  • 91. Data: 2012-01-17 13:08:49
    Temat: Re: Poslizg w duzym, ciezkim kombi, FWD, ASB i recznym na przednie kola.
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2012-01-17, news-gazeta <n...@g...pl> wrote:

    > b)jedziesz stałą prędkością , skręcasz gwałtownie kierownicą w lewo. Znowu
    > jest ślisko, auto jedzie prosto, nie chce skręcać (ślisko + prędkość).
    > Zaciągasz gwałtownie ręczny hamulec - krótko. Co się dzieje? Auto stawiasz
    > bokiem, robisz kontrę w kierunku poślizgu i dajesz gazu - wyciągasz auto do
    > przodu. - w tym przypadku potrzeba dużo więcej miejsca.

    > Jestem praktykiem. Tak to wygląda na śliskim i tak opisałem w jaki sposób ja
    > to potrafie wykonać. I to działa, mimo że Ty piszesz że nie - spróbuj,
    > zobaczymy. Najlepsza metoda wyciągnięcia FWD z poślizgu.

    Taaa, na wąskiej osiedlowej uliczce jakieś półtora-dwa metry przed
    przeszkodą... Rewelacyjny sposób...

    Krzysiek Kiełczewski

  • 92. Data: 2012-01-17 13:11:56
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2012-01-17, Piotr Klimek <usenet@USUN_TOklimek.net.pl> wrote:

    > Kilka osob juz mi tutaj zwrocilo uwage, ze nie jest to najbardziej
    > optymalny sposob na pokonanie takich trudnosci. Na pewno przetestuje Wasze
    > rady w praktyce w najblizszym czasie. W C5 i tak nie ma mozliwosci
    > operowania recznym wiec bede musial nauczyc sie radzic sobie inaczej.

    Zacznij od prostej jazdy w kółko. I pobaw się w gwałtowne dodawanie
    gazu, gwałtowne puszczanie przy wysokich obrotach i powolne ujmowanie.
    Oczywiście wszystko na spokojnie, bez szarpania. Potem dopiero dołącz
    kręcenie kierownicą.

    I jeszcze jedno: jak chcesz porównywać różne metody - bezwzględnie
    potrzebujesz oznaczyć sobie miejsce rozpoczęcia manewru i działać przy
    takiej samej prędkości - zmysły naprawdę mocno oszukują.

    Pzdr,
    Krzysiek Kiełczewski

  • 93. Data: 2012-01-17 13:16:05
    Od: "news-gazeta" <n...@g...pl>

    > Taaa, na wąskiej osiedlowej uliczce jakieś półtora-dwa metry przed
    > przeszkodą... Rewelacyjny sposób...

    Na wąskiej osiedlowej uliczce, prędkośc bedzie tak mała że musiałby być lód
    aby się poślizgnąć, a wtedy nic nie pomoże. Poza tym przy tak małej
    prędkości nic się nie stanie jak przeskoczy na prostych kołach przez
    krawężnik.
    Poza tym napisałem na początku swoje posta, duży ośnieżony plac.
    Na osiedlówkach są zbyt małe prędkosci.

    Pozdrawiam - Darek.

  • 94. Data: 2012-01-17 13:20:19
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2012-01-17, Marcin 'Yans' Bazarnik <g...@...lesie> wrote:

    > Jak ja lubię teoretyków :-) Zastanawiam się czy odpowiadać i Cię
    > uświadomić, czy pozwolić tkwić w swoim przeświadczeniu :-)

    > PS: Doczytaj o jeździe rajdowej, metodach hamowania, pokonywania
    > zakrętów na drodze o słabej przyczepności typu szuter, śnieg.

    No tak, zapomniałem: poślizg zaskakujący przeciętnego kierowcę na
    osiedlowej uliczce to warunki rajdowe... Uwielbiam takich praktyków...

    Krzysiek Kiełczewski

  • 95. Data: 2012-01-17 13:25:11
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2012-01-17, news-gazeta <n...@g...pl> wrote:

> [...]
    > krawężnik.
    > Poza tym napisałem na początku swoje posta, duży ośnieżony plac.

    Cytat z postu otwierającego wątek:
    "Jak zachowac sie w sytuacji gdy na osniezonej drodze osiedlowej zdazy
    sie zbyt szybko wejsc w zakret i okazuje sie, ze przod wyjezdza w strone
    zewnetrznego kraweznika?" Jak ktoś się zapyta jak sprawnie zawracać na
    wąskim parkingu to z Aaltonenem wyskoczysz?

    Krzysiek Kiełczewski

  • 96. Data: 2012-01-17 13:25:42
    Od: Marcin 'Yans' Bazarnik <g...@...lesie>

    On 2012-01-17 01:43, Krzysiek Kielczewski wrote:

    > LOL. W kontekście przeciętnego kierowcy, którego zaskoczyła własna
    > prędkość na *osiedlowej* uliczce koncepcja wyczuwania granicy poślizgu
    > naprawdę nieźle brzmi...

    A jaki widzisz problem w tym aby umiejętności zdobyć ?

    --
    pozdrawiam,
    Marcin 'Yans' Bazarnik

  • 97. Data: 2012-01-17 13:40:13
    Od: "news-gazeta" <n...@g...pl>

> [...]
    > zewnetrznego kraweznika?" Jak ktoś się zapyta jak sprawnie zawracać na
    > wąskim parkingu to z Aaltonenem wyskoczysz?

    Dlaczego jesteś taki agresywny? Szukasz dziury w całym... Napisałem jak
    można wyciągnąć FWD gdy jest miejsce, na normalnej drodze - powiedzmy. Na
    osiedlowej uważam że gdy jest mała prędkośc, zhamowac do konca i przed samym
    uderzeniem odpuścić nożny i przejechać/przeskoczyć krawężnik. Bez żadnych
    wygłupów autem.

    Pozdrawiam - Darek.

  • 98. Data: 2012-01-17 13:42:55
    Od: Piotr Klimek <usenet@USUN_TOklimek.net.pl>

    Dnia (Tue, 17 Jan 2012 12:57:31 +0100) ktos podajacy sie za Arek
    wyklawiaturowal co nastepuje:

    > Ok, utraciłeś przyczepność na przedniej osi, do tego masz skręcone koła.

    > Na chwilę tzn. na jak długo, 1s, 2s, 0.5s czy jak wyczujesz, że tył ucieka?

    > No tak, czyli w tej chwili oprócz tego, że nie masz przyczepności na
    > przedniej osi, właśnie utraciłeś przyczepność tylnej osi. Samochód
    > zaczyna w niekontrolowany sposób się obracać.

    > Więc teraz wytłumacz jako operowanie gazem ma sprawić, że kręcący się
    > samochód odzyska przyczepność i elegancko pojedzie po łuku?

    Cud, ze zyje :)
    Tyle razy to robilem nie majac swiadomosci jakie czyhaja niebezpieczenstwa
    i w nic nie uderzylem. Poza tym nie twierdze, ze w ten sposob odzyskam
    przyczepnosc - tylko, ze uda mi sie zmiescic pomiedzy kraweznikami. Ale
    juz zostalem uswiadomiony, ze byc moze fakt ze miescilem sie tak uzywajac
    recznego oznacza, ze zakret mozna bylo przejechac w 'normalny' sposob
    odzyskujac najpierw przyczepnosc.

    Piotr Klimek
    Citroen C5 2.0HDI `02

  • 99. Data: 2012-01-17 13:43:28
    Od: Marcin 'Yans' Bazarnik <g...@...lesie>

    On 2012-01-17 13:20, Krzysiek Kielczewski wrote:

    > No tak, zapomniałem: poślizg zaskakujący przeciętnego kierowcę na
    > osiedlowej uliczce to warunki rajdowe... Uwielbiam takich praktyków...

    Opisana sytuacja jest beznadziejna tak naprawdę i już to wspomniałem
    (pisząć o odmawianiu zdrowasiek) - tak późno pozostaje jedynie czas na
    minimalizowanie szkód i zdrowaśkę lub przekleństwo.

    Drogi są trzy:
    - delikatnie odpuścic gaz (o ile był wciskany wcześniej jak nie był to
    delikatnie użyć hamulca w celu dociązenia przodu), odkręcić, odzyskać
    sterowność, próbować uniknąć krawężnika.
    - odkręcić na tyle aby jedynie pod kątem uderzyć w krawężnik, hamująć aż
    do prawie uderzenia.
    - hamować ile się da, ustawić koła prostopadle, odpuścić przed
    wjechaniem na krawężnik.

    Wszystko zależy od nadmiaru prędkości, przyczepności, wysokości
    krawężnika i innych przeszkód.

    Normalnie, powinno się potrafić ocenić... jadę zbyt szybko czy nie i
    podjąć odpowiednie czynności.

    --
    pozdrawiam,
    Marcin 'Yans' Bazarnik

  • 100. Data: 2012-01-17 13:46:45
    Od: Piotr Klimek <usenet@USUN_TOklimek.net.pl>

    Dnia (Tue, 17 Jan 2012 13:11:56 +0100) ktos podajacy sie za Krzysiek Kielczewski
> [...]

    > gazu, gwałtowne puszczanie przy wysokich obrotach i powolne ujmowanie.
    > Oczywiście wszystko na spokojnie, bez szarpania. Potem dopiero dołącz

    Im mniej gazu tym mniejszy promien skretu przy tak samo skreconej
    kierownicy. Kazdy uslizg przednich kol powoduje wyjazd na zewnatrz luku.

    > I jeszcze jedno: jak chcesz porównywać różne metody - bezwzględnie
    > potrzebujesz oznaczyć sobie miejsce rozpoczęcia manewru i działać przy
    > takiej samej prędkości - zmysły naprawdę mocno oszukują.

    W zeszlym roku sobie oznaczylem - kraweznikami. Ale masz racje pacholki to
    lepszy pomysl :)

    Piotr Klimek
    Citroen C5 2.0HDI `02