eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyPoslizg w duzym, ciezkim kombi, FWD, ASB i recznym na przednie kola.Re: Poslizg w duzym, ciezkim kombi, FWD, ASB i recznym na przednie kola.
  • Data: 2012-01-26 19:15:38
    Temat: Re: Poslizg w duzym, ciezkim kombi, FWD, ASB i recznym na przednie kola.
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    On Thu, 26 Jan 2012 08:40:11 +0100, Marcin 'Yans' Bazarnik wrote:

    > On 2012-01-26 00:04, Tomasz Pyra wrote:
    >> On Wed, 25 Jan 2012 23:45:57 +0100, Marcin 'Yans' Bazarnik wrote:
    >>
    >>> On 2012-01-25 23:21, Tomasz Pyra wrote:
    >>>> On Wed, 25 Jan 2012 19:51:03 +0100, Tomasz Pyra wrote:
    >>>>
    >>>>> On Tue, 24 Jan 2012 09:41:34 +0100, Marcin 'Yans' Bazarnik wrote:
    >>>>>
    >>>>>> Zrobiłem test: Parking, dziewiczy, wilgotny śnieg, ~8cm, w obu
    >>>>>> wypadkach. Hamowanie rozpczynane na linii przy 40kmh. Raz prostoliniowo
    >>>>>> na granicy poślizgu, raz z obróceniem pojazdu o 90-stopni.
    >>>>>
    >>>>> Też pobadałem sprawę i istotnie ręczny wyraźnie zacieśnia promień skrętu w
    >>>>> podsterownym poślizgu.
    >>>>
    >>>> I fotka:
    >>>> http://img804.imageshack.us/img804/350/zdjecie000s.j
    pg
    >>>>
    >>>> Na pierwszym planie ślad hamowania na wprost.
    >>>> Na drugim zakręt na ręcznym.
    >>>
    >>> Na samym ręcznym ?
    >>
    >> No i kierownica oczywiście.
    >
    > Ale bez użycia nożnego hamulca ?

    Na zdjęciu jest samym ręcznym.

    Potem robiłem jeszcze dużo różnych prób, m.in. z nożnym w różnych
    konfiguracjach, ale wyniki były najwyżej podobne.

    Zresztą trudno je jednoznacznie porównywać - sam ręczny daje szybko dobre
    możliwości skręcania. Użycie hamulca roboczego na początku pogłębia
    podsterowność, ale samochód szybciej hamuje i po chwili samochód skręca już
    lepiej.



    > Dla pełni obrazu, warto ponowić test na innej nawierzchni - np, zwykła
    > kostka betonwa (nie dziurawa), oraz na asfalcie - w obu przypadku
    > pokrytych śniegiem.

    Warto też ponowić test przy dużej prędkości.

    Bo takie podpieranie się ręcznym to fajna rzecz jak samochód jedzie z
    prędkością rowerzysty :)
    Przy jakiś konkretnych prędkościach to już będzie nie do opanowania.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: