eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyPoslizg w duzym, ciezkim kombi, FWD, ASB i recznym na przednie kola.Re: Poslizg w duzym, ciezkim kombi, FWD, ASB i recznym na przednie kola.
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
    From: "news-gazeta" <n...@g...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Poslizg w duzym, ciezkim kombi, FWD, ASB i recznym na przednie kola.
    Date: Tue, 17 Jan 2012 12:28:59 +0100
    Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
    Lines: 36
    Message-ID: <jf3m1b$72s$1@inews.gazeta.pl>
    References: <s...@p...homelinux.net>
    <jf1sir$bgj$1@inews.gazeta.pl>
    <s...@p...homelinux.net>
    <jf3hbl$nai$1@inews.gazeta.pl> <jf3ja4$ste$1@inews.gazeta.pl>
    <jf3kii$39k$1@inews.gazeta.pl>
    NNTP-Posting-Host: gmz58.internetdsl.tpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: inews.gazeta.pl 1326799723 7260 83.3.77.58 (17 Jan 2012 11:28:43 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Tue, 17 Jan 2012 11:28:43 +0000 (UTC)
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.5579
    X-Priority: 3
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5512
    X-User: news-gazeta
    X-MSMail-Priority: Normal
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2427279
    [ ukryj nagłówki ]

    >
    > Odzyskanie przyczepności przednich kół możesz spowodować dociążając
    > przednią oś i ew. prostując na chwile koła.
    > Osiągasz to operując gazem - wystarczy zdjąć noge z gazu na chwile.
    >
    > Hamulec ręczny jest trudno dozowalny, a w przypadku śliskiej nawierzchni,
    > a o takiej tu rozmawiamy, w zasadzie powoduje nic ponad zablokowanie kół
    > tylnych, co w zasadzie nie powoduje w praktyce żadnej reakcji opóźniającej
    > dla samochodu, a w niektórych przypadkach może spowodować nawet
    > zmniejszenie opóźnienia, nie wspominając już o wprowadzeniu dodatkowych
    > kół w poślizg.
    >
    > Wyjasnij mi więc jak niby hamulec ręczny ma spowodować odzyskanie
    > przyczepności kół przednich?
    >

    To jest teoria. Praktyka pokazuje że nie zawsze pokrywa się z teorią.
    Przyjmijmy że jest duży plac, ośnieżony.

    a)jedziesz stałą prędkością, skręcasz gwałtownie kierownicą w lewo. Jest na
    tyle ślisko, że auto jedzie dalej prosto (lub delikatnie skręca), nie
    reaguje na kierownicę. Podciągasz delikatnie ręczny (przyhamowujesz) do
    momentu aż przednie koła odzyskują przyczepność, auto zaczyna skręcać.

    b)jedziesz stałą prędkością , skręcasz gwałtownie kierownicą w lewo. Znowu
    jest ślisko, auto jedzie prosto, nie chce skręcać (ślisko + prędkość).
    Zaciągasz gwałtownie ręczny hamulec - krótko. Co się dzieje? Auto stawiasz
    bokiem, robisz kontrę w kierunku poślizgu i dajesz gazu - wyciągasz auto do
    przodu. - w tym przypadku potrzeba dużo więcej miejsca.

    Jestem praktykiem. Tak to wygląda na śliskim i tak opisałem w jaki sposób ja
    to potrafie wykonać. I to działa, mimo że Ty piszesz że nie - spróbuj,
    zobaczymy. Najlepsza metoda wyciągnięcia FWD z poślizgu.

    Pozdrawiam - Darek.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: