-
Data: 2012-01-26 20:01:54
Temat: Re: Poslizg w duzym, ciezkim kombi, FWD, ASB i recznym na przednie kola.
Od: Marcin 'Yans' Bazarnik <g...@...lesie> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]On 2012-01-26 19:15, Tomasz Pyra wrote:
> On Thu, 26 Jan 2012 08:40:11 +0100, Marcin 'Yans' Bazarnik wrote:
>
>> On 2012-01-26 00:04, Tomasz Pyra wrote:
>>> On Wed, 25 Jan 2012 23:45:57 +0100, Marcin 'Yans' Bazarnik wrote:
>>>
>>>> On 2012-01-25 23:21, Tomasz Pyra wrote:
>>>>> On Wed, 25 Jan 2012 19:51:03 +0100, Tomasz Pyra wrote:
>>>>>
>>>>>> On Tue, 24 Jan 2012 09:41:34 +0100, Marcin 'Yans' Bazarnik wrote:
>>>>>>
>>>>>>> Zrobiłem test: Parking, dziewiczy, wilgotny śnieg, ~8cm, w obu
>>>>>>> wypadkach. Hamowanie rozpczynane na linii przy 40kmh. Raz prostoliniowo
>>>>>>> na granicy poślizgu, raz z obróceniem pojazdu o 90-stopni.
>>>>>>
>>>>>> Też pobadałem sprawę i istotnie ręczny wyraźnie zacieśnia promień skrętu w
>>>>>> podsterownym poślizgu.
>>>>>
>>>>> I fotka:
>>>>> http://img804.imageshack.us/img804/350/zdjecie000s.j
pg
>>>>>
>>>>> Na pierwszym planie ślad hamowania na wprost.
>>>>> Na drugim zakręt na ręcznym.
>>>>
>>>> Na samym ręcznym ?
>>>
>>> No i kierownica oczywiście.
>>
>> Ale bez użycia nożnego hamulca ?
>
> Na zdjęciu jest samym ręcznym.
>
> Potem robiłem jeszcze dużo różnych prób, m.in. z nożnym w różnych
> konfiguracjach, ale wyniki były najwyżej podobne.
Dziwne.
> Zresztą trudno je jednoznacznie porównywać - sam ręczny daje szybko dobre
> możliwości skręcania. Użycie hamulca roboczego na początku pogłębia
> podsterowność, ale samochód szybciej hamuje i po chwili samochód skręca już
> lepiej.
Cieszę się, że doszedłeś do podobnych wniosków jak to o czym pisałem na
początku - dodatkowa siła - np. pochodząca od hamulca roboczego pogłębia
podsterowność. A przy większej prędkości może braknąć miejsca na
wyhamowanie i odzyskanie sterowności - dzwon jak się patrzy - dlatego
odzyskanie sterowności powinno być priorytetem.
>> Dla pełni obrazu, warto ponowić test na innej nawierzchni - np, zwykła
>> kostka betonwa (nie dziurawa), oraz na asfalcie - w obu przypadku
>> pokrytych śniegiem.
>
> Warto też ponowić test przy dużej prędkości.
Zdefiniuj duża ? Przy 80 na śniegu działa bez problemu - było na filmie.
> Bo takie podpieranie się ręcznym to fajna rzecz jak samochód jedzie z
> prędkością rowerzysty :)
> Przy jakiś konkretnych prędkościach to już będzie nie do opanowania.
Nieprawda. Po prostu trudniej i ważne aby szybko podjąć decyzję -
unikamy zderzenia odzyskując sterowność czy hamujemy.
--
pozdrawiam,
Marcin 'Yans' Bazarnik
Następne wpisy z tego wątku
- 26.01.12 20:09 Marcin 'Yans' Bazarnik
- 26.01.12 20:28 Marcin 'Yans' Bazarnik
Najnowsze wątki z tej grupy
- IObit Uninstaller Pro 13.6.0.5 Multilingual: Installation Guide
- stare graty młode kozy
- Nadchodzi nowa opłata od posiadania aut spalinowych
- Droga dwukierunkowa
- Elektryki są fajne
- Elektryki są fajne :(
- USB -> jack
- Kupcie sobie nowoczesne auto
- Linie zatrzymania
- Obostrzenia
- Przyczyna piszczenia...
- Co to k jest?
- znalazłem samochód ;)
- Pierwszeństwo łamane
- zamek
Najnowsze wątki
- 2024-07-11 Tokarze CNC czyli ciężkie życie prototypiarza
- 2024-07-12 Zgody na przetwarzanie danych
- 2024-07-13 IObit Uninstaller Pro 13.6.0.5 Multilingual: Installation Guide
- 2024-07-12 stare graty młode kozy
- 2024-07-11 8080
- 2024-07-13 Przyłącze dolne grzejnika
- 2024-07-13 IObit Uninstaller Pro 13.6.0.5 Multilingual Overview
- 2024-07-12 Czym wykonać otwór fi 100 w betonie komórkowym?
- 2024-07-12 Warszawa => Senior Rust Software Engineer <=
- 2024-07-12 Warszawa => Business Unit Manager (Recruitment Business) <=
- 2024-07-12 Warszawa => Head of WMS Competence Center for IT&D Contract Logistics
- 2024-07-12 Warszawa => Head od WMS Competence Center dla IT&D (Blue Yonder) <=
- 2024-07-12 Kraków => Ruby Backend Developer <=
- 2024-07-12 Warszawa => UX/UI Designer <=
- 2024-07-12 Częstochowa => Specjalista ds. Marketingu (E-Commerce) <=