eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyPoslizg w duzym, ciezkim kombi, FWD, ASB i recznym na przednie kola. › Re: Poslizg w duzym, ciezkim kombi, FWD, ASB i recznym na przednie kola.
  • Data: 2012-01-26 08:40:11
    Temat: Re: Poslizg w duzym, ciezkim kombi, FWD, ASB i recznym na przednie kola.
    Od: Marcin 'Yans' Bazarnik <g...@...lesie> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    On 2012-01-26 00:04, Tomasz Pyra wrote:
    > On Wed, 25 Jan 2012 23:45:57 +0100, Marcin 'Yans' Bazarnik wrote:
    >
    >> On 2012-01-25 23:21, Tomasz Pyra wrote:
    >>> On Wed, 25 Jan 2012 19:51:03 +0100, Tomasz Pyra wrote:
    >>>
    >>>> On Tue, 24 Jan 2012 09:41:34 +0100, Marcin 'Yans' Bazarnik wrote:
    >>>>
    >>>>> Zrobiłem test: Parking, dziewiczy, wilgotny śnieg, ~8cm, w obu
    >>>>> wypadkach. Hamowanie rozpczynane na linii przy 40kmh. Raz prostoliniowo
    >>>>> na granicy poślizgu, raz z obróceniem pojazdu o 90-stopni.
    >>>>
    >>>> Też pobadałem sprawę i istotnie ręczny wyraźnie zacieśnia promień skrętu w
    >>>> podsterownym poślizgu.
    >>>
    >>> I fotka:
    >>> http://img804.imageshack.us/img804/350/zdjecie000s.j
    pg
    >>>
    >>> Na pierwszym planie ślad hamowania na wprost.
    >>> Na drugim zakręt na ręcznym.
    >>
    >> Na samym ręcznym ?
    >
    > No i kierownica oczywiście.

    Ale bez użycia nożnego hamulca ?

    >>> Na trzecim bez ręcznego.
    >>>
    >>> Dwa pierwsze w zasadzie równo, trzeci wyraźnie szerszy.
    >>
    >> Mnie wyszło, że hamowanie przodem był jednak mniej skuteczne (samo
    >> hamowanie na wprost). Bokiem zatrzymywał się szybciej (hamowanie + ręczny)
    >
    > Nie powinien, chyba że dochodzą efekty zakopywania się samochodu bokiem (na
    > mojej nawierzchni praktycznie pomijalne zjawisko).

    W moim przypadku hamowania pozostawiło 4-ry ślady - być może w tych
    warunkach, hamowanie na śniegu (plus jego zbieranie), dawało lepsze
    efekty niż tylne koła hamująca na pozbawionej śniegu powierzchni
    (usuniętej przez przednie)

    > Rozpatrując wyłącznie prędkość w płaszczyźnie podłużnej (czyli na moim
    > zdjęciu prawo-lewo), hamując na wprost 4 koła cały czas optymalnie hamują
    > samochód.

    W opisanym przezemnie przypadku, był użyty hamulec roboczy + ręczny +
    kierownica.

    > Skręcając w najlepszy możliwy sposób można to zrobić najwyżej tak samo
    > skutecznie w tej płaszczyźnie (co w sumie prawie się udało), tyle że
    > prędkość nie tracąc, a zmieniając kierunek ruchu.

    Dla pełni obrazu, warto ponowić test na innej nawierzchni - np, zwykła
    kostka betonwa (nie dziurawa), oraz na asfalcie - w obu przypadku
    pokrytych śniegiem.

    --
    pozdrawiam,
    Marcin 'Yans' Bazarnik

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: