  • 61. Data: 2009-04-14 17:53:06
    Temat: Re: Powrót - z lustra do kompaktu
    Od: nb <n...@n...net>

    at Tue 14 of Apr 2009 18:21, Janko Muzykant wrote:

    > Pierwszą rzeczą, której należy się nauczyć to kadrowanie. Nie
    > przestawianie programu zielonego na P tylko właśnie kadrowanie.

    Coraz bardziej przekonuję się do tej myśli (napady fotografowania
    mam raz na 10 lat i żadnych utrwalonych nawyków). Jako początkujący
    weteran mogę dodać, że równie ważne co kadrowanie rękami (ustawienie
    aparatu) jest kadrowanie nogami (ustawienie się względem obiektu).
    Kto wie czy nie ważniejsze.

    --
    nb

  • 62. Data: 2009-04-14 17:55:03
    Od: "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl>

> [...]
    > rodzajowe. Świat, który wymagał krótszej ogniskowej, dla mnie
    > nie istniał. Swoich zdjęć, przynajmniej na razie, nie zaprezentuję.
    > Są na orwowskich slajdach wciśniętych w ramki z szybkami.
    > Powkładałem to do super diaskopu o kryptonimie prexer i sfociłem
    > małpką. Rezultat kiepski, z wielu powodów, szczególnie południowy
    > pokój o godzinie 14 w słoneczny wiosenny dzień nie nadaje się
    > do reprodukcji slajdów taką metodą...
    >
    > Zaraz, zaraz... Ty piszesz o duużyym zooooomie, a ja o dużym.
    > Wg mojej definicji duży to taki 150% długości portretowego

    Widze, ze Ty sie kompletnie nie wyznajesz na tych definicjach -
    sprawdz moze najpierw co to znaczy "duzy zoom" bo cos mi sie
    wydaje, ze o duzej ogniskowej piszesz ;)

    > Specyficzna głębia ostrości
    > i osoby w plenerze. Nijak tego się nie da uzyskać inaczej
    > niż dużym zumem ;-)

    j/w

    > Na przykład http://nb.homeunix.org/tmp/photo/go/
    > Amisze bezkonkurencyjni

    No oni sa bezkonkurencyjni, tylko ja tu duzego zooma nie widze :)

    > PS coś z kodowaniem masz nie tak. podpowiedzi tutaj:
    > http://klub.chip.pl/wincat2/news/oekonf.htm

    A teraz? :)

  • 63. Data: 2009-04-14 18:14:12
    Od: Weronika <w...@g...pl>

    Co do szybkości AF to mam zastrzeżenia w moim 450D... przez to też
    zastanawiam się nad zmianą na kompakt.

    Czy zamiast wykłócać się miedzy sobą...
    I namawiania mnie na inne obiektywy możecie pomóc w wyborze aparatu?
    Co myślicie o SX1 Canona?

  • 64. Data: 2009-04-14 18:21:03
    Od: "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl>

    > Czy zamiast wykłócać się miedzy sobą...
    > I namawiania mnie na inne obiektywy możecie pomóc w wyborze aparatu?

    Mozemy.

    > Co myślicie o SX1 Canona?

    Zamiast marudzic czytaj to co juz napisalismy wczesniej.
    Badziewie - ZA DUZY ZOOM.
    No ale Ty chcesz duzego wiec rob jak chcesz...

    Jesli masz zastrzezenia co do _szybkosci_ AF w 450D
    to po kupnie SX1 moze byc tylko gorzej. DUZO gorzej.

  • 65. Data: 2009-04-14 18:39:11
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Weronika pisze:
    > Co do szybkości AF to mam zastrzeżenia w moim 450D... przez to też
    > zastanawiam się nad zmianą na kompakt.

    Hmm. Przecież fotografowałaś kompaktami. Szybkością jednak ustępują
    lustrom, szczególnie jak jest ciemniej. Za to dokładnością przewyższają,
    ale nie ma się tym co za bardzo ekscytować.

    > Czy zamiast wykłócać się miedzy sobą...
    > I namawiania mnie na inne obiektywy możecie pomóc w wyborze aparatu?

    Tak.

    > Co myślicie o SX1 Canona?
    Nic.

    Z tych, co znam i sam bym rozpatrywał, to(pewnie w części powtórzę to,
    co wcześniej ktoś podał):
    - Fuji S6500 lub S9600 lub nawet najnowszy S100fs
    - Sony R1 (tylko używane)
    - Canon A650 IS (przyzwoite zbliżenie, akceptowalny szeroki kąt, bardzo
    uniwersalna ogniskowa, miałem ją w Fuji S602Z, do tego dochodzi
    stabilizacja), mam Canona A640, obsługa identyczna, w nowszym jest chyba
    więcej pikseli i dłuższy zoom, ale generalnie bardzo przyjemny aparat.
    - co do starszych Minolt A2, A200 to nie wiem. Może Gotfryd się wypowie,
    jak wyglądają np. szumy, czy AF w porównaniu do dużo nowszych
    konstrukcji (pod każdym innym względem te stare hybrydy biją obecne
    konstrukcje na głowę).
    - z Panasoników jedyny sensowny z większym zumem, to chyba tylko
    polecany ci już Panasonic Lumix DMC-FZ50

    A reszta to przeważnie super-mega-hiper zoomy, gdzie na długim końcu
    mydło widać w rozdzielczościach ekranowych i szum, psujący jakość
    pojawia się na najniższych czułościach.

    W sumie nie pozostaje ci nic innego, jak poprzeglądać galerie zdjęć
    testowych i samej ocenić, czy jakość satysfakcjonuje (musisz też
    wiedzieć, w jaki sposób będziesz oglądać zdjęcia - odbitki - jaka
    wielkość, monitor - jaka rozdzielczość i czy będziesz bawić się w tylko
    lekkie kadrowanie, czy dość mocne).

    Ja bym brał w takiej kolejności (zależnie od funduszy i dostępności):
    - Sony R1 + firmowy telekonwerter
    - Fuji S100fs
    - Minolta A2
    - Minolta A200
    - Fuji S9600

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

    --
    Ona mówi, ze chce tu uczynić Magiczne Królestwo, krainę pokoju i
    szczęśliwości, a kiedy kto chce tego dokonać, trzeba uważać na szpiegów

    pawelek_79 poczta.onet.pl

  • 66. Data: 2009-04-14 18:59:40
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    "Jakub Jewuła" napisal:
    > Naplafde? ;)

    No, dla dobrego powszechnego :)

    Bo czytajac newsy zaczynam sie lapac, ze przyswajam niechcacy
    ta cala produkcje dyslektykow i innych dewiacji jezykowych.
    Nie psuj dokonan naszych, jeszcze solidnych, przed-handkowych
    polonistow.
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 67. Data: 2009-04-14 20:00:41
    Od: EMPI <e...@p...onet.pl>

    Hej !

    > Czy zamiast wykłócać się miedzy sobą...
    > I namawiania mnie na inne obiektywy możecie pomóc w wyborze aparatu?
    > Co myślicie o SX1 Canona?

    W historii aparatów Canona (kompaktowych) zdarzają się perełki (A610,
    S2IS, któryś z serii G). Potem kolejne modele mają więcej pixeli, cośtam
    nowego, ale jakość zdjęć tak jakby spada, aż pojawi się kolejna perełka.
    Ja mam S2IS i wciąż jestem zadowolony. Tylko trzeba zdawać sobie sprawę
    z pewnych ograniczeń jak się ma taki aparat "wszystko w jednym" jak Ty
    chciałabyś mieć. Nie istnieje ideał, który daje jakość lustrzanki z
    oddzielnymi obiektywami ale w kompaktowej obudowie z superzoomem. W moim
    przypadku ograniczeniem jest używalne ISO - max 200, kiepski autofocus
    przy słabym świetle (jak to w kompaktach), brak szerokiego kąta,
    osłabienie ostrości przy maksymalnym zoomie. Ale za to mam CHDK
    (alternatywny software) !!! :-)
    Gdybym teraz go stracił to gdybym nie przekonał się do jakiejś
    lustrzanki to chyba poszukałbym S3IS albo ostatecznie S5IS (zwiększyli
    ilosc pixeli pozostawiając małą matrycę ale chyba pogorszyli jakość
    zdjęć) z małym przebiegiem.
    Zajrzyj do mojej galerii. Jak Ci się zdjęcia spodobają to zastanów się
    nad tymi aparatami.

    EMPI
    http://www.empi.art.pl

  • 68. Data: 2009-04-14 20:52:38
    Od: "Thomas" <a...@b...pl>

    Użytkownik <j...@a...at> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...
    >Wogole udzial Austrii w rozbiorach byl podyktowany
    >tylko i wylacznie wzgledami pragmatycznymi. Cesarz obawial sie , iz
    >jesli rozbioru POlski dokonaja tylko rosja i niemcy , w wyniku tego
    >zbytnio sie wzbogaca , a on utarci rynki wplywu - wiec przylaczyl sie
    >do rozbioru.
    >Budowle z tego okresu to obraz nedzy i rozpaczy. Im wczesniej je
    >zrownamy z ziemia tym lepiej .

    Jesli cos pokielbasilem to prosze kogos o poprawke. W kwesti powyzszej
    wypowiedzi, to nie wiem czy budynek Teatru im. Slowackiego, czy bud. Dworca
    Głównego w Krakow to taki obraz nedzy i rozpaczy?

    Thomas

  • 69. Data: 2009-04-14 21:11:12
    Od: "d...@v...pl" <d...@v...pl>

    On 14 Kwi, 01:03, j...@a...at wrote:

    > aby ustosunkowac sie rzeczowo do Twych marzen ( 600 zl za nieostre
    > zdjecie ) musialbym znac modele aparatow , ktorych uzywasz.

    To nie marzenia tylko zawartość mojej torby
    Używam 500C/M , Brucknera ze Schneiderami , OM4 , Contaxa T2 ,
    Olympusów E , Rolleia Automata , Bessy RF ( ale Voigtlandera , nie
    Cossiny)

    pozdro Marcin

  • 70. Data: 2009-04-14 21:13:09
    Od: "d...@v...pl" <d...@v...pl>

    On 14 Kwi, 01:40, "Santana" <s...@i...pl> wrote:
    > Użytkownik <j...@a...at> napisał w
    wiadomościnews:cee58920-528e-4033-bb5d-1fd5d11c237c@
    h28g2000yqd.googlegroups.com...

    > mozna gdzies to zdjecie zobaczyc ?
    >
    > Hmm, a można gdzieś zobaczyć Twoje zdjęcia? Chętnie popatrzę na mistrzowską
    > robote :) Nie krępuj się ;)
    > Pozdrawiam

    Jeżeli to do mnie to owszem , mam kilka albumów do prezentacj. Plus
    zdjęcia wiszące na kilku dostępnych ścianach.
    Pozdro Marcin