  • 111. Data: 2012-01-17 14:58:50
    Temat: Re: Poslizg w duzym, ciezkim kombi, FWD, ASB i recznym na przednie kola.
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    Użytkownik "news-gazeta" <n...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:jf3m1b$72s$1@inews.gazeta.pl...

    > a)jedziesz stałą prędkością, skręcasz gwałtownie kierownicą w lewo. Jest
    > na tyle ślisko, że auto jedzie dalej prosto (lub delikatnie skręca), nie
    > reaguje na kierownicę. Podciągasz delikatnie ręczny (przyhamowujesz) do
    > momentu aż przednie koła odzyskują przyczepność, auto zaczyna skręcać.

    ale po kiego grzyba używać słabo dozowalny/wyczuwalny ręczny?
    Nie lepiej po prostu odpuścić gazu, ew. delikatnie przyhamować nożnym?

    > Jestem praktykiem. Tak to wygląda na śliskim i tak opisałem w jaki sposób
    > ja to potrafie wykonać. I to działa, mimo że Ty piszesz że nie - spróbuj,
    > zobaczymy. Najlepsza metoda wyciągnięcia FWD z poślizgu.

    tak to wygląda na pustym placu, kiedy sam wprowadzasz samochod w poślizg i
    sam go z niego wyciągasz (kilka razy na kilka prób - bez 100% skuteczności)
    W sytuacji drogowej - ZAPOMNIJ.

    --
    Pozdrawiam Kuba (aka cita)
    www.cita.pl

    Używane, czyste, sprawne i dobre plastikowe kosze na śmieci - 120L - 40zł

  • 112. Data: 2012-01-17 15:16:08
    Od: Arek <a...@a...pl>

    W dniu 2012-01-17 13:58, Marcin 'Yans' Bazarnik pisze:
    [...]
    > Odpowiem tak:
    > http://www.youtube.com/watch?v=S5zD6nsDIiU
    >
    > Zobacz go do końca. Dodatkowa uwaga: szuter może być podobny do śniegu.
    > Wiem, wiem.. zaczniesz pisać, że OBECNE systemy bla bla bla... wiele
    > jednak się nie zmieniło.

    Więc tak:
    1. Tam pomiędzy kierownicą a pedałami siedzi gość z ponadprzeciętnymi
    umiejętnościami.
    2. Szuter nie ma nic wspólnego z luźnym śniegiem na twardym asfalcie. W
    tym przypadku samochód nie zagłębia się w podłoże zgarniając coraz
    większe hałdy piachu.
    3. Owszem obecne systemy ABS to zupełnie inna liga.

    Czyli kierujący, warunki oraz sprzęt pochodzą z innych światów, więc co
    Ty porównujesz?

    A.

  • 113. Data: 2012-01-17 15:25:50
    Od: Piotr Klimek <usenet@USUN_TOklimek.net.pl>

    Dnia (Tue, 17 Jan 2012 14:55:07 +0100) ktos podajacy sie za Artur Maśląg
    wyklawiaturowal co nastepuje:

    > Przyjmij więc do wiadomości, że dla cywilnego pojazdu i typowego
    > kierowcy po to właśnie skonstruowano ABS, by go używać - ABS hamuje
    > maksymalnie efektywnie, a kierowca próbuje omijać przeszkodę
    > (czasem z pomocą innych systemów). W szczególności w sytuacjach
    > nagłych. Nie ręczny, nie stawianie bokiem na osiedlowych uliczkach
    > czy drift po zakrętach.

    Czyli hamulec do oporu, ABS sobie robi trr-trr-trrr, zblizamy sie do tego
    nieszczesnego kraweznika i albo predkosc byla na tyle niska, ze sie uda.
    Albo bylo za szybko juz na wejsciu i bedzie uderzenie? I poza doborem
    predkosci na wejsciu i deptaniem z calej sily hamulca kierowca nie ma nic
    wiecej do zrobienia?
    Piotr Klimek
    Citroen C5 2.0HDI `02

  • 114. Data: 2012-01-17 16:54:10
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2012-01-17 15:25, Piotr Klimek pisze:
    > Dnia (Tue, 17 Jan 2012 14:55:07 +0100) ktos podajacy sie za Artur Maśląg
    > wyklawiaturowal co nastepuje:

    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

> [...]
    > Albo bylo za szybko juz na wejsciu i bedzie uderzenie? I poza doborem
    > predkosci na wejsciu i deptaniem z calej sily hamulca kierowca nie ma nic

    A podkreślone kolega łaskawie przeczytał? Zresztą tak naprawdę sam
    jesteś przykładem osoby, która kombinuje jak koń pod górę, a tak
    naprawdę to te wszystkie kombinacje (opisywane tutaj) mogą się skończyć
    jeszcze gorzej niż zwyczajne hamowanie z ABS + korekta toru jazdy za
    pomocą kierownicy. Nie wiem czy ktoś tutaj pisał, ale próby
    "poprawiania" ABS za pomocą ręcznego mogą się skończyć jeszcze gorzej,
    ponieważ ABS może przejść w tryb awaryjny, C5 to nie samochód sportowy.
    Jak chcesz poprawić swoje "szanse" po pozostaje trochę pojeździć
    gdzieś w warunkach bezpiecznych i trochę podpuścić samochód - dowiesz
    się jak się zachowuje i w warunkach rzeczywistych szybciej skojarzysz,
    że jest za szybko, za ostro itd., dzięki temu szybciej zareagujesz
    i dużo spokojniej będziesz na drugi raz jechał. Trzeba przestać bać
    się ABS, ASB itd. i normalnie jeździć.

  • 115. Data: 2012-01-17 17:00:04
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    news-gazeta wrote:

    > Mylisz się bardzo.
    > To własnie hamulec ręczny (na tylne koła) w dużym stopniu powoduje
    > odzyskanie przyczepności na przednich kołach.

    szczególnie jak sie tylne koła ślizgaja już bokiem, na bardzo śliskiej
    nawierzchni.

  • 116. Data: 2012-01-17 18:53:27
    Od: Marcin 'Yans' Bazarnik <g...@...lesie>

    On 2012-01-17 14:50, Arek wrote:
    > W dniu 2012-01-17 13:51, Marcin 'Yans' Bazarnik pisze:
    > [...]
    >
    > Ale to się ze sobą wiąże, bo hamując wytracasz prędkość, minimalizujesz
    > siłę uderzenia, oraz zwiększasz szansę na odzyskanie przyczepności czyli
    > ominięcie przeszkody.

    Jak już przyczepność straciłeś... to hamowanie conajwyżej sytuacje
    pogorszy a abs Cie od tego nie uchroni. Np. niespodziewany poślizg
    przedniej osi w zakręcie (podsterowność)... wciśniesz dodatkowo hamulec
    i jesteś w rowie Nadsterowność.. wciśniesz hamulec, obróci Cię...
    jestes w rowie.
    Ok, wystarczy... nie mam zamiaru nikogo do niczego przekonywać...
    uświadomić jedynie, że są inne sposoby radzenia sobie z trudną sytacją
    niż deptanie hamulca licząc na magiczne cechy ABS.

    --
    pozdrawiam,
    Marcin 'Yans' Bazarnik

  • 117. Data: 2012-01-17 18:59:53
    Od: Marcin 'Yans' Bazarnik <g...@...lesie>

    On 2012-01-17 14:55, Artur Maśląg wrote:
> [...]
    > (czasem z pomocą innych systemów). W szczególności w sytuacjach
    > nagłych. Nie ręczny, nie stawianie bokiem na osiedlowych uliczkach

    A Ty przyjmij, że przeciętny samochód potrafi bardzo wiele a od CIEBIE
    zależy czy potrafisz to wykorzystać. Chcesz byc ignorantem i wierzyć, że
    magiczne cechy ABS zawsze uchronią Twój tyłek od wypadku - Twój wybór.
    Nie pisz jednak, że to jedynie słuszne wyjście. Zwłaszcza, że rozmawiamy
    w kontekście świadomego kierowcy - Piotrka.

    > To trenuj - Twój wybór.

    O... i już wiadomo z kim mamy do czynienia.

    --
    pozdrawiam,
    Marcin 'Yans' Bazarnik

  • 118. Data: 2012-01-17 19:38:59
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2012-01-17 18:59, Marcin 'Yans' Bazarnik pisze:

    > A Ty przyjmij, że przeciętny samochód potrafi bardzo wiele

    Ekhem - przeciętny samochód to wcale dużo nie potrafi. Gadasz jak
    sprzedawca zimówek, które niby bezpieczeństwo zapewniają.

    > a odCIEBIE zależy czy potrafisz to wykorzystać.

    Ja to mam na drodze publicznej jechać bezpiecznie i nie cudować.

    > Chcesz byc ignorantem i wierzyć, że
    > magiczne cechy ABS zawsze uchronią Twój tyłek od wypadku - Twój wybór.

    Widzisz - popełniasz podstawowy błąd w swym rozumowaniu, ale taki
    popełnia wielu młodych, którym się wydaje, że coś tam potrafią.
    ABS nie jest od uchronienia przed wypadkiem, a od zapewnienia
    pewnego przewidywalnego zachowania samochodu w sytuacji nagłej
    - w tym panice kierowcy. 20 lat temu można było mieć wątpliwości
    co do skuteczności tych układów, ale w dzisiejszych czasach?
    Kolejnym Twoim błędem jest założenie, że ja jestem/chcę być
    ignorantem i wierzyć w to, co Ty sobie wymyśliłeś w zakresie
    magii ABS. Podobnie jak założenie, że nie potrafię/nie wiem
    jak i co można "zrobić" z samochodem.

    > Nie pisz jednak, że to jedynie słuszne wyjście.

    Zdaje się, że nie bardzo jest inne, poza tymi, które wymieniłem.

    > Zwłaszcza, że rozmawiamy
    > w kontekście świadomego kierowcy - Piotrka.

    Jasne :) Teraz może już jest świadomy, że jak ma cywilny samochód
    w wersji kombi, z ABS, EBD (o czym pewnie nie wie), ASB to się musi
    nauczyć jeździć rozsądnie, ponieważ nawet zabawa z ręcznym nie
    pomoże.

    > O... i już wiadomo z kim mamy do czynienia.

    Nie "wiadomo", a Tobie się wydaje.

  • 119. Data: 2012-01-17 20:04:02
    Od: Marcin 'Yans' Bazarnik <g...@...lesie>

    On 2012-01-17 14:52, Arek wrote:

    > A ja myślę, że droga hamowania będzie przebiegać wzdłuż tego samego
    > toru, niezależnie jak samochód będzie obrócony.

    Bardzo ciekawe. Czyli uważasz, że nie można nic zrobić aby zmienic tor
    jazdy ?
    Tor jazdy zawsze będzie identyczny z jazdą na wprost hamując ? Ok, rób
    tak zatem... w razie poślizgu zawsze puszczaj pedał gazu i wciskaj
    hamulec licząc na ABS... życzę szczęścia.

    Dla mnie to jest EOT.

    --
    pozdrawiam,
    Marcin 'Yans' Bazarnik

  • 120. Data: 2012-01-17 20:19:46
    Od: Marcin 'Yans' Bazarnik <g...@...lesie>

    On 2012-01-17 19:38, Artur Maśląg wrote:

    > Ekhem - przeciętny samochód to wcale dużo nie potrafi. Gadasz jak
    > sprzedawca zimówek, które niby bezpieczeństwo zapewniają.

    A moim zdaniem, jesteś ignorantem jednak. Mógłbym Ci przedstawić dowody
    na to co potrafi cywilny samochód w odpowiednich rękach jednak nie widzę
    sensu.

    > Ja to mam na drodze publicznej jechać bezpiecznie i nie cudować.

    Polecam czytanie ze zrozumieniem.

    > Widzisz - popełniasz podstawowy błąd w swym rozumowaniu, ale taki
    > popełnia wielu młodych, którym się wydaje, że coś tam potrafią.

    Seryjnie strzelasz kulami w płot.

    > ABS nie jest od uchronienia przed wypadkiem, a od zapewnienia
    > pewnego przewidywalnego zachowania samochodu w sytuacji nagłej
    > - w tym panice kierowcy.

    Kiedyś być może znajdziesz się w sytuacji gdy przekonasz się jak bardzo
    się mylisz wierząc w to, że na śniegu (co gorsza zakręcie) ABS zapewni
    Ci przewidywalność.

> [...]
    > Kolejnym Twoim błędem jest założenie, że ja jestem/chcę być
    > ignorantem i wierzyć w to, co Ty sobie wymyśliłeś w zakresie

    Ależ wierzysz w magię ABS.. wierzysz, że zapewnia przewidywalność - w
    związku z czym można deptać pedał hamulca do woli.

    >Podobnie jak założenie, że nie potrafię/nie wiem
    > jak i co można "zrobić" z samochodem.

    > Zdaje się, że nie bardzo jest inne, poza tymi, które wymieniłem.

    To co napisałeś tutaj zaprzecza zdaniu w którym twierdzisz, że wiesz co
    można "zrobić" z samochodem. Jesteś niestety jedynie ingorantem.

> [...]
    > w wersji kombi, z ABS, EBD (o czym pewnie nie wie), ASB to się musi
    > nauczyć jeździć rozsądnie, ponieważ nawet zabawa z ręcznym nie

    Uważasz, że posiadane C5 w jakiś sposób rzutuje na to jakim kierowcą
    jest Piotrek ? Twoja fantazja nie zna granic :-)

    Już mi to udowodniłeś powyżej :-)

    --
    pozdrawiam,
    Marcin 'Yans' Bazarnik