  • 241. Data: 2012-11-30 17:24:31
    Temat: Re: Potyczki
    Od: PK <P...@n...com>

    On 2012-11-30, Jacek <a...@o...pl> wrote:
    > 1. Jakiego koloru klawiatury kupują do biur rachunkowych.

    O tym się wypowiadałem? Nie pamiętam.
    Zazwyczaj czarne.

    > 2. Jaki procent arkuszy w Excelu ma <=10, a jaki >=10 kolumn (licząc
    > również ukryte).

    Raporty na zewnątrz robi się zwięzłe, bez zbędnych informacji. Raporty
    wewnętrzne oraz obliczenia są zazwyczaj znacznie szersze. Statystyki
    Ci nie podam, bo a) nie chce mi się, b) pewnie mi nie wolno.

    > 3. Jak to możliwe, że firma (korporacja mająca wiele oddziałów na całym
    > świecie), zatrudniająca w jednym z oddziałow 1000 pracowników, ma na
    > stronie 4 oferty pracy?

    W firmach z przewagą stanowisk "biurowych", gdzie znaczną część
    stanowi kadra dobrze wykwalifikowana, jest stosunkowo duża
    rotacja. Jeśli dobrze pamiętam, w Warszawie osoba zatrudniona
    na stanowisku zmienia się co około 4 lata. W tym są awanse, więc
    powiedzmy, że rocznie trzeba znaleźć kogoś na 15% stanowisk.
    Oczywiście jakaś część jest z polecenia, część to byli praktykanci.
    Jeśli przyjmiemy, że rekrutacja zazwyczaj trwa około 2 miesięcy, to
    spodziewałbym się od 10 do 20 "wiszących" ofert.

    To czego nie wziąłem pod uwagę, to położenie fabryki. Świecie leży
    na obszarze nie słynącym z niskiego bezrobocia. Zakładam, że
    kadrę nisko wykwalifikowaną (fizyczną) biorą "z ulicy" (tzn. z urzędów
    pracy), więc nie ma długiej rekrutacji. Przez internet szukają
    pracowników z kwalifikacjami, których nie znaleźli na miejscu
    (kiedy patrzyłem ostatnio był tam jakiś manager i operator wózka
    widłowego).

    Czy ta odpowiedź wyczerpuje Twoją ciekawość?

    > 4. Dlaczego produkcja płyt głównych z procesorami BGA, to dobre
    > rozwiązanie?

    Pisałem na ten temat na "pececie" i nie chce mi się powtarzać.

    Ponieważ jesteśmy na grupie o innej tematyce wypada mi dodać, że
    nie chodzi o spór LGA vs BGA, tylko o spór "procesor wymienialny"
    vs "procesor na stałe" (bo tak - niestety błędnie - kojarzą się
    pecetowcom te skróty).

    > 5. O ile procent wzrośnie cena wymiany płyty wraz z procesorem BGA?

    Podobnej klasy czy ogólnie?
    Ogólnie: trudno powiedzieć. Prawdopodobnie będzie coraz drożej,
    bo pecety będą coraz droższe (przez mniejszy popyt).
    Podobnej klasy (tzn. płyta i procesor identyczny z dzisiejszymi):
    mniej/więcej o cenę procesora droższe (to chyba jasne). Argumenty
    ekonomiczne przemawiają za "mniej", argumenty marketingowo-spiskowo-
    -pozostałe za "więcej". Dowiemy się za kilka lat.

    > To tylko pięć pytań, o których się wypowiadałeś.

    Myślę, że nie wypowiadałem się o pytaniach, tylko o tematyce, której
    dotyczą.

    Przepraszam czytających pl.comp.programming za tę sytuację. :/
    Postaram się w najbliższym czasie zarzucić jakieś wątki
    tematyczne dla równowagi :).

    > Jak się czyta Twoje wypowiedzi, to można wnioskować, że pracujesz w
    > GUSie...

    I byłby to problem ponieważ...? W GUS pracują jacyś gorsi ludzie?
    Odpadłeś w rekrutacji i masz kompleks?

    pozdrawiam,
    PK

  • 242. Data: 2012-11-30 17:32:32
    Od: PK <P...@n...com>

    On 2012-11-30, Jacek <a...@o...pl> wrote:
    > Nie, ale staram się dyskutować nawet z cieżko myślącymi.

    To ciekawe, bo na pl.comp.pecet chyba 2 razy pisałeś, że
    nie będziesz ze mną rozmawiał i żebym Ci nie odpowiadał.

    Nie mniej widzę, że potrzeba obrażenia kogoś (nawet poprzez
    "przeciąganie" tematu na inną grupę) jest zbyt silna.

    pozdrawiam,
    PK

  • 243. Data: 2012-11-30 18:16:02
    Od: PK <P...@n...com>

    On 2012-11-30, e...@g...com <e...@g...com> wrote:
    > Minimalnym zapisem jest wynik: jedna sekwencja najczesciej wystepujaca,
    > lub wiele sekwencji z maksymalna liczebnoscia.

    Chodzi mi o zapis minimalny liczby, a nie rozwiązanie tego problemu.

    > Ogolnie, liczebnosci sa minimalne, nie musze odtwarzac calego ciagu. Wlasnie
    > na tym sie opiera idea: jezeli sekwencja (hexadecymalnych cyfr) abcd wystepuje
    > iles razy, to ma to dokladne odwzorowanie w liczebnosciach abcX, abXd,
    > aXcd i Xbcd - kazde wystapienie abcd zwieksza wszystkie 4 o jeden.

    No to teraz rozumiem. Pisałem o tym w wątku (dość dawno), trzeba było
    wtedy spytać :). Można zliczać nie liczby tylko jakieś ich funkcje,
    co Ty właśnie uskuteczniasz.
    Problem polega na tym, że aby takie algorytm zmniejszał liczbę
    kombinacji, przyporządkowanie musi być niejednoznaczne (właśnie
    dlatego, że zapis pozycyjny jest minimalny). I Twoje przyporządkowanie
    także nie jest jednoznaczne, więc dostajesz mniej "binów", ale nie
    odzyskasz z wyniku pierwotnych liczebności.

    Mówiąc zupełnie szczerze: Twoje przyporządkowanie w ogóle nie jest
    zbyt dobre.
    Jeśli miałbyś *tyle samo* binów co kombinacji na wejściu (co oznacza,
    że długość sekwencji byłaby równa bazie systemu liczbowego), to nie
    miałbyś żadnej korzyści pamięciowej, a i tak nie mógłbyś odzyskać
    zliczeń wystąpień.
    Ale jest jeszcze gorzej. To przyporządkowanie nie byłoby jednoznaczne
    nawet wtedy, gdybyś miał *więcej* binów niż kombinacji (czyli kiedy
    długość sekwencji jest większa niż baza systemu).

    Polecam sprawdzić.

    pozdrawiam,
    PK

  • 244. Data: 2012-11-30 18:37:11
    Od: PK <P...@n...com>

    On 2012-11-30, Jacek <a...@o...pl> wrote:
    > Napisałeś, że na grupach dyskusyjnych piszesz już 10 lat.
    > I co w związku z tym?

    Napisałeś w jednym z postów, że przeczytałeś wszystkie moje
    wypowiedzi na innych grupach. Dlatego tak odpowiedziałem (AFAIR dodając,
    że chyba musisz się strasznie nudzić, co pewnie jest prawdą).

    > Pamietasz 202122 i ForteAgent?

    10 lat temu były już stałe łącza dla indywidualnych i na szczęście
    nigdy w życiu nie korzystałem z dial-up.
    Nie bardzo rozumiem co ma oznaczać "Pamiętasz ForteAgent". Przecież
    to wciąż rozwijany projekt.
    A pamiętasz slrn?

    > Pewnie nie pamiętasz tak samo dlatego, dlaczego nie piszesz na
    > pl.sci.fizyka.
    > A podobno jesteś fizykiem...

    No jestem fizykiem i co z tego?
    Zresztą właśnie dlatego nie piszę na pl.sci.fizyka (w każdym razie nie
    ostatnio, dawniej też rzadko).
    Ta grupa koncentruje się na zwalczaniu teorii względności, czasem
    rozwiązuje jakieś zadania do szkoły lub wspomina ciekawostki. Fizyki
    (takiej współczesnej) dużo tam nie ma.

    I w związku z tym nie ma tam wielu fizyków. Jest za to dużo pasjonatów,
    amatorów, nauczycieli, uczniów i psychopatów (Ci ostatni głównie
    w sprawie eteru).

    pozdrawiam,
    PK

  • 245. Data: 2012-11-30 19:20:48
    Od: Jacek <a...@o...pl>

    Dnia 30 Nov 2012 16:24:31 GMT, PK napisał(a):

> [...]
    > tematyczne dla równowagi :).

    > I byłby to problem ponieważ...? W GUS pracują jacyś gorsi ludzie?

    Ty naprawdę jestę głupi.
    EOT

  • 246. Data: 2012-11-30 19:21:20
    Od: Jacek <a...@o...pl>

    Dnia 30 Nov 2012 16:32:32 GMT, PK napisał(a):

> [...]
    >
    > Nie mniej widzę, że potrzeba obrażenia kogoś (nawet poprzez
    > "przeciąganie" tematu na inną grupę) jest zbyt silna.

    Ty naprawdę jesteś głupi.

  • 247. Data: 2012-11-30 19:23:12
    Od: Jacek <a...@o...pl>

    Dnia 30 Nov 2012 17:37:11 GMT, PK napisał(a):

> [...]
    >
    > I w związku z tym nie ma tam wielu fizyków. Jest za to dużo pasjonatów,
    > amatorów, nauczycieli, uczniów i psychopatów (Ci ostatni głównie

    Ty naprawdę jesteś głupi.

    Atutaj dodam, że z Ciebie taki fizyk, jak ze mnie fizyk.:)
    Żegnaj trolu.

  • 248. Data: 2012-11-30 22:04:16
    Od: PK <P...@n...com>

    On 2012-11-30, Jacek <a...@o...pl> wrote:
    > Ty naprawdę jesteś głupi.

    Wytatuuj to sobie na ramieniu, żebyś nie zapomniał.

    > Atutaj dodam, że z Ciebie taki fizyk, jak ze mnie fizyk.:)

    To - nieskromnie mówiąc - musisz być całkiem niezły. I skończyłeś jako
    nauczyciel?

    > Żegnaj trolu.

    Myślę, że wszyscy czytający ten wątek już wyrobili sobie zdanie o tym,
    kto jest trollem. Nie musisz pomagać.

    pozdrawiam,
    PK

  • 249. Data: 2012-12-01 00:52:27
    Temat: Re: Potyczki i po potyczkach
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    W dniu 2012-11-20 13:03, bartekltg pisze:
    > Wystartował niedawno wspominany konkursik z pogranicza
    > programowania i matematyki.
    >
    > http://potyczki.mimuw.edu.pl/

    http://potyczki.mimuw.edu.pl/user.php?op=zadania

    Polecam 'pająka'. Ale to prawie czysta matematyka.
    Pozatym nożyczki i dookoła świata.
    Poza pająkiem i zbijakiem, standard. (A trudniejsze niż B,
    im późniejsza runda tym z grubsza cięższe zadanko).

    pzdr
    bartekltg

  • 250. Data: 2012-12-01 14:34:59
    Od: Roman W <b...@g...pl>

    On 30 Nov 2012 16:24:31 GMT, PK <P...@n...com> wrote:
> [...]
    > Jeśli przyjmiemy, że rekrutacja zazwyczaj trwa około 2 miesięcy, to
    > spodziewałbym się od 10 do 20 "wiszących" ofert.

    Weź pod uwagę że jest kryzys i nie każde stanowisko które ktoś
    zwolnił zapełnia się na nowo.

    RW