-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!.P
OSTED!not-for-mail
From: Marek S <p...@s...com>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Powód, dla którego warto zadbać o opony
Date: Fri, 13 Jul 2018 00:37:44 +0200
Organization: ATMAN - ATM S.A.
Lines: 147
Message-ID: <pi8l7p$vpp$1@node1.news.atman.pl>
References: <phe9vh$oqk$1@node2.news.atman.pl>
<3...@g...com>
<phg107$bk7$1@node2.news.atman.pl>
<6...@g...com>
<phgosj$gt0$1@node1.news.atman.pl>
<e...@g...com>
<phintt$ric$1@node2.news.atman.pl>
<0...@g...com>
<phisdh$vno$1@node2.news.atman.pl>
<5b3cff96$0$606$65785112@news.neostrada.pl>
<phj1d0$o1g$1@node1.news.atman.pl>
<5b3d0e77$0$618$65785112@news.neostrada.pl>
<phj83h$ut3$1@node1.news.atman.pl>
<1...@4...net>
<phm3p3$pq0$1@node1.news.atman.pl>
<168crkn4dzbxa.1ij7m7el85xwe$.dlg@40tude.net>
<phok7e$8h8$1@node1.news.atman.pl>
<5b43481b$0$614$65785112@news.neostrada.pl>
NNTP-Posting-Host: 89-69-207-111.dynamic.chello.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: node1.news.atman.pl 1531435065 32569 89.69.207.111 (12 Jul 2018 22:37:45
GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Thu, 12 Jul 2018 22:37:45 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:52.0) Gecko/20100101
Thunderbird/52.9.1
In-Reply-To: <5b43481b$0$614$65785112@news.neostrada.pl>
Content-Language: pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2635657
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2018-07-09 o 13:33, J.F. pisze:
>
> No i sie troche boje, ze swietnie opanuje jazde ... po tym torze.
> A na ile sobie moge pozwolic na drodze w deszczu nadal nie bede wiedzial
> :-)
Po pierwsze - na życzenie możesz trenować mokry tor. Po drugie - i
bardzo dobrze, że się boisz.
Czas na przypowieść. Dawno temu jeździłem pół-rajdową Mazdą 323 GTI 4WD.
Serwisowałem ją u dwóch kolesi, którzy startowali wiele razy w rajdach
swoim sprzętem. Kiedyś powiedzieli mi, że na dobrych oponach to i po
śniegu da się szybko jechać. Jakieś 2 lata potem firma zniknęła po tym
jak jej właściciele zimą zatrzymali się na drzewie (na drodze
publicznej, nie podczas rajdu).
Zatem po drugie: używaj mózgu i praw Newtona. Kurs traktuj jako:
a) Poznanie tego, co Twój sprzęt potrafi zrobić w krytycznych sytuacjach.
b) Oduczenie się złych zachowań gdy zrobi się niebezpiecznie.
c) Nie pakuj się w krytyczne sytuacje, jeździj jak do tej pory.
d) Poznaj przepisy ruchu drogowego na poziomie pro.
>> - uczysz się jak pokonać wewnętrzny strach przed zewnętrzną - który
>> zabija
>
> W sensie - wyjechac na pobocze ?
W sensie jak zbliżyć się do niego by nie wyjechać na to pobocze, bo
wtedy już nic nie pomoże.
> Czasem moze sie przydac, ale na zewnetrznej ciezarowka, barierka, trawa,
> rów..
Jasne, jeśli przytrafi Ci się 10 plag egipskich na raz, to nic nie
robisz. Ale jeśli tylko jedna, to nauczysz się jak zwiększyć szanse
przetrwania. Naprawdę warto. Dla laika takiego jak ja, było to odkrywcze.
>> - opcjonalnie wiesz jak zareagować gdy dochodzi do zdarzenia aby
>> uniknąć odpowiedzialności
>
> reagowanie na drobne poslizgi na pewno sie przyda ...
Nie to miałem na myśli. Jeśli np. potrąciłeś pieszego (tfu tfu), to
musisz wiedzieć, jak to relacjonować by nie popaść w mega-kłopoty.
Kłopot w tym, że w razie nieszczęścia kierowca jest w panice i gada za
dużo, co może go pogrążyć i to dotkliwie. Itp. Tego na kursach z prawka
nie uczą.
> Tylko czy sie dowiem, czy bedziemy cwiczyc ostre zakrety na malej
> predkosci :-)
Zakręty trenuje się na granicy przyczepności. Opony piszczą cały czas,
no może tylko nie na prostych przy 4x4.
> Jest to moze dobry miernik opon, szczegolnie jak tor w ciaglym uzyciu,
> wiec suchy i rozgrzany,
Tor nigdy nie jest rozgrzany - raczej tylko opony :-) Na torze jeżdżą 2
auta maksymalnie. Gdy doganiasz "konkurenta", on zjeżdża z toru. A tor
jest taki, jaki opłacisz. Może być mokry.
> ale ja sie boje raczej zaskoczenia w nieznanym miejscu, albo przez
> nieznane warunki ...
I bardzo dobrze! Nie szarżuj nawet z nowo zdobytą wiedzą. Dlatego też
warto wiedzieć, co robić w takiej sytuacji by zwiększyć swoje szanse.
> Zazwyczaj tej wody nie jest tak duzo, zeby aquplannig dokuczal, wiec
> mozna nie zmieniac opon, byleby w ulewne godziny zwolnic ... tylko do
> ilu zwolnic :-)
Hmmm... szczerze mówiąc tu się nie zgodzę. Na kałużach są gigantyczne
różnice dla różnych opon.
>>> Myslisz, ze przy popularnych modelach, za popularna cene, tez tak
>>> bedzie ?
>
>> Jasne! A dlaczego nie?
>
> No bo tak sie glupio wydaje, ze opony marki Kormoran, to nie powinien
> byc szczyt marzen :-)
Ale gdy kupisz inne w podobnej cenie, to może okazać się niebo a ziemia.
W tych topowych jest podobnie a różnica polega na tym, że maleje szansa
na zakup bubla, ale nigdy zerowa nie będzie.
>
>> Zawsze jest tak, że jakiś klient będzie budował ołtarzyk dla opon za
>> 800zł a inny dla opon za 4k. Zależy od zasobności portfela.
>
> Ale moze obiektywnie pisze - kupilem opony za 150 zl, i sie okazuja
> calkiem dobre.
> Ja tak swego czasu Dayton chwalilem.
> Oraz Debice Navigator - choc tu musze bardziej pocwiczyc jazde na sniegu
Wiele zależy od wagi auta, jak zauważyłem i co podkreślałem. Dokładnie
ta sama opona w lżejszym aucie może być przeciętną. Aczkolwiek z Dębicy
wyleczyłem się skutecznie. Miałem jej parę modeli ale nawet w kiepskim
aucie poczułem różnicę przechodząc na Good Yearki jakieś tam gdy trochę
kasy wpadło. Największa wtopa to model Frigo. Nigdy na gorszych nie
przytrafiło mi się jeździć. Aut przy konieczności odbicia w jakąś stronę
tańczyło jak na lodzie po suchym asfalcie.
>> Bez kursu i większej prędkości byłoby "bum" a po kursie pojadę dalej
>> bez "bum".
>
> Miejmy nadzieje.
>
> Ja tam wczesniej nie mialem bum, ale tez dzik mnie nigdy nie zaskoczyl.
Ja żyję w 3mieście. Tu dziki na drogach szaleją, kierowcy w słomkowych
kapeluszach również - nawet jak je zdejmą, to niewiele pomaga :-)
> Ale tu nie chodzi o pojebow, tylko o to, ze oni jakos daja rade pojechac
> 200 po zwyklej drodze krajowej, i to nawet bym ocenil, ze z zakretami
> ciut bardziej ostrzejszymi niz srednia. Ale moze to tylko wrazenie
> optyczne.
Chodzi o równanie: auto + opona. Jeśli w jakimś opony kwiczą przy 30km/h
na rondzie, to nie da się jeździć wbrew temu co wyznawca (posiadacz)
tego zestawu twierdzi.
Przyznam Ci się, że od czasu kiedy posiadam lepsze auto i dopasowane
opony, to jeżdżę z prędkościami, które w poprzednim aucie spowodowałyby
na 100% katastrofę. Trudno mi dywagować ile czynników na to wpływa bo
ekspertem nie jestem. Piszę o tym jako zwyczajny użytkownik.
> Wiec jesli 180, to istotnie nie mam dalszych pytan, ale cos pisales o
> 100 :-)
Ta wyższa, to u mnie optymalna w bieżącym aucie. W poprzednim, może ze
100-120km/h w podobnych warunkach.
>> Ustaw się w górnej półce prędkości i wtedy porównuj.
>
> Znaczy sie 99.999% kierowcow potrafi dostosowac predkosc do warunkow :-)
Aż tak bym nie szarżował z opiniami. Połowa kierowców nie panuje nad
autem przy ruszaniu. Przynajmniej w 3mieście :-D
--
Pozdrawiam,
Marek
Następne wpisy z tego wątku
- 13.07.18 00:41 Marek S
- 13.07.18 00:48 Marek S
- 13.07.18 00:49 Marek S
- 13.07.18 00:50 Marek S
- 13.07.18 00:53 Marek S
- 13.07.18 00:54 Marek S
- 13.07.18 10:59 Budzik
- 13.07.18 10:59 Budzik
- 13.07.18 12:11 J.F.
- 13.07.18 17:49 Akarm
- 13.07.18 20:34 Marek S
- 14.07.18 23:53 Marek S
- 15.07.18 07:36 J.F.
- 15.07.18 08:19 Cavallino
- 15.07.18 22:20 Marek S
Najnowsze wątki z tej grupy
- Test - nie czytać
- Nowa ładowarka Moya a Twizy -)
- Pomoc dla Filipa ;)
- znowu kradno i sie nie dzielo
- Zieloni oszuchiści
- Zniknął list gończy za "Frogiem". Frog się nam odnalazł?
- zawsze parkuj tyłem do ulicy
- nie będzie naprawy pod blokiem?
- korytarz zycia
- serce boli
- Seicento vs Szydło, comes back :)
- Zasięg Tesli przy szybszej jeździe
- 300km/h
- Jaka nawigacja z asystentem zmiany pasa ruchu?
- Zapierdalać
Najnowsze wątki
- 2025-01-20 huta ruszyla
- 2025-01-20 piece wodorowe
- 2025-01-20 Lublin => Programista Delphi <=
- 2025-01-20 Warszawa => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS
- 2025-01-20 Mińsk Mazowiecki => Area Sales Manager OZE <=
- 2025-01-20 Bieruń => Spedytor Międzynarodowy (handel ładunkami/prowadzenie flo
- 2025-01-19 Test - nie czytać
- 2025-01-19 qqqq
- 2025-01-19 Tauron przysyła aneks
- 2025-01-19 Nowa ładowarka Moya a Twizy -)
- 2025-01-18 Power BANK z ładowaniem przelotowym robi PRZERWY
- 2025-01-18 Pomoc dla Filipa ;)
- 2025-01-18 znowu kradno i sie nie dzielo
- 2025-01-18 Zieloni oszuchiści
- 2025-01-18 Zielonka => Specjalista ds. public relations <=