    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: Potrzebne i7 ?
    From: pueblo <n...@n...pl>
    Date: 11 Apr 2016 22:35:05 GMT

    Witaj Borneq, 06 kwi 2016 w news:ne2bun$bf8$1@node1.news.atman.pl
    napisałeś/aś:

    > Ale jest klopot, bo jesli chodzi o zegar, to juz
    > osiagane sa fizyczne granice, przyspiesza sie poprzez
    > zr˘wnoleglanie, ale i tak make dziala na jednym rdzeniu. Czy w takim
    > razie i7 bedzie szybsze od i3? A moze lepiej slabszy i5 jakby mial
    > bardziej wysrubowany zegar?

    Jeśli chodzi ci o wydajność jednowątkową, to patrząc na ten ranking:
    https://www.cpubenchmark.net/singleThread.html
    wychodzi, że jak wsadzisz tam i7 za 1500 zł to uzyskasz przyrost
    wydajności 25% w takich operacjach. To już lepiej kupić coś tańszego do
    podkręcania. Inna sprawa, czy mają tu znaczenie inne parametry procesora,
    choćby cache, czy obsługiwane instrukcje.
    Na formu pclab? czytałem, jak goście kupowali do grania jakieś tanie
    pentium G3 (dwurdzeniowe), które z łatwością kręcili ponad 4Ghz.