  • Data: 2016-12-13 15:07:42
    Temat: Re: Posluchajta ... art. 17.2.
    Od: JaceK <JaceK@wu_pe.pe_el> szukaj wiadomości tego autora

    On 13.12.2016 13:11, Cavallino wrote:
    > Ale musi powodować brak obowiązku ustąpienia pierwszeństwa przez
    > przeciwnika, którego to pierwszeństwa ktoś nie miał.
    > A o nic innego nie pytałem, więc możesz sobie darować dyskusje na ew.
    > inne pytania przeze mnie nie zadane.

    art 2, pkt 17:
    uczestnik ruchu - pieszego, kierującego, a także inne osoby przebywające
    w pojeździe lub na pojeździe znajdującym się na drodze;

    Rowerzysta na chodniku znajduje się na drodze i spełnia definicję.

    art. 17, pkt 2:
    Kierujący pojazdem, włączając się do ruchu, jest obowiązany zachować
    szczególną ostrożność oraz ustąpić pierwszeństwa innemu pojazdowi lub
    uczestnikowi ruchu.

    Czego jeszcze nie rozumiesz?