  • 51. Data: 2012-03-30 08:34:12
    Temat: Re: Potrącanie 20% przy wypłacie gotówki z AC?
    Od: "Robert_J" <d...@g...pl>

    > Po to napisałem "styczność z takim procederem w
    > Interrisk-u" zeby sie nie jebać z czytaniem ich umowy.

    Niezłe podejście: "Podpiszę umowę w ciemno, a jak będzie
    problem popytam na grupie". Umowy o kredyty itp. też tak
    podpisujesz, a potem płaczesz?

    > Umowa kończy sie 15.04 wiec powiedziałem kolesiowi, że mam
    > ich w dupie i na pewno nie przedłuże u nich jak zrobią
    > potrącenie.

    Lepiej jednak przeczytaj, ze szczególnym zwróceniem uwagi na
    wkład własny (obstawiam że będzie 20%).

  • 52. Data: 2012-03-30 08:46:02
    Od: "Robert_J" <d...@g...pl>

    > Generalnie idea istnienia ubezpieczenia jest naprawa
    > uszkodzonego
    > samochodu

    Odważna teza :-). Ideą ubezpieczeń wszelakich jest pokrycie
    strat poniesionych w wyniku różnego rodzaju zdarzeń
    losowych. Sposób realizacji może być różny. Idąc tokiem
    Twojego rozumowania to TU musiałyby kupować meble, sprzęt
    AGD/RTV itp. rzeczy klientom, którym okradli ubezpieczone
    mieszkania. A ja o takiej praktyce jeszcze nie słyszałem.
    Pieniądze są na tyle uniwersalnym środkiem likwidacji szkód,
    że sprawdza się w zdecydowanej większości przypadków :-)

    > goście którzy biorą gotówkę zwykle biorą tą opcję gdy
    > nie naprawiają auta...

    To oczywiście prawda, ale mają do tego święte prawo. Masz
    auto warte 20.000, ktoś Ci je stuknie, naprawa kosztuje
    10.000. Możesz wziąć te 10.000 z TU i albo auto naprawić,
    albo nie. Tyle że jak go nie naprawisz to będzie ono warte
    10.000 gdy zechcesz je w tej samej chwili sprzedać. To
    bardzo uproszczone rozumowanie, ale mniej więcej o to
    chodzi. Ktoś weźmie odszkodowanie, auta nie naprawi, ale tym
    samym jego auto przedstawia już zdecydowanie mniejszą
    wartość :-). Czyli zamiast auta wartego 20.000 masz auto
    warte 10.000 i 10.000 w kieszeni... I to się nazywa
    pokryciem strat.

  • 53. Data: 2012-03-30 08:47:09
    Od: "Robert_J" <d...@g...pl>

    > Nie ma udziału własnego.

    No to jak nie ma to TU ewidentnie chce Cię przekręcić.
    Pewnie będą zasłaniali się VAT-em ;-)

  • 54. Data: 2012-03-30 09:07:01
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    > Wiesz co potwierdza regułę?

    Przypadki z nią zgodne, oczywiście.

    BTW wiesz jakie jest najgłupsze powiedzonko o potwierdzaniu reguły? ;)

  • 55. Data: 2012-03-30 09:22:26
    Od: "BaX" <bax@_klub.chip.pl>

    > Niezłe podejście: "Podpiszę umowę w ciemno, a jak będzie problem popytam
    > na grupie". Umowy o kredyty itp. też tak podpisujesz, a potem płaczesz?

    Ale skąd takie założenie, że ja nad czymś płacze? :D Ja nawet po potrąceniu
    tych 20% spokojnie wychodze na swoje. /jeżeli by to rozpatrywać w ten
    sposób ale na razie nie ma decyzji czy FV czy gotówka/ Interesuje mnie
    aspekt formalny, Ty byś oddał 20% komuś za nic?

    > Lepiej jednak przeczytaj, ze szczególnym zwróceniem uwagi na wkład własny
    > (obstawiam że będzie 20%).

    Nie ma, już to pisałem wcześniej, zresztą nie tylko ja.

  • 56. Data: 2012-03-30 10:36:30
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "BaX" napisał w wiadomości grup
    .pl...
> [...]
    >powiedziałem kolesiowi, że mam ich w dupie i na pewno nie przedłuże u
    >nich jak zrobią potrącenie. Zniżek na AC i tak nie było więc strata

    No coz .. myslisz ze oni wola zachowac 20% czy szkodowego klienta ?
    :-)

    J.

  • 57. Data: 2012-03-30 11:08:31
    Od: "BaX" <bax@_klub.chip.pl>

    .pl...

    > No coz .. myslisz ze oni wola zachowac 20% czy szkodowego klienta ?

    No właśnie? Przecież na szkodowym kliencie zarobią podwójnie bo obetną mu
    zniżki albo doliczą zwyżkę, a dodatkowo zabiorą 20%

  • 58. Data: 2012-03-30 11:16:45
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    .pl...

    >No właśnie? Przecież na szkodowym kliencie zarobią podwójnie bo
    >obetną mu zniżki albo doliczą zwyżkę, a dodatkowo zabiorą 20%

    A odszkodowania byla nizsze niz skladki ?

    J.

  • 59. Data: 2012-03-30 11:32:49
    Od: "mz" <a...@w...pl>

    > I trzeba było wystąpić o te 2 tysiące.
    > A jakby się nie zgodzili to do sądu, wygrana więcej niż pewna.
    >
    > Oni właśnie dlatego oszukują, że ludzie im odpuszczają tego typu przewały.

    A jakas podstawa prawna na którą mogę sie powołać ? Na jakiej podstawie mogę
    wystąpić o te 2 tysiące ?

  • 60. Data: 2012-03-30 12:45:03
    Temat: Odp: Potrącanie 20% przy wypłacie gotówki z AC?
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > A jakas podstawa prawna na którą mogę sie powołać ? Na jakiej podstawie
    > mogę wystąpić o te 2 tysiące ?

    Odszkodowanie nie wyrównało wartości szkody, skoro za wysoko wycenili
    wartość wraku, wyżej niż wartość rynkowa którą Ty ustaliłeś podczas
    sprzedaży wraku (zakładam że nie sprzedałeś pierwszemu chętnemu).

    Ale odradzam wybieranie się do sądu bez prawnika, możesz sobie narobić
    więcej szkody niż pożytku.
    To tak jakbyś chciał przeprowadzać operację bez lekarza. ;-)
    A jak będziesz prawnika miał, to on już będzie wiedział na jakie paragrafy
    się powołać.