    From: "Stachu 'Dozzie' K." <d...@g...eat.some.screws.spammer.invalid>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: Potyczki
    Date: Sat, 1 Dec 2012 21:39:31 +0000 (UTC)
    <s...@n...notb-home>
    <h...@4...net>
    <s...@n...notb-home>
    <a...@n...plus.net>
    <s...@n...notb-home>
    <a...@n...plus.net>
    <s...@n...notb-home>
    <a...@n...plus.net>
    <s...@n...notb-home>
    <s...@j...net>
    <s...@n...notb-home>

    On 2012-12-01, PK <P...@n...com> wrote:

    > No to lepiej zrobić komunizm. W PRL każdy dostawał pracę, a jak się
    > na czymś nie znał, to udawał że coś robi. Mój wujek (bez studiów) został
    > dyrektorem administracyjnym w PAN. Podpisywał zamówienia na papier
    > toaletowy i długopisy, kupił mieszkanie w dobrej dzielnicy i japoński
    > samochód. Teraz ma ponad 4000 zł emerytury :).

    > No i są te programy rządowe, są jakieś kierunki zamawiane (także
    > zamawiane przez firmy) itp.

    Ja się czuję pokrzywdzony kierunkami zamawianymi. Nie miałem szansy się
    załapać na takie coś, bo już studiowałem, gdy to wprowadzono. Nie miałem
    się szansy na to załapać po raz drugi, bo nie słyszałem o zaocznych
    kierunkach zamawianych. A jak widzę, jak wygląda mój plan studiów
    (który pewnie jest prawie taki sam, jak na kierunku zamawianym na tym
    wydziale, bo i niby czemu by miał być inny?), to płakać mi się chce.
    Takie mydło i powidło bez żadnej wizji czy myśli przewodniej, gdzie
    z czterech obszarów nauczania informatyki[*] ten najbardziej potrzebny,
    który jest używany właściwie wszędzie, a zwłaszcza w przemyśle --
    narzędzia rzemieślnicze, wspomagające programistę -- jest zupełnie
    nieobecny, zaś pozostałe występują w równych proporcjach, co jest głupią
    strategią na studiach pierwszego stopnia (albo zakładamy, że studenci
    nic nie umieją, więc zaawansowanych tematów w ogóle nie zrozumieją, albo
    zakładamy, że są przygotowani do zaawansowanych spraw, więc nie uczymy
    ich od podstaw programowania w Javie). I przepraszam, to ma być ten
    "zamawiany kierunek", którego absolwentów potrzebuje przemysł?

    [*] Obszary, o których myślę, to: 1. podstawowe podstawy, jak nauka
    programowania w ogóle; 2. podstawowe narzędzia rzemieślnicze w IT; 3.
    bardziej zaawansowane zagadnienia praktycznie, jak hurtownie danych,
    grafika komputerowa czy systemy wbudowane; 4. bardziej zaawansowane
    zagadnienia teoretyczne, jak kryptografia, sztuczna inteligencja czy
    control systems.

    --
    Secunia non olet.
    Stanislaw Klekot