  • Data: 2017-03-26 12:49:21
    Temat: Re: Postęp techniczny w podeszłym wieku
    Od: "re" <r...@r...invalid> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "sundayman"

    > i merdać ogonem, bez cienia myśli niezależnej. Demokracja żywi się
    > głupotą, która wciąż i wciąż przyrasta pod jej panowaniem.

    Jeżeli wszystko skrócić - to w sumie na to wychodzi.
    W systemie, w którym głos zapijaczonego menela ma tą samą wartość co
    profesora, dodawszy do tego przyrodzoną tendencję elit do zmafiowacenia
    - no to właśnie tak jest.
    ---
    A czemu miałby mieć inną ? I za czym ten głos, że ma mieć inną wartość ?
    Ludzie nogami i pieniędzmi zwykle głosują. Do tego nie trzeba ani nie należy
    organizować wyborów powszechnych a powszechne .. 50% ludzi oddaje głos na
    swoich przedstawicieli. Nawet menel może wybrać lepszego od siebie. Ciebie
    powinno raczej boleć, że niekoniecznie lepszego. Na co mi pełnomocnik w
    sprawach, w których sam ten głos mogę oddać. Oraz to, że dajesz
    nieograniczone pełnomocnictwo nawet nie wiedząc za czym jest twój
    pełnomocnik. Czemu mielibyśmy głosować za sprawami indywidualnymi, dajmy na
    to ile % ma mieć wódka, albo czy produkować ten czy inny samochód. A takie
    pełnomocnictwo nieograniczone pozwala np ograniczać swobody obywatelskie,
    różne dziwne rejestracje, albo możliwość picia alkoholu w miejscach
    publicznych, palenia. Poza tym pełnomocnik może sprzeniewierzyć się temu co
    obiecał. No i właśnie, nie można tego pełnomocnictwa za bardzo cofnąć.