eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyPoslizg w duzym, ciezkim kombi, FWD, ASB i recznym na przednie kola.Re: Poslizg w duzym, ciezkim kombi, FWD, ASB i recznym na przednie kola.
  • Data: 2012-01-17 22:05:27
    Temat: Re: Poslizg w duzym, ciezkim kombi, FWD, ASB i recznym na przednie kola.
    Od: Marcin 'Yans' Bazarnik <g...@...lesie> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    On 2012-01-17 21:25, Tomasz Pyra wrote:
    > On Tue, 17 Jan 2012 20:59:55 +0100, Marcin 'Yans' Bazarnik wrote:
    >
    >> On 2012-01-17 20:51, Tomasz Pyra wrote:
    >>> On Mon, 16 Jan 2012 12:22:06 +0100, Marcin 'Yans' Bazarnik wrote:
    >>>
    >>>> Umiejętnie operując lewą nogą _może_ by Ci się udało wywołac
    >>>> nadsterowność, choć najpewniej warunki i sprytny francuz nie pozwolą...
    >>>
    >>> No tylko co mu po tej nadsterowności, skoro brakuje wyraźnie przyczepności
    >>> przodu.
    >>
    >> A czyż nie może mu się udać znaleść przyczepności "szukając" za pomoca
    >> lewej nogi + gazu ? (pomijam chwilowo kwestię ASB)
    >
    > Przyczepności przednich kół większej niż puszczając gaz się nie znajdzie.

    Przy podsterze w FWD puscić dodatkowo gaz ? Chyba żartujesz. To już
    lepiej wysprzęglić - napewno zrówna się prędkość kół z podłożem i o ile
    koła nie są skręcone pod niewłaściwym kątem to powinien odzyskać
    sterowność, wtedy może też próbować dociążyć przód hamulcem.

    > I jeżeli to nie wystarcza do zmiany kierunku jazdy samochodu, to już raczej
    > nic nie pomoże.

    Zdecydowanie się nie zgadzam.

    > Składanie samochodu w zakręt za pomocą LFB ma sens, jak wie się wcześniej
    > że będzie taki problem na zakręcie i zrobi się to jeszcze przed zakrętem.
    >
    > Jak on już wszedł w zakręt i po prostu okazało się że samochód nie skręca,
    > to już kaplica - na samo obrócenie samochodu zapewne potrzebuje tak dużo
    > miejsca że już się zdąży zderzyć z tym krawężnikiem.

    Moim zdaniem nie koniecznie. Aczkolwiek sytuacja jest trudna.

    >>> Pomóc nie pomoże, a warto pamiętać że huknięcie bokiem o krawężnik to nawet
    >>> przy małej prędkości potencjalnie sporo poważnych uszkodzeń.
    >>
    >> Oczywiście. Zatem ważna jest błyskawiczna ocena sytuacji, a reakcja od
    >> razu a nie jak już jesteśmy 1m od krawężnika.
    >>
    >>> A przodem całkiem duża szansa że samochód przed krawężnik po prostu
    >>> przejedzie.
    >>
    >> O ile puści hamulec wystarczająco wcześnie
    >
    > Nawet na blokach lepiej lecieć przodem niż bokiem.
    > Ryzykuje się tylko oponą/felgą, ale reszta zawieszenia zostanie na miejscu.
    > A od uderzenia bokiem dużo łatwiej poprzestawiać różne drogie rzeczy.

    Na blokach masz szansę rozwalić to co nisko pod samochodem - oczywiście
    zależy od wysokości krawężnika. zderzak, miska, inne elementy.

    Jeśli przed uderzeniem bokiem zmniejszysz prędkość i złagodzisz kąt, to
    MZ możesz wyjść na tym lepiej - ostatecznie np. zegniesz wachacz. .

    --
    pozdrawiam,
    Marcin 'Yans' Bazarnik

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: