  • 1. Data: 2016-04-06 08:56:23
    Temat: Potrzebne i7 ?
    Od: Borneq <b...@a...hidden.pl>

    Mam procesor Intel Core i3-4160 3.60GHz 3MB Socket LGA 1150 54
    Płytę ASROCK H87M Pro4 Intel H87 LGA 1150 (2xPCX/VGA/DZW)
    Ogólnie ten i3 działa szybko, ale np. ściągnąłem pakiet symulacyjny
    OMNeT, z 500 mega, zawiera MinGw, rozpakowuje się do 1 giga.
    Rozpakowywanie trwa 15 minut, ale zwłaszcza na początku jest wolne -
    kilkadziesiąt kilobajtów na sekundę, estymowany czas oczekiwania około 6
    godzin. Nie wiem, dlaczego tak wolno, dysk jest SSD, zip zdawało by się
    że to format może niezbyt ścisły ale szybki, zwłaszcza dekompresja a nie
    kompresja.
    Potem make na SSD (i 8 GiB RAMu) całe 44 minut. Tutaj może pomógł by
    szybszy procesor. Ale jest kłopot, bo jeśli chodzi o zegar, to już
    osiągane są fizyczne granice, przyśpiesza się poprzez zrównoleglanie,
    ale i tak make działa na jednym rdzeniu. Czy w takim razie i7 będzie
    szybsze od i3? A może lepiej słabszy i5 jakby miał bardziej wyśrubowany
    zegar?

  • 2. Data: 2016-04-06 09:09:25
    Temat: Re: Potrzebne i7 ?
    Od: ww <w...@o...pl>

    W dniu 2016-04-06 o 08:56, Borneq pisze:
    > ale i tak make działa na jednym rdzeniu. Czy w takim razie i7 będzie
    > szybsze od i3? A może lepiej słabszy i5 jakby miał bardziej wyśrubowany
    > zegar?

    Będzie szybciej estymował. Na i3 możesz najwyżej szacować.

  • 3. Data: 2016-04-06 09:34:15
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > OMNeT, z 500 mega, zawiera MinGw, rozpakowuje się do 1 giga
    jak chcesz, to mogę dla Ciebie wykonać jakiś test na i7. ale nie mam
    pojęcia o co chodzi z MinGw i OMNeT

    ToMasz

  • 4. Data: 2016-04-06 10:50:34
    Od: Borneq <b...@a...hidden.pl>

    W dniu 06.04.2016 o 09:34, ToMasz pisze:

    > jak chcesz, to mogę dla Ciebie wykonać jakiś test na i7. ale nie mam
    > pojęcia o co chodzi z MinGw i OMNeT

    Choć myślę, że to nie warte ceny, przy kompilacji dużych projektów liczy
    się głównie zegar i dysk. Sam zegar jest porównywalny, najdroższe może
    wyciągną 4.4 GHz.

  • 5. Data: 2016-04-06 10:53:14
    Od: Borneq <b...@a...hidden.pl>

    > jak chcesz, to mogę dla Ciebie wykonać jakiś test na i7. ale nie mam
    > pojęcia o co chodzi z MinGw i OMNeT

    Jakbyś mógł test czasu rozpakowywania się 500 megowego pliku
    https://omnetpp.org/omnetpp/download/30-omnet-releas
    es/2291-omnet-4-6-win32-source-ide-mingw-zip
    czy też początkowe pliki rozpakowują się tak wolno, że wyliczony czas
    sięga 6 godzin?

  • 6. Data: 2016-04-06 10:58:21
    Od: Borneq <b...@a...hidden.pl>

    W dniu 06.04.2016 o 10:53, Borneq pisze:
    > Jakbyś mógł test czasu rozpakowywania się 500 megowego pliku
    > czy też początkowe pliki rozpakowują się tak wolno, że wyliczony czas
    > sięga 6 godzin?
    7-zip manager pokazuje te czasy

  • 7. Data: 2016-04-06 13:42:12
    Od: Aristide Torchia <a...@g...pl>

    W dniu 2016-04-06 o 10:53, Borneq pisze:

> [...]
    es/2291-omnet-4-6-win32-source-ide-mingw-zip

    > czy też początkowe pliki rozpakowują się tak wolno, że wyliczony czas

    Cześć,
    U mnie na i7-2600 @ 3,4 GHz i dysk ssd 7-ZIP rozpakował w 24 sekundy.

    Sam byłem zdziwiony bo masz tam ok. 35000 plików bardzo małych, a takie
    paczki potrafią długo się rozpakowywać.

    --
    AT

  • 8. Data: 2016-04-06 14:09:36
    Od: Borneq <b...@a...hidden.pl>

    W dniu 06.04.2016 o 13:42, Aristide Torchia pisze:
    > Cześć,
    > U mnie na i7-2600 @ 3,4 GHz i dysk ssd 7-ZIP rozpakował w 24 sekundy.
    >
    > Sam byłem zdziwiony bo masz tam ok. 35000 plików bardzo małych, a takie
    > paczki potrafią długo się rozpakowywać.

    To co u mnie się dzieje? Czymś na Windows 10 był zatkakny?
    Teraz rozpakowanie zarówno SSD->SSD jak i HDD->SSD trwa szybko, czas 40
    sekund.
    Zobaczę czy teraz make zajmie mniej niż 44 minuty

  • 9. Data: 2016-04-06 14:16:57
    Od: Borneq <b...@a...hidden.pl>

    W dniu 06.04.2016 o 13:42, Aristide Torchia pisze:
    > U mnie na i7-2600 @ 3,4 GHz i dysk ssd 7-ZIP rozpakował w 24 sekundy.

    Przyjmując że u mnie na 3.6 GHz trwa 40 sekund, jest 76% szybszy na
    gigahertz, czyli taki max 4.4 GHz byłby 2.16 razy szybszy.

  • 10. Data: 2016-04-06 14:59:24
    Od: Borneq <b...@a...hidden.pl>

    W dniu 06.04.2016 o 14:09, Borneq pisze:
    > Zobaczę czy teraz make zajmie mniej niż 44 minuty
    Tym razem zajęło aż 47 minut