    From: Marek S <p...@s...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Powód, dla którego warto zadbać o opony
    Date: Tue, 3 Jul 2018 16:25:10 +0200

    W dniu 03.07.2018 o 01:34, s...@g...com pisze:

    > Wyprzedzanie na poczatku.
    > 90km/h to tam nie bylo.
    > Tu jest chwila w ktorej jazda odbiega od zalozen "jade spokojnie".

    A to zależy pod przyjętych standardów. Dla mnie to nudny spacerek :-D

    > Spotkanie z lisem:
    > akurat te zwierzaki tak maja ze wbiegaja pi*oko te 30m przed samochodem.
    > Albo masz refleks albo jedziesz powoli.
    > Opony wiele w tym przypadku nie zmienia. A przynajmniej nie w zakresie cen jakie
    bysmy kowalskiemu zasugerowali.

    Tu się nie zgadzam - gwałtowny manewr unikowy na kiepskich oponach
    kończy się utratą kontroli na kiepskich oponach. Nie chodzi o lisa bo to
    może być dzik albo pijak kładący się na asfalt. Wtedy tylko zdrowaśki
    pozostaje odmówić. Tak mam na zimowych, które z tego powodu zmieniałem
    na jakieś topowe, które z kolei niczego nie poprawiły. Stąd moje
    przeświadczenie, ze jednak nie warto ryzykować choćby nawet raz w życiu
    miało się wykonać taki manewr. Mnie osobiście mnóstwo razy to się
    przytrafiło.

    > dziki
    > No tu trzeba uwagi. Opony nieco pomoga ale to co wydasz na nie zaoszczedzisz na
    blacharzu, może :)
    > Miales szczescie ze tamten blysnal i mogles wlaczyc dlugie.

    Tamten nie błysnął lecz dziwnie jechał bo ... pewnie skasował te dziki.
    To wzbudziło moje podejrzenia, że coś musi być nie tak.

    > Taksiarz pocinal dobre 110-120.

    Prędkość to pikuś, wyprzedzał na ciągłej i na przejściu jadąc pod prąd
    lewym pasem.

    > Pijaka bez odblaskow i tak nie zauwazysz na krotkich jadac 90km/h.

    Ja go zauważyłem i przy 105km/h dałbym radę wykonać unik gdyby leżał na
    jezdni. M.in. właśnie takie rzeczy trenowałem na torze wyścigowym - o
    którym kiedyś pisałem. I właśnie w takich okolicznościach liczy się
    refleks, dobre opony i świadomość możliwości swojego auta by nie
    zatrzymać się na drzewie.

    > Ja bym temat odwrocil wogole w inna strone:
    > Pal licho opony.
    > W nocy jak musisz jechac na krotkich to raczej nie 90km/h tylko blizej 50-60km/h.

    Zdarzają się tacy oczywiście. Zależy od drogi. Na autostradzie z dobrze
    odbijającymi światło oznaczeniami nie ma problemu by widzieć drogę
    daleko z przodu więc 160km/h jest w sam raz jak dla mnie.

    > Poza tym pochwalam, jechales z grubsza 90kmh, i raczej uwaznie.

    Spacerek to był, muzy słuchałem :-)

    > Tyle ze nawet jak kupisz dobre gumy, pojezdzisz 3 lata to beda gorsze od nowych
    srednich.

    Nigdy tyle nie jeżdżę na komplecie opon. Tylko bogaci mogą sobie
    pozwolić na taką rozrzutność.

    > I dyskusja sie zaczyna od nowa, czy nie lepiej wyrzucic te stare i kupic kolejne
    podczas gdy na starych jeszcze polowa bieżnika jest?

    Nie wyrzucić lecz sprzedać póki mają wartość. Jeśli masz firmę, to po
    uwzględnieniu kosztów wychodzi na to, że komplet kosztował tyle co jedna
    opona. Gdybym jeździł do zdarcia - musiałbym zainwestować 4x tyle kasy.
    Nie stać mnie by wywalać bez sensu 3-4tys co pewien czas.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek