eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyPoslizg w duzym, ciezkim kombi, FWD, ASB i recznym na przednie kola. › Re: Poslizg w duzym, ciezkim kombi, FWD, ASB i recznym na przednie kola.
  • Data: 2012-01-26 20:01:54
    Temat: Re: Poslizg w duzym, ciezkim kombi, FWD, ASB i recznym na przednie kola.
    Od: Marcin 'Yans' Bazarnik <g...@...lesie> szukaj wiadomości tego autora

    On 2012-01-26 19:15, Tomasz Pyra wrote:

    > Na zdjęciu jest samym ręcznym.
    >
    > Potem robiłem jeszcze dużo różnych prób, m.in. z nożnym w różnych
    > konfiguracjach, ale wyniki były najwyżej podobne.

    Dziwne.

    > Zresztą trudno je jednoznacznie porównywać - sam ręczny daje szybko dobre
    > możliwości skręcania. Użycie hamulca roboczego na początku pogłębia
    > podsterowność, ale samochód szybciej hamuje i po chwili samochód skręca już
    > lepiej.

    Cieszę się, że doszedłeś do podobnych wniosków jak to o czym pisałem na
    początku - dodatkowa siła - np. pochodząca od hamulca roboczego pogłębia
    podsterowność. A przy większej prędkości może braknąć miejsca na
    wyhamowanie i odzyskanie sterowności - dzwon jak się patrzy - dlatego
    odzyskanie sterowności powinno być priorytetem.

    > Warto też ponowić test przy dużej prędkości.

    Zdefiniuj duża ? Przy 80 na śniegu działa bez problemu - było na filmie.

    > Bo takie podpieranie się ręcznym to fajna rzecz jak samochód jedzie z
    > prędkością rowerzysty :)
    > Przy jakiś konkretnych prędkościach to już będzie nie do opanowania.

    Nieprawda. Po prostu trudniej i ważne aby szybko podjąć decyzję -
    unikamy zderzenia odzyskując sterowność czy hamujemy.

    --
    pozdrawiam,
    Marcin 'Yans' Bazarnik