-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
From: "news-gazeta" <n...@g...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Poslizg w duzym, ciezkim kombi, FWD, ASB i recznym na przednie kola.
Date: Tue, 17 Jan 2012 12:28:59 +0100
Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
Lines: 36
Message-ID: <jf3m1b$72s$1@inews.gazeta.pl>
References: <s...@p...homelinux.net>
<jf1sir$bgj$1@inews.gazeta.pl>
<s...@p...homelinux.net>
<jf3hbl$nai$1@inews.gazeta.pl> <jf3ja4$ste$1@inews.gazeta.pl>
<jf3kii$39k$1@inews.gazeta.pl>
NNTP-Posting-Host: gmz58.internetdsl.tpnet.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: inews.gazeta.pl 1326799723 7260 83.3.77.58 (17 Jan 2012 11:28:43 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Tue, 17 Jan 2012 11:28:43 +0000 (UTC)
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.5579
X-Priority: 3
X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5512
X-User: news-gazeta
X-MSMail-Priority: Normal
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2427279
[ ukryj nagłówki ]>
> Odzyskanie przyczepności przednich kół możesz spowodować dociążając
> przednią oś i ew. prostując na chwile koła.
> Osiągasz to operując gazem - wystarczy zdjąć noge z gazu na chwile.
>
> Hamulec ręczny jest trudno dozowalny, a w przypadku śliskiej nawierzchni,
> a o takiej tu rozmawiamy, w zasadzie powoduje nic ponad zablokowanie kół
> tylnych, co w zasadzie nie powoduje w praktyce żadnej reakcji opóźniającej
> dla samochodu, a w niektórych przypadkach może spowodować nawet
> zmniejszenie opóźnienia, nie wspominając już o wprowadzeniu dodatkowych
> kół w poślizg.
>
> Wyjasnij mi więc jak niby hamulec ręczny ma spowodować odzyskanie
> przyczepności kół przednich?
>
To jest teoria. Praktyka pokazuje że nie zawsze pokrywa się z teorią.
Przyjmijmy że jest duży plac, ośnieżony.
a)jedziesz stałą prędkością, skręcasz gwałtownie kierownicą w lewo. Jest na
tyle ślisko, że auto jedzie dalej prosto (lub delikatnie skręca), nie
reaguje na kierownicę. Podciągasz delikatnie ręczny (przyhamowujesz) do
momentu aż przednie koła odzyskują przyczepność, auto zaczyna skręcać.
b)jedziesz stałą prędkością , skręcasz gwałtownie kierownicą w lewo. Znowu
jest ślisko, auto jedzie prosto, nie chce skręcać (ślisko + prędkość).
Zaciągasz gwałtownie ręczny hamulec - krótko. Co się dzieje? Auto stawiasz
bokiem, robisz kontrę w kierunku poślizgu i dajesz gazu - wyciągasz auto do
przodu. - w tym przypadku potrzeba dużo więcej miejsca.
Jestem praktykiem. Tak to wygląda na śliskim i tak opisałem w jaki sposób ja
to potrafie wykonać. I to działa, mimo że Ty piszesz że nie - spróbuj,
zobaczymy. Najlepsza metoda wyciągnięcia FWD z poślizgu.
Pozdrawiam - Darek.
Następne wpisy z tego wątku
- 17.01.12 12:37 J.F
- 17.01.12 12:39 Piotr Klimek
- 17.01.12 12:57 Arek
- 17.01.12 12:57 Marcin 'Yans' Bazarnik
- 17.01.12 13:08 Krzysiek Kielczewski
- 17.01.12 13:00 Marcin 'Yans' Bazarnik
- 17.01.12 13:16 news-gazeta
- 17.01.12 13:11 Krzysiek Kielczewski
- 17.01.12 13:20 Krzysiek Kielczewski
- 17.01.12 13:25 Krzysiek Kielczewski
- 17.01.12 13:25 Marcin 'Yans' Bazarnik
- 17.01.12 13:40 news-gazeta
- 17.01.12 13:42 Piotr Klimek
- 17.01.12 13:46 Piotr Klimek
- 17.01.12 13:43 Marcin 'Yans' Bazarnik
Najnowsze wątki z tej grupy
- Odśnieżanie samochodu
- PV teraz
- Czy chodzenie jest ekologiczne?
- skurwiałe miasto
- e-paper
- Ściemniacze na parkingach
- kilka pytań o klimę
- genialny pomysł
- diesel z otwartą komorą
- Spalił się spaliniak
- Jebany POPiS. Mamy się cieszyć że rząd Tuska naprawił spierdolone porozumienie z UE?
- W zyciu warto miec szczescie
- Elektryki
- PROGRAM DOPŁAT DO AUT ELEKTRYCZNYCH TO ABSURD. ZA ŚRODKI Z KPO KUPIMY NIEMIECKIE I CHIŃSKIE AUTA
- ceny OC
Najnowsze wątki
- 2025-02-17 Kraków => MS Dynamics 365BC/NAV Developer <=
- 2025-02-17 Chrzanów => Programista NodeJS <=
- 2025-02-17 Warszawa => Node.js / Fullstack Developer <=
- 2025-02-17 Białystok => System Architect (Java background) <=
- 2025-02-17 Białystok => Solution Architect (Java background) <=
- 2025-02-17 Gliwice => Team Lead / Tribe Lead FrontEnd <=
- 2025-02-17 Gdańsk => PHP Developer <=
- 2025-02-17 Warszawa => Senior ASP.NET Developer <=
- 2025-02-17 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-02-17 Mińsk Mazowiecki => Area Sales Manager OZE <=
- 2025-02-17 Odśnieżanie samochodu
- 2025-02-17 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2025-02-17 Dęblin => JavaScript / Node / Fullstack Developer <=
- 2025-02-17 Pompiarze...
- 2025-02-16 PV teraz