    From: "Robert_J" <d...@g...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Potrącanie 20% przy wypłacie gotówki z AC?
    Date: Fri, 30 Mar 2012 08:46:02 +0200

    > Generalnie idea istnienia ubezpieczenia jest naprawa
    > uszkodzonego
    > samochodu

    Odważna teza :-). Ideą ubezpieczeń wszelakich jest pokrycie
    strat poniesionych w wyniku różnego rodzaju zdarzeń
    losowych. Sposób realizacji może być różny. Idąc tokiem
    Twojego rozumowania to TU musiałyby kupować meble, sprzęt
    AGD/RTV itp. rzeczy klientom, którym okradli ubezpieczone
    mieszkania. A ja o takiej praktyce jeszcze nie słyszałem.
    Pieniądze są na tyle uniwersalnym środkiem likwidacji szkód,
    że sprawdza się w zdecydowanej większości przypadków :-)

    > goście którzy biorą gotówkę zwykle biorą tą opcję gdy
    > nie naprawiają auta...

    To oczywiście prawda, ale mają do tego święte prawo. Masz
    auto warte 20.000, ktoś Ci je stuknie, naprawa kosztuje
    10.000. Możesz wziąć te 10.000 z TU i albo auto naprawić,
    albo nie. Tyle że jak go nie naprawisz to będzie ono warte
    10.000 gdy zechcesz je w tej samej chwili sprzedać. To
    bardzo uproszczone rozumowanie, ale mniej więcej o to
    chodzi. Ktoś weźmie odszkodowanie, auta nie naprawi, ale tym
    samym jego auto przedstawia już zdecydowanie mniejszą
    wartość :-). Czyli zamiast auta wartego 20.000 masz auto
    warte 10.000 i 10.000 w kieszeni... I to się nazywa
    pokryciem strat.