-
Data: 2012-01-26 08:40:11
Temat: Re: Poslizg w duzym, ciezkim kombi, FWD, ASB i recznym na przednie kola.
Od: Marcin 'Yans' Bazarnik <g...@...lesie> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]On 2012-01-26 00:04, Tomasz Pyra wrote:
> On Wed, 25 Jan 2012 23:45:57 +0100, Marcin 'Yans' Bazarnik wrote:
>
>> On 2012-01-25 23:21, Tomasz Pyra wrote:
>>> On Wed, 25 Jan 2012 19:51:03 +0100, Tomasz Pyra wrote:
>>>
>>>> On Tue, 24 Jan 2012 09:41:34 +0100, Marcin 'Yans' Bazarnik wrote:
>>>>
>>>>> Zrobiłem test: Parking, dziewiczy, wilgotny śnieg, ~8cm, w obu
>>>>> wypadkach. Hamowanie rozpczynane na linii przy 40kmh. Raz prostoliniowo
>>>>> na granicy poślizgu, raz z obróceniem pojazdu o 90-stopni.
>>>>
>>>> Też pobadałem sprawę i istotnie ręczny wyraźnie zacieśnia promień skrętu w
>>>> podsterownym poślizgu.
>>>
>>> I fotka:
>>> http://img804.imageshack.us/img804/350/zdjecie000s.j
pg
>>>
>>> Na pierwszym planie ślad hamowania na wprost.
>>> Na drugim zakręt na ręcznym.
>>
>> Na samym ręcznym ?
>
> No i kierownica oczywiście.
Ale bez użycia nożnego hamulca ?
>>> Na trzecim bez ręcznego.
>>>
>>> Dwa pierwsze w zasadzie równo, trzeci wyraźnie szerszy.
>>
>> Mnie wyszło, że hamowanie przodem był jednak mniej skuteczne (samo
>> hamowanie na wprost). Bokiem zatrzymywał się szybciej (hamowanie + ręczny)
>
> Nie powinien, chyba że dochodzą efekty zakopywania się samochodu bokiem (na
> mojej nawierzchni praktycznie pomijalne zjawisko).
W moim przypadku hamowania pozostawiło 4-ry ślady - być może w tych
warunkach, hamowanie na śniegu (plus jego zbieranie), dawało lepsze
efekty niż tylne koła hamująca na pozbawionej śniegu powierzchni
(usuniętej przez przednie)
> Rozpatrując wyłącznie prędkość w płaszczyźnie podłużnej (czyli na moim
> zdjęciu prawo-lewo), hamując na wprost 4 koła cały czas optymalnie hamują
> samochód.
W opisanym przezemnie przypadku, był użyty hamulec roboczy + ręczny +
kierownica.
> Skręcając w najlepszy możliwy sposób można to zrobić najwyżej tak samo
> skutecznie w tej płaszczyźnie (co w sumie prawie się udało), tyle że
> prędkość nie tracąc, a zmieniając kierunek ruchu.
Dla pełni obrazu, warto ponowić test na innej nawierzchni - np, zwykła
kostka betonwa (nie dziurawa), oraz na asfalcie - w obu przypadku
pokrytych śniegiem.
--
pozdrawiam,
Marcin 'Yans' Bazarnik
Następne wpisy z tego wątku
- 26.01.12 08:43 Marcin 'Yans' Bazarnik
- 26.01.12 19:14 Adam Płaszczyca
- 26.01.12 19:15 Tomasz Pyra
- 26.01.12 20:01 Marcin 'Yans' Bazarnik
- 26.01.12 20:09 Marcin 'Yans' Bazarnik
- 26.01.12 20:28 Marcin 'Yans' Bazarnik
Najnowsze wątki z tej grupy
- IObit Uninstaller Pro 13.6.0.5 Multilingual: Installation Guide
- stare graty młode kozy
- Nadchodzi nowa opłata od posiadania aut spalinowych
- Droga dwukierunkowa
- Elektryki są fajne
- Elektryki są fajne :(
- USB -> jack
- Kupcie sobie nowoczesne auto
- Linie zatrzymania
- Obostrzenia
- Przyczyna piszczenia...
- Co to k jest?
- znalazłem samochód ;)
- Pierwszeństwo łamane
- zamek
Najnowsze wątki
- 2024-07-11 Tokarze CNC czyli ciężkie życie prototypiarza
- 2024-07-12 Zgody na przetwarzanie danych
- 2024-07-13 IObit Uninstaller Pro 13.6.0.5 Multilingual: Installation Guide
- 2024-07-12 stare graty młode kozy
- 2024-07-11 8080
- 2024-07-13 Przyłącze dolne grzejnika
- 2024-07-13 IObit Uninstaller Pro 13.6.0.5 Multilingual Overview
- 2024-07-12 Czym wykonać otwór fi 100 w betonie komórkowym?
- 2024-07-12 Warszawa => Senior Rust Software Engineer <=
- 2024-07-12 Warszawa => Business Unit Manager (Recruitment Business) <=
- 2024-07-12 Warszawa => Head of WMS Competence Center for IT&D Contract Logistics
- 2024-07-12 Warszawa => Head od WMS Competence Center dla IT&D (Blue Yonder) <=
- 2024-07-12 Kraków => Ruby Backend Developer <=
- 2024-07-12 Warszawa => UX/UI Designer <=
- 2024-07-12 Częstochowa => Specjalista ds. Marketingu (E-Commerce) <=