    programowanie, i administrowanie sieciami, czy zarządzanie bazami
    danych, lub znajomość systemów operacyjnych.
    ---
    Informatyk to człowiek zajmujący się informatyką czyli ... przetwarzaniem
    informacji -> https://pl.wikipedia.org/wiki/Informatyka

    Programista jest
    informatykiem i administrator sieci też jest informatykiem. Tym
    bardziej, że ten informatyk jest z punktu widzenia sekretarki czy
    handlowca człowiekiem mający przywrócić poprawną pracę drukarki i
    odzyskać usunięte z pulpitu ikonki. Ale to wynika z tego, że ta
    sekretarka czy handlowiec i tak nie są w stanie zrozumieć, czym się
    informatyk zajmuje, gdy wróci do serwerowni, nawet jakby im codziennie
    to tłumaczył.
    ---
    Tak, jest informatyka stosowana

  • 57. Data: 2015-08-29 19:29:05
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "RoMan Mandziejewicz"

    > Może na żadnej, ale na każdej powinno się zaliczyć (i poznać)
    > programowanie w językach funkcyjnych i w obiektowych, poznając przy
    > okazji po kilku przedstawicieli obu grup języków. Programista -
    > informatyk po studiach, nie powinien mieć problemu z opanowaniem nowego
    > języka. Programista, który samodzielnie uczył się Vbasic, Pascala, czy
    > C# raczej będzie miał większe problemy.

    A skąd takie założenie? Najlepsi programiści, jakich znałem, wcale nie
    byli po studiach informatycznych a programowania uczyli się sami.
    ---
    Czemu ja nie mogę powiedzieć tego samego ?

  • 58. Data: 2015-08-29 19:36:23
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Luke"

    > Używam komputerów od 30 lat, przez 20 lat żyłem z programowania,
    > złożyłem i uruchomiłem setki komputerów. Nie mam podstawowych problemów
    > z konfiguracją sieci.
    >
    > Zrobienie czegokolwiek na komputerze z dowolnym Linuxem (poza
    > Androidem) to dla mnie sztuka tajemna. ICMTZ?

    Przy takich umiejętnościach i kwalifikacjach można ten brak nadrobić w
    ciągu miesiąca naprawdę dobrej zabawy.
    ---
    Tak Ci się tylko wydaje.

  • 59. Data: 2015-08-30 16:48:43
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2015-08-29 18:36, RoMan Mandziejewicz wrote:
    [...]
    > A ponieważ zaczynałem swoje próby w czasach slackware'a łupanego, to
    > chyba nie dziwne, że można się zrazić.
    Ja tam zaczynałem od Slackware 3.3 i się nie zraziłem. Uważałem i nadal
    uważam, że jest to najlepsza dystrybucja. Dla dłubaczy. :-D A ponieważ
    nie dłubię już w Linuksie (tzn. w jego wnętrznościach) to na laptoku mam
    zainstalowane Ubuntu. :-)

  • 60. Data: 2015-08-30 17:20:39
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2015-08-29 15:54, RoMan Mandziejewicz wrote:
    [...]
    > A skąd takie założenie? Najlepsi programiści, jakich znałem, wcale nie
    > byli po studiach informatycznych a programowania uczyli się sami.
    Złudzenie. Wydaje ci się że są/byli najlepsi, ale tak na prawdę przecież
    nie potrafisz tego ocenić. Założę się, że mylisz ową dobroć z biegłą
    znajomością danej platformy sprzętowo-software-owej. A IMO to za mało
    aby być "dobrym programistą". Do tego przydaje się jednak trochę teorii
    wykładanej na wydziałach informatyczych. Nie mam tutaj na myśli budowy
    kompilatorów, ale takie podstawowe rzeczy jak algorytmy i struktury
    danych czy inżynieria oprogramowania.

    P.S. Nie, nie studiowałem informatyki.