  • Data: 2018-07-06 21:29:51
    Temat: Re: Powód, dla którego warto zadbać o opony
    Od: Kviat szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2018-07-06 o 21:04, s...@g...com pisze:
> [...]
    a,53y,24.67h,72.55t/data=!3m6!1e1!3m4!1sKWvYvUxju3VM
    xwgTr-OQWw!2e0!7i13312!8i6656

    > To lepiej bylo by pomalowac tam wysepke.

    Gdzie pomalować wysepkę? Na środku jezdni?
    Po co? Skoro tam można skręcić tylko w prawo.

    > No wyjasnienie jakies jest ale skad taki biedny ludek ma wiedziec co tam
    szczegolnego jezdzi?

    Nie rozumiem. Nie ma tam wymalowanej linii rozdzielającej dwa pasy.
    Ludzie stoją z prawej, a ty ciśniesz z lewej zahaczając lewą stroną auta
    pobocze ze żwirem. No skąd masz wiedzieć, żeby nie jechać żwirem?

    Inny przykład. Jedziesz "autobahną" w Niemczech. Korek. Samochody stoją
    po prawej i po lewej. W środku korytarz "życia". No skąd taki biedny
    ludek ma wiedzieć, że środkiem coś szczególnego jeździ?
    Dziwi się tylko, że te głupole stoją po lewej i po prawej, zamiast
    jechać środkiem, skoro jest wolny...

    bym tez sie ryl do konca sadzac ze tam jest jakas inna opcja i dlatego jestescie mili
    i robicie miejsce.

    > No nie bo np, mogl bym oczekiwac takiego stanu:
    > https://www.google.com/maps/@50.2540282,18.9855328,3
    a,75y,295.16h,74.43t/data=!3m6!1e1!3m4!1s2SLYthSy9ve
    tvhaGbixatw!2e0!7i13312!8i6656

    > Zerknij za i przed.

    Zerkłem :)

    No nie. Nie mógł oczekiwać takiego stanu. Tam jest od początku do końca
    linia (dwie linie) rozdzielająca dwa pasy ruchu. I tam może się
    spodziewać skrętu w lewo.
    W miejscu, który omawiamy nie ma takiego stanu. Nie ma linii, nie ma
    skrętu w lewo. Właśnie dlatego (zapewne) nie ma linii.
    Mylące dla przyjezdnych jest to, że ta jezdnia (zjazd) jest dość
    szeroka, i myślą, że są dwa pasy, ale nie wydzielone linią.

    Co nie zmienia faktu, że trzeba użyć wyobraźni, co niektórych przerasta,
    że skoro ludzie z prawej czekają, a nie cisną lewą, to coś jest na rzeczy...

    > A na problem jaki opisujesz starczy trzymac nieco dystansu, wtedy karetce mozna
    zrobic miejsce.

    Co trwa.
    I jeszcze muszą być chętni do utrzymania tego dystansu dla tego z lewej :)

    > Co prawda sie troche korek wydluza ale w sumie starczy jeden na 10 "szeryfow" aby
    uzyskac to co opisales.

    Trochę racji w tym jest. Problem w tym, że ludzie nie chętnie utrzymują
    dystans. Jak jakiś szeryf zjedzie w lewo, to zaraz ci z prawej
    "dobijają" na zderzak. Nie sądzę, że to przypadłość tylko trójmiejska :)

    > No nic, ja bym sie tu drastycznie beznadziejnego zachowania nie dopatrywal.
    > Ot, taka ludzka nieidealna rzeczywistosc z ktora sobie trza dac rade...

    No nie. Jak ktoś ciśnie po lewej, lewą stroną auta po żwirze, to jest to
    beznadziejne zachowanie.

    Pozdrawiam
    Piotr