  • 231. Data: 2012-11-26 17:56:15
    Temat: Re: Potyczki
    Od: PK <P...@n...com>

    On 2012-11-26, e...@g...com <e...@g...com> wrote:
    > Natomiast w mojego doswiadczenia, a konkretnie obserwacji, bo ja sam mam malo
    > do czynienia z Excelem, to ludzie czesto maja jeden lub dwa
    > monitory i wlasnie z pivotem do takich danych. Ewentualnie trzeci normalnie
    (poziomo).

    Ale masz pewnie na myśli różnej maści analityków.

    Excel to narzędzie bardzo powszechne. Idziesz do pierwszej lepszej
    centrali polskiego banku i okazuje się, że Excela używa każdy
    z kilku tysięcy pracowników.
    Większość użytkowników to nie traderzy, analitycy, quanci,
    aktuariusze czy programiści. Większość to księgowi, asystenci,
    skretarki, sprzedawcy i przede wszystkim wszelkiej maści specjaliści
    branżowi (ekonomiści, finansiści), którzy w tym Excelu robią bardzo
    proste rzeczy. Jak proste? Często podstawowa algebra i autosumy
    (nie znają nawet funkcji vlookup()). Do tego wystarcza jeden monitor.

    I głównie dzięki tym osobom produkowanych jest więcej dobrych
    19" 1280x1024, niż dobrych panoram <22" :).
    Wystarczy spojrzeć na ofertę Eizo i NEC.

    pozdrawiam,
    PK

  • 232. Data: 2012-11-28 21:41:45
    Od: e...@g...com

    W dniu sobota, 24 listopada 2012 10:51:46 UTC-5 użytkownik e...@g...com
    napisał:

    > No suma 3 liczb 4bitowych faktycznie nie wymaga 12bitow ani tu ani nigdzie
    > indziej. Ja tworze 4 12bitowe liczby z 16 bitow. Uwzgledniajac to, reload,
    > czyli przeczytaj jeszcze raz.

    > Na dodatek nie przedstawilem kodu, z czego sobie zdaje sprawe. Jutro
    > postaram sie albo powiedziec, ze sie gdzies sypnalem, albo przedstawic
    > kod.

    Nie chce wyjsc na wiekszego mitomana niz jestem naprawde ;), wiec tak:
    nie dziala dla niektorych sekwencji. Mowie wciaz o dwubajtowych sekwencjach.

    TL;DR: Dalej chyba nie warto czytac, chyba ze kogos interesuje, trzeba sie
    zmusic jezeli jednak interesuje.

    Mimo to wciaz mam wrazenie, ze powinno sie dac. Powiedzmy, ze zliczamy
    tak jak podalem wczesniej wystapienia takich wzorow 12bitowych i zapisujemy
    kolejnosc, w jakich pojawiaja sie nowe. Mozna majac ilosc wystapien pierwszych
    z kazdego rodzaju - czyli 000x, 00x0, 0x00 i x000, gdzie 0 oznacza uwgledniony
    4bitowy fragment dwubajtowej sekwencji - odliczyc jedno wystapienie (bo pierwsze
    musi istniec) oraz znalezc "sasiednie", czyli z jedna cyfra inne niz jedna
    z tych sekwencji, a sila rzeczy wystapienie nowej powoduje 3 nowe na 4, i
    to tez musi wystapic co najmniej raz. Dodatkowo, da sie wnioskowac ze
    wszystkich "sasiednich" do danej dwubajtowej liczby (jest ich 15*4), ze
    niektore elementy tych sekwencji wystepuja co najmniej raz lub wiecej razy. Glowny
    problem polega na tym, ze te wystepujace wczesniej odejmuja liczbe
    wystapien od tych wystepujacych pozniej, ale o ile da sie w ten sposob
    wyizolowac a) pierwsze wystapienie b) pierwsze wystapienie "sasiedniej" i c)
    zaleznosci ze wszystkich sasiednich, to trudno jest stworzyc z tego
    algorytm, bo trzeba rozroznic w ogolnym przypadku ktora "sasiednia" wystapila
    wczesniej, co rekursywnie sie rozpada na wiele kombinacji, a bez tego
    trzeba by miec pamiec na wszystkie wystepujace sekwencje, co jest niewykonalne.
    Bierze sie to stad, ze w ogolnym przypadku nie widze metody unikniecia
    wplywu liczebnosci jednych "nowych sasiednich" na kolejne.

    Przyklady:

    1.
    sekwencja: 00 00 (heksadecymalnie)
    podsekwencje 000x, 00x0, 0x00, x000 (to nie bylo trudne)

    pojawienie sie 00 01 powoduje 3 nowe oprocz pierwszego typu, ktory jest ten sam:
    000x, 00x1, 0x01, x001

    W tym przykladzie, jezeli nie pojawia sie sekwencje osobno podbijajace
    licznosci tych z 0000, da sie szukajac najblizszych sasiadow do samego
    konca ciagu i odjac wystapienia ostatnio wystepujacych "nowosci", i ma
    sie rozwiazanie, czyli max liczebnosci.
    Problem powstaje, gdy takie podciagi wystepuja kiedys po "nowych sasiadach".

    Przyklad 2:
    Wszyscy sasiedzi, powiedzmy sekwencji 04 04, czyli z jedna inna cyfra inna,
    ogranicze sie do jednej innej wartosci cyfry z 15tu mozliwych:

    Niech zapis
    a) 04 04: 1 2 2 1
    oznacza, ze 040x wystapilo raz, 04x4 2 razy, 0x04 2 razy, 0x404 raz.
    Sasiedzi:
    b) 02 04: 2 2 2 2
    c) 04 64: 2 2 2 2
    d) 64 04: 2 1 1 1
    e) 04 05: 1 1 1 2

    To jest przyklad zliczenia faktycznej sekwencji z ciagu bajtow, z
    liczebnosciami (wybranych: sasiedzi sekwencji 04 04). Wynika z niego ze:
    - albo liczebnosci a b c d e byly odpowiednio 1 1 1 0 0, albo 0 2 2 1 1 (to
    drugie w tym przykladzie bylo faktycznie prawdziwe; droga eliminacji i
    wiadomo, ze kazda sekwencja zwieksza licznik swoich podsekwencji 12bitowych)
    - z tego wynika, ze:
    - 02x4 wystapilo _ogolnie_ [1,2] razy
    - 0x64 _ogolnie_ [1,2] razy
    - x405 _ogolnie_ [1,2] razy
    - oraz ze niektore podsekwencje 12 bitowe pojawiaja sie max raz, lub wcale

    Wyglada beznadziejnie, przyznaje, gdy zaczyna sie rozpatrywac wszystkie
    odmienne 15 cyfr a nie jedna i dodatkowo rozpatruje ogolny przypadek,
    gdzie liczebnosci sa znacznie wieksze, a zaleznosci bardziej skomplikowane;
    oraz, ze rozpatrujac jednego "sasiada" rozpatruje sie jego sasiadow...

    Powiedzmy, ze mam swoje prywatne sudoku i cwicze umysl dla sportu, bo chyba
    nic z tego nie bedzie.

    --
    Edek

  • 233. Data: 2012-11-28 21:52:55
    Od: e...@g...com

    W dniu środa, 28 listopada 2012 15:41:45 UTC-5 użytkownik e...@g...com
    napisał:

> [...]
    >
    > - x405 _ogolnie_ [1,2] razy
    >
    > - oraz ze niektore podsekwencje 12 bitowe pojawiaja sie max raz, lub wcale

    Odpowiadajac nadal sobie i precyzujac: "wystepuja tyle razy oprocz rozpatrywanej
    04 04 i jej najblizszych sasiadow". Wiecej nie bede, obiecuje.

    --
    Edek

  • 234. Data: 2012-11-30 11:48:07
    Od: PK <P...@n...com>

    On 2012-11-15, Jacek <a...@o...pl> wrote:
    > Ty naprawdę jest głupi.

    Ty za to jesteś po prostu typowym "politycznym zadymiarzem" i usenetowym
    burakiem, co zauważyłem dopiero teraz - po zwróceniu uwagi na Twoje
    posty na innych grupach. Zazwyczaj albo kogoś atakujesz albo
    pierdzielisz o polityce. Nawet poglądy masz takie, jak większość
    podobnych Tobie "internetowych aktywistów". Nihil novi.

    Zarzuciłeś mi, że wszędzie (tzn. na kilku grupach de facto) piszę,
    jakbym się na wszystkim (tzn. na tych kilku dziedzinach) znał. A może
    się znam? Może zechcesz to sprawdzić? :]
    Większość czasu poświęcam na naukę nowych rzeczy. Na pewno oszczędziłbyś
    dużo czasu, gdybyś przestał obrażać innych uczestników dyskusji i obalać
    porządek świata. Może wtedy też mógłbyś się czegoś nowego dowiedzieć?

    pozdrawiam,
    PK

  • 235. Data: 2012-11-30 11:59:53
    Od: PK <P...@n...com>

    On 2012-11-28, e...@g...com <e...@g...com> wrote:
    > Odpowiadajac nadal sobie i precyzujac: "wystepuja tyle razy oprocz rozpatrywanej
    > 04 04 i jej najblizszych sasiadow". Wiecej nie bede, obiecuje.

    OK. Przyznaję, że nie chciało mi się czytać Twoich postów. Nie rozumiem
    tego co piszesz, nie jestem w stanie tego zweryfikować.

    Nie mniej widzę, że cośtam próbujesz zliczać. Zliczanie to prosta rzecz.
    Musisz zapamiętać wszystkie unikatowe wartości oraz ich liczność.
    Można też "przybliżać" problem przez stworzenie histogramu, czyli
    pakując ileś (zazwyczaj bliskich sobie) wartości do jednego koszyka.

    Problem w wątku był przedstawiony z prostymi ograniczeniami. Unikatowych
    wartości jest za dużo, żeby je wszystkie zapamiętywać, a slawek oczekuje
    dokładnego wyniku.

    W pierwszej chwili miałem wrażenie, że próbujesz jakoś kodować liczby
    poprzez przestawianie bitów, co niby miało Ci efektywnie zmniejszyć
    zbiór możliwości. Jeśli tak właśnie jest, to jest to droga donikąd.
    Zapis pozycyjny liczb jest "minimalny", tzn. nie zawiera zbędnych
    informacji.

    pozdrawiam,
    PK

  • 236. Data: 2012-11-30 12:16:56
    Od: Jacek <a...@o...pl>

    Dnia 30 Nov 2012 10:48:07 GMT, PK napisał(a):

> [...]
    > dużo czasu, gdybyś przestał obrażać innych uczestników dyskusji i obalać
    > porządek świata. Może wtedy też mógłbyś się czegoś nowego dowiedzieć?

    Ja pierdzielę o polityce?
    Proszę o linki.

    Co do Twojej wiedzy, to chętnie sprawdzę.

    1. Jakiego koloru klawiatury kupują do biur rachunkowych.
    2. Jaki procent arkuszy w Excelu ma <=10, a jaki >=10 kolumn (licząc
    również ukryte).
    3. Jak to możliwe, że firma (korporacja mająca wiele oddziałów na całym
    świecie), zatrudniająca w jednym z oddziałow 1000 pracowników, ma na
    stronie 4 oferty pracy?
    4. Dlaczego produkcja płyt głównych z procesorami BGA, to dobre
    rozwiązanie?
    5. O ile procent wzrośnie cena wymiany płyty wraz z procesorem BGA?

    To tylko pięć pytań, o których się wypowiadałeś.

    P.S. Te Twoje opowiastki wsadź między bajki.
    Jak się czyta Twoje wypowiedzi, to można wnioskować, że pracujesz w
    GUSie...

  • 237. Data: 2012-11-30 12:31:39
    Od: Roman W <r...@g...com>

    W dniu piątek, 30 listopada 2012 11:16:56 UTC użytkownik Jacek napisał:
    > Dnia 30 Nov 2012 10:48:07 GMT, PK napisaďż˝(a):

    > To tylko pi�� pyta�, o kt�rych si� wypowiada�e�.

    Jacku, jestes psychofanem PK?

    RW

  • 238. Data: 2012-11-30 15:35:15
    Od: e...@g...com

    W dniu piątek, 30 listopada 2012 05:59:53 UTC-5 użytkownik PK napisał:

> [...]
    > zbiór możliwości. Jeśli tak właśnie jest, to jest to droga donikąd.
    > Zapis pozycyjny liczb jest "minimalny", tzn. nie zawiera zbędnych

    Minimalnym zapisem jest wynik: jedna sekwencja najczesciej wystepujaca,
    lub wiele sekwencji z maksymalna liczebnoscia.

    Ogolnie, liczebnosci sa minimalne, nie musze odtwarzac calego ciagu. Wlasnie
    na tym sie opiera idea: jezeli sekwencja (hexadecymalnych cyfr) abcd wystepuje
    iles razy, to ma to dokladne odwzorowanie w liczebnosciach abcX, abXd,
    aXcd i Xbcd - kazde wystapienie abcd zwieksza wszystkie 4 o jeden.

    --
    Edek

  • 239. Data: 2012-11-30 16:21:44
    Od: Jacek <a...@o...pl>

    Dnia Fri, 30 Nov 2012 03:31:39 -0800 (PST), Roman W napisał(a):

    > Jacku, jestes psychofanem PK?
    >
    > RW

    Nie, ale staram się dyskutować nawet z cieżko myślącymi.
    Ale jeżeli to troll, to daj mi proszę znać i dam se na luz.:)

  • 240. Data: 2012-11-30 16:36:36
    Od: Jacek <a...@o...pl>

    Napisałeś, że na grupach dyskusyjnych piszesz już 10 lat.
    I co w związku z tym?
    Pamietasz 202122 i ForteAgent?
    Pewnie nie pamiętasz tak samo dlatego, dlaczego nie piszesz na
    pl.sci.fizyka.
    A podobno jesteś fizykiem...
    Wiesz, ja też w szkole uczyłem się fizyki.

    EOT.