eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyPoszkodowany i OC - dochodzenie roszczeń na drodze cywilnej (nieco inne podejście)Re: Poszkodowany i OC - dochodzenie roszczeń na drodze cywilnej (nieco inne podejście)
    From: "Cavallino" <c...@k...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Poszkodowany i OC - dochodzenie roszczeń na drodze cywilnej (nieco inne
    podejście)
    Date: Mon, 5 Aug 2013 22:46:03 +0200

    Użytkownik "Dykus" <d...@s...wp.pl> napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:ktp2ak$qad$...@n...news.atman.pl...
> [...]
    > Tracę czas, pieniądze, nerwy i kolejne dni bez samochodu... Wnioski,
    > odwołania, rzeczoznawcy, sądy... Przy szkodzie całkowitej z reguły nie ma
    > mowy, by wziąć od ubezpieczyciela kasę, pójść do komisu i kupić sobie taki
    > sam samochód. Trzeba dołożyć. A to ja jestem poszkodowany...
    >
    > Czy nie może wyglądać to np. tak:
    > Po kolizji, jako poszkodowany, występuję do sprawcy na drodze cywilnej o
    > odszkodowanie. Zamawiam niezależnego rzeczoznawcę, oddaję auto do
    > mechanika i żądam konkretnej kwoty od sprawcy. Sąd przyznaje rację.

    Oczywiście że tak możesz zrobić.

    > I teraz sprawca niech sam walczy ze swoim ubezpieczycielem, aby ten
    > wypłacił mu pieniądze. Jeśli będzie miał problemy, to w przyszłości może
    > zmieni sobie na innego, albo przynajmniej będzie bardziej uważał na
    > drodze.

    To nie tak działa, na taką rozprawę ubezpieczyciel będzie przypozwany, a
    więc i tak to on zapłaci to co zasądzono.
    Sprawcę możesz pozwać raczej tylko w celu małej zemsty, ale nawet nie musi
    się pojawić na rozprawie, niewiele straci, jeśli będzie na niej
    ubezpieczyciel.

    > Dlaczego to ja, jako poszkodowany, muszę walczyć o każdą złotówkę,
    > podczas, gdy sprawca na tym nie ucierpi? No, poza szkodą we własnym
    > samochodzie i utratą 10% zniżek, ale to mnie nie dotyczy.
    >
    > Przerabiał ktoś coś takiego? :)

    Ja chciałem nawet, ale mój prawnik wybił mi to z głowy.
    Dodatkowa strona w sądzie, to dużo większe szanse, że nie dojdzie jakieś
    zawiadomienie o rozprawie i sprawa spadnie z wokandy.
    A mnie nie zależało na przeciąganiu.