eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyPosluchajta Bary Lajta › Re: Posluchajta ... art. 17.2.
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit
    0.net!weretis.net!feeder4.news.weretis.net!ecngs!feeder2.ecngs.de!81.171.118.64
    .MISMATCH!peer04.fr7!futter-mich.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!n
    ewsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-b-01.news.neostrada.p
    l!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    References: <1...@g...com>
    <o1t0p7$d73$8@mx1.internetia.pl>
    <5...@g...com>
    <o1v54o$7a4$1@news.mixmin.net>
    <X...@1...0.0.1>
    <o1vcea$hhg$1@node2.news.atman.pl> <o1vj7b$1hd$1@news.mixmin.net>
    <o2hjrr$tdv$1@gioia.aioe.org>
    <X...@1...0.0.1>
    <o2m9u5$1jkq$5@gioia.aioe.org>
    <X...@1...0.0.1>
    <o2oohm$1hgv$2@gioia.aioe.org>
    <X...@1...0.0.1>
    <o2rs2t$o2h$3@gioia.aioe.org> <o2sacb$4c7$1@news.mixmin.net>
    <o2sdmb$3rv$1@node1.news.atman.pl>
    In-Reply-To: <o2sdmb$3rv$1@node1.news.atman.pl>
    Subject: Re: Posluchajta ... art. 17.2.
    Date: Thu, 15 Dec 2016 10:44:51 +0100
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="UTF-8"; reply-type=response
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    Importance: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 16.4.3528.331
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V16.4.3528.331
    Lines: 88
    Message-ID: <5852661a$0$15209$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.30.252.198
    X-Trace: 1481795098 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 15209 83.30.252.198:51481
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Bytes: 5306
    X-Received-Body-CRC: 4077396531
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2595084
    [ ukryj nagłówki ]

    Użytkownik "Cavallino" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:o2sdmb$3rv$...@n...news.atman.pl...
    >Jakbyś jednak upierał się przy swoim, to masz nawet wyrok w takiej
    >sprawie, wraz z dokładną analizą sytuacji.
    >A teraz pod stół i odszczekuj, a na przyszłość nie rzucaj się, jeśli
    >nie masz pojęcia o czym mówisz:

    >Problematyka
    >wypadków drogowych
    >Wojciech Kotowski
    >Poszkodowany rowerzysta sprawcą wypadku

    Wyrok z 1995 ?

    No to moze i konsekwentnie sad zadzialal
    http://wiadomosci.wp.pl/kat,1329,title,Sedzia-potrac
    il-rowerzyste-i-odjechal-Sad-nie-chce-zajac-sie-spra
    wa,wid,17077504,wiadomosc.html
    https://www.wprost.pl/kraj/446749/Sedzia-potracil-ro
    werzyste-Prokuratura-umarza-postepowanie.html

    Ale ... sprawdzic kto prowadzil w 1995 :-)

    >Zdaniem oskarżenia kierujący, wyjeżdżając z wąskiej bramy i nie
    >widząc w związku
    >z tym, co dzieje się przed nim na chodniku, powinien zapewnić sobie
    >pomoc osoby trzeciej. Nie było więc wątpliwości w kwestii
    >bezpośredniej przyczyny wypadku mimo tego, co potwierdzono jako fakt,
    >że rowerzysta poruszał się nieprawidłowo, jechał bowiem chodnikiem.

    W powyzszym przypadku jechal jednak DDR, a wiec mial pierwszenstwo.
    Za to

    >Pierwsze dotyczyło błędnej interpretacji obowiązków kierującego
    >samochodem,
    >włączającego się do ruchu. Kierujący taki nie ma obowiązku
    >korzystania z pomocy osoby trzeciej. Obowiązek skorzystania z pomocy
    >innej osoby jest wymagany jedynie podczas cofania, jeżeli kierujący
    >ma ograniczoną widoczność (art. 23 ust. 1 pkt 3b p.r.d.).

    Czyli da sie zrobic wypadek zgodnie z PoRD :-)

    >Nie ulega wątpliwości, że wyjeżdżając z bramy
    >na chodnik, kierujący samochodem osobowym miał obowiązek zachowania
    >szczególnej ostrożności i ustąpienia pierwszeństwa poruszającym się
    >chodnikiem pieszym. Ustawowy
    >wymóg - o którym mowa w art. 3 ust. 1 p.r.d. - kierowca wypełnił
    >należycie

    No, mozna by polemizowac z ta nalezytoscia, skoro do wypadku doszlo.

    >przez
    >zatrzymanie się przed wyjazdem z bramy oraz kontynuowanie jazdy
    >powoli (ostrożne wysuwanie się z bramy). Jest zatem bezsporne, że nie
    >mógł spowodować zagrożenia bezpieczeństwa pieszym, ponieważ był
    >przygotowany do natychmiastowego zatrzymania w przypadku pojawienia
    >się w pobliżu bramy określonego uczestnika ruchu.

    Natychmiastowo, ale pol metra ... a jakby tam dziecko do szkoly bieglo
    :-)
    Albo rowerkiem jechalo, pod opieka doroslego ..

    >Na zakończenie odrobina optymizmu. Otóż z każdym dniem należy
    >spodziewać
    >się znacznego zmniejszenia wypadków tego rodzaju, ponieważ coraz
    >więcej wyjazdów
    >z posesji jest zaopatrywanych w bramy uruchamiane elektronicznie.
    >Równocześ-
    >nie w trakcie otwierania bramy i jej zamykania włączone jest żółte
    >światło błyskowe,
    >ostrzegające przechodniów o zbliżaniu się do bramy pojazdu
    >samochodowego. Jest to
    >doskonałe rozwiązanie, które będąc ułatwieniem dla kierowców,
    >wzmacnia też bezpieczeństwo pieszych.

    Ale piesi nie sa zobowiazani reagowac w zaden sposob na takie swiatlo.
    Powinny wiec byc lustra/kamery pokazujace kierowcy co sie dzieje.

    Albo swiatla regulujace ruch :-)

    > Ważne są dwa podstawowe elementy. Lampa błyskowa powinna
    >być tak usytuowana, aby była widoczna dla przechodniów oraz powinna
    >być włączona od momentu otwierania bramy do jej zamknięcia, a więc
    >nawet wówczas jeżeli zachodzi potrzeba pozostawienia jej otwartej na
    >dłuższy czas; nie zawsze w praktyce tak to funkcjonuje.

    A samochod powinien byc wyposazony w glosny silnik dodatkowo
    ostrzegajacy pieszych - w tym niewidomych :-)

    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: