eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyPoslizg w duzym, ciezkim kombi, FWD, ASB i recznym na przednie kola. › Re: Poslizg w duzym, ciezkim kombi, FWD, ASB i recznym na przednie kola.
  • Data: 2012-01-17 22:23:27
    Temat: Re: Poslizg w duzym, ciezkim kombi, FWD, ASB i recznym na przednie kola.
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    On Tue, 17 Jan 2012 21:53:30 +0100, Marcin 'Yans' Bazarnik wrote:

    > On 2012-01-17 21:03, Tomasz Pyra wrote:
    >> On Tue, 17 Jan 2012 12:57:15 +0100, Marcin 'Yans' Bazarnik wrote:
    >>
    >>> On 2012-01-17 01:44, Krzysiek Kielczewski wrote:
    >>>> On 2012-01-16, Marcin 'Yans' Bazarnik<g...@...lesie> wrote:
    >>>>
    >>>>>> a myślisz, ze zaciągnięcie ręcznego i obrócenie auta o jakiś kąt znosi
    >>>>>> prawa fizyki i spowoduje, ze auto przestanie ślizgać sie w kierunku w
    >>>>>> któej ślizgał sie do tej pory?
    >>>>>
    >>>>> Fizyka Ci powie, że inaczej hamuje samochód bokiem (poślizgiem 4-ro
    >>>>> kołowym) a inaczej przodem :-)
    >>>>
    >>>> A przodem to iloma kołami się ślizga?
    >>>
    >>> Jak ja lubię teoretyków :-) Zastanawiam się czy odpowiadać i Cię
    >>> uświadomić, czy pozwolić tkwić w swoim przeświadczeniu :-)
    >>>
    >>> PS: Doczytaj o jeździe rajdowej, metodach hamowania, pokonywania
    >>> zakrętów na drodze o słabej przyczepności typu szuter, śnieg.
    >>
    >> Ale pytanie nie było o pokonywanie zakrętów, a o ratowanie się w sytuacji
    >> awaryjnej.
    >
    > Ja rozwijam ją w stronę: jade zbyt szybko aby normalnie przejechać zakręt.

    No to raczej nie ma na to innej metody niż zwolnić.

    W sytuacji kiedy przyczepność skręconych przednich kół jest
    niewystarczająca do tego żeby ten przód zmieścił się w zakręcie (nie
    wnikając nawet w to co się będzie działo z tyłem), to tej przyczepności
    raczej się nie urodzi.
    Możliwości dociążania przedniej osi, w przypadku śniegu są w zasadzie żadne
    - takie rzeczy działają na suchym asfalcie i raczej już na niczym więcej.

    Stawianie auta bokiem ma tu już sens wyłącznie "powypadkowy" - żeby po
    wszystkim być skierowanym przodem w dobrą stronę, żeby się łatwiej
    wypychało, żeby się oprzeć bokiem o jakieś bandy, a nie wbić w nie przodem
    itd.

    Są oczywiście nawierzchnie gdzie samochód żeby skręcał musi iść bokiem, ale
    tym bokiem musi być już ustawiony przed zakrętem. Robienie tego w stadium
    terminalnym zakrętu to już za późno.

    Bo zapewne ten zakręt o którym mowa dało się ładnie przejechać składając
    się w niego ładnie na 3 i wtedy cały zakręt, bokiem z lekkim gazem
    przejechać z maksymalną możliwą prędkością - ale nie jak już ktoś w zakręt
    wszedł, skręcił koła, samochód jedzie prosto i pytanie "co robić?".

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: