  • Data: 2018-07-06 21:52:30
    Temat: Re: Powód, dla którego warto zadbać o opony
    Od: Kviat szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2018-07-06 o 21:00, Marek S pisze:

    > Ba! No to skoro lecimy tym tropem, to ja postulowałbym aby wszystkie
    > taksówki z 3miasta zostały pozbawione kierunkowskazów. W ich przypadku
    > nawet jedno mignięcie nie występuje. Gdy taksówka trafia na szrot, to
    > żarówki z kierunkowskazów są jak nówki ze sklepu :-D

    True :)
    Taksiarze w Trójmieście to elita. To dyshonor używanie kierunkowskazów.

    > hahahaha zgadzam się :-) Ja akurat należę do tych, którzy lubią
    > przycisnąć i chciałbym opisać jak sytuacja wygląda z drugiej strony.
    > Dobra, są TIRy ktoś tam wyprzedza jak wyprzedza - odpuszczam (o ile mi
    > drogi nie zajechał). Jedzie o te 10km/h szybciej i ok.

    No nie ok.
    Bo tiry na tempomacie jadą cirka about 90km/h.
    Dozwolona prędkość na obwodnicy to 120 km/h. I z taką prędkością (nie
    większą) wolno wyprzedzić tiry.
    Jak ktoś ciśnie 160-180 i się irytuje i wali światłami, to zwykły burak,
    "miszcz" kierownicy.

    > Ale za diabła nie
    > mogę zrozumieć jazdy równoległej. Dwa pasy, dwa auta i nie da się
    > wyprzedzić bo jeden i drugi uważają, że jadą z tą samą przepisową
    > prędkością.

    Tego też nie rozumiem :)

    > Zdumiewają mnie też przypadki, które prawie codziennie widuję: prawy pas
    > się na S-ce wlecze bo TIRy a lewy jedzie równolegle. Obwodnica jest
    > garbata jak wielbłąd więc widzę, że 500m przede mną  jezdnia ma zupełnie
    > pusty lewy pas. Więc jeden osobnik na początku utworzył 500m korek i ma
    > na to wylane. Z przodu ma pusto, z tyłu po horyzont aut ale co mu tam...

    True :)

    > A to ciekawe. Ja tego nie zauważyłem. Na Słowackiego wjeżdżam zazwyczaj
    > od drugiej strony (zjazd z kierunku Gdyni) więc siłą rzeczy przejeżdżam
    > przez zjazd od drugiej strony lecz nie zauważyłem by ktoś tak dziwnie
    > próbował się wtrynić.

    Zwróć uwagę, że wjazd z obwodnicy od tej strony co piszesz jest od
    strony lotniska (wcześniej skrzyżowanie z ul. Budowlanych), i tam
    widoczność jest "z górki", czyli lepiej można oszacować możliwość wjazdu
    na Słowackiego.
    Zjazd od strony Pruszcza, o którym pisałem, ma widok na auta z lewej, na
    auta z zjeżdżające z górki (z wiaduktu). I ci co zajmują lewą stronę
    (zwykle przyjezdni) nie bardzo ogarniają możliwość włączenia się do
    ruchu. Irytują się, bo ci z prawej włączają się do ruchu i zanim ci z
    lewej (przyjezdni po żwirze :)) się zorientują, to ze trzy auta z prawej
    (miejscowi) spokojnie wjeżdżają.
    Więc cierpliwość im się kończy i depczą gaz wymuszając często pierwszeństwo.

    Pozdrawiam.
    Piotr