-
Data: 2012-01-26 08:40:11
Temat: Re: Poslizg w duzym, ciezkim kombi, FWD, ASB i recznym na przednie kola.
Od: Marcin 'Yans' Bazarnik <g...@...lesie> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]On 2012-01-26 00:04, Tomasz Pyra wrote:
> On Wed, 25 Jan 2012 23:45:57 +0100, Marcin 'Yans' Bazarnik wrote:
>
>> On 2012-01-25 23:21, Tomasz Pyra wrote:
>>> On Wed, 25 Jan 2012 19:51:03 +0100, Tomasz Pyra wrote:
>>>
>>>> On Tue, 24 Jan 2012 09:41:34 +0100, Marcin 'Yans' Bazarnik wrote:
>>>>
>>>>> Zrobiłem test: Parking, dziewiczy, wilgotny śnieg, ~8cm, w obu
>>>>> wypadkach. Hamowanie rozpczynane na linii przy 40kmh. Raz prostoliniowo
>>>>> na granicy poślizgu, raz z obróceniem pojazdu o 90-stopni.
>>>>
>>>> Też pobadałem sprawę i istotnie ręczny wyraźnie zacieśnia promień skrętu w
>>>> podsterownym poślizgu.
>>>
>>> I fotka:
>>> http://img804.imageshack.us/img804/350/zdjecie000s.j
pg
>>>
>>> Na pierwszym planie ślad hamowania na wprost.
>>> Na drugim zakręt na ręcznym.
>>
>> Na samym ręcznym ?
>
> No i kierownica oczywiście.
Ale bez użycia nożnego hamulca ?
>>> Na trzecim bez ręcznego.
>>>
>>> Dwa pierwsze w zasadzie równo, trzeci wyraźnie szerszy.
>>
>> Mnie wyszło, że hamowanie przodem był jednak mniej skuteczne (samo
>> hamowanie na wprost). Bokiem zatrzymywał się szybciej (hamowanie + ręczny)
>
> Nie powinien, chyba że dochodzą efekty zakopywania się samochodu bokiem (na
> mojej nawierzchni praktycznie pomijalne zjawisko).
W moim przypadku hamowania pozostawiło 4-ry ślady - być może w tych
warunkach, hamowanie na śniegu (plus jego zbieranie), dawało lepsze
efekty niż tylne koła hamująca na pozbawionej śniegu powierzchni
(usuniętej przez przednie)
> Rozpatrując wyłącznie prędkość w płaszczyźnie podłużnej (czyli na moim
> zdjęciu prawo-lewo), hamując na wprost 4 koła cały czas optymalnie hamują
> samochód.
W opisanym przezemnie przypadku, był użyty hamulec roboczy + ręczny +
kierownica.
> Skręcając w najlepszy możliwy sposób można to zrobić najwyżej tak samo
> skutecznie w tej płaszczyźnie (co w sumie prawie się udało), tyle że
> prędkość nie tracąc, a zmieniając kierunek ruchu.
Dla pełni obrazu, warto ponowić test na innej nawierzchni - np, zwykła
kostka betonwa (nie dziurawa), oraz na asfalcie - w obu przypadku
pokrytych śniegiem.
--
pozdrawiam,
Marcin 'Yans' Bazarnik
Następne wpisy z tego wątku
- 26.01.12 08:43 Marcin 'Yans' Bazarnik
- 26.01.12 19:14 Adam Płaszczyca
- 26.01.12 19:15 Tomasz Pyra
- 26.01.12 20:01 Marcin 'Yans' Bazarnik
- 26.01.12 20:09 Marcin 'Yans' Bazarnik
- 26.01.12 20:28 Marcin 'Yans' Bazarnik
Najnowsze wątki z tej grupy
- Rambo 2024. Co z radio-stopem
- Pijani kierowcy
- "Chciałem zamówić kurs tym"
- Windykatorzy ścigają spadkobierców z mandat nieboszczyka za przekroczenie prędkości???
- [OT] Lewe oprogramowanie
- droga laweta
- Co tam się odpierdala w tej Warszawie?
- skąd się biorą tacy debile?
- wina Tóska
- Rewolucja/Rewelacja!
- grupa ożyła ;)
- Być jak Clint
- Aby WKOOOORWIĆ ekofaszystów ;-)
- OC - podwyżka
- wyszedł z domu bez buta
Najnowsze wątki
- 2024-12-02 Gdańsk => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=
- 2024-12-02 Gdańsk => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-12-02 Akumulatorki Ni-MH AA i AAA Green Cell
- 2024-12-02 Usiłowanie zabójstwa
- 2024-12-01 Rambo 2024. Co z radio-stopem
- 2024-12-01 Pijani kierowcy
- 2024-12-01 "Chciałem zamówić kurs tym"
- 2024-11-30 Windykatorzy ścigają spadkobierców z mandat nieboszczyka za przekroczenie prędkości???
- 2024-11-30 Łódź => Technical Artist <=
- 2024-11-30 Lublin => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=
- 2024-11-30 Warszawa => Microsoft Dynamics 365 Business Central Developer <=
- 2024-11-30 Bieruń => Team Lead / Tribe Lead FrontEnd <=
- 2024-11-30 Zielona Góra => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2024-11-30 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2024-11-30 Lublin => Spedytor międzynarodowy <=