    From: I.Tichy <i...@...tichy.pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Porządek ze zdjęciami
    Date: Thu, 30 Jan 2014 14:43:03 +0100

    XX YY <f...@g...com> napisał(a):

    >przede wszystkim picasa nie jest do tego elu dobrym narzedziem

    Wlasnie.

    >jesli masz odnalezc wszystkie to lepsze jest to:
    >https://www.google.com/search?q=zachod+slonca&rls=c
    om.microsoft:de-at&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=qkfq
    Us-lBIqJtQb8jYG4A
    >w&ved=0CAkQ_AUoAQ&biw=1657&bih=918
    >
    >jasne , ze nie wszystkie , ale wiecej . i najczesciej lepsze od tych , ktore sie ma
    na wlasnym dysku ;-))

    Nie chodzilo mi o cudze zdjecia, ale wlasne. Pamietam, ze na ktoryms byla bardzo
    niesamowita chmura
    - ale na ktorym i gdzie? Co mi da opisanie katalogu? Daloby opisanie zdjecie, ale jak
    mam to robic w
    nazwach zdjec, to juz wole dodac slowa kluczowe i zindeksowac.

    >wczoraj musialem odnalezc jedno konkretne zdjecie , gdzies tam zarzucone - jedno
    wsrod wielu tysiecy.
    >picasa zajelo mi to doslownie minute.
    >akurat te warunki wymienione w poscie otwierajacym watek moim zdaniem picasa spelnia
    bardzo dobrze.

    Zdjecia opisane w nazwach to nie problem, zdjecia bez nazw to problem. A jak nie
    chcesz ich
    opisywac, to jak znajdziesz?

    >ja nie podpowiadam ani nie sugeruje , jak ma sie opisywac zdjecia na przyszosc ,
    kazdy ma tam jakas swoja najlepsza
    > dla siebie metode.
    >ja tego nie robie. tysiac zdjec zdaza mi sie zrobic w ciagu dnia. gdybym kazde
    chcial opisac zajeloby mi to ze dwa tygodnie.
    >opis katalogu wystarczy.

    Rozumiem. Ale j/w, jak potem chcesz odnalezc zdjecie z konkretna zawartoscia?

    >Opisanie wszystkich zdjec z urlopu trwaloby dluzej niz sam urlop.

    Przy wspomnianej ilosci to rzeczywiscie zmudne, ale czy tyle ich potrzebujesz miec?

    >ogolnie to calkowity bilans czasu wlozonego w opisanie zdjec i czasu zaoszczedzonego
    dzieki opisywaniu zdjec , przy duzej liczbie zdjec bedzie
    > niekorzystny. opisuje katalog np 20140112 Violeta akt. wystarcza . pojedynczych
    zdjec nie tykam . - wole miec oryginalne oznaczenie pliku do dyspozycji.

    Co daje zostawienie oryginalnej nazwy, jak bedziesz musial siegnac do zbiorow za
    kilka/nasscie lat?
    Opisanie katalogu Violeta cos tam sugeruje, ale jak robiles akty Violecie kilkanascie
    razy, to juz
    taki opis nie pozwoli na szybkie wyodrebnienie katalogu, w ktorym znajduje sie to,
    czego szukasz.

    >Rawy bezlitosnie usuwam do kosza.
    >Nie robie sobie zadnych zludzen. Moje zdjeciaa na kompie nigdy nikogo nie
    zainteresuja , tak jak mnie nie interesuja cudze na jego kompie.

    Jestes klasycznym reprezentantem bardzo popularnego postrzegania tematu :-)

    > Zaproszenie do ogladani cudzych zdjec np z urlopu na kompie powoduje u mnie chec
    skoku przez okno na zewnatrz. 99 % tak mozolnie archiwizowanych
    >zdjec to najczesciej knoty.

    To nie trzymaj knotow, bo jak to dla ciebie knot, to tym bardziej nie pokazesz
    nikomu. Mniej zdjec
    to wiecej szansy na ich opisanie.