eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyPortal do zamawiania?
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 122

  • 11. Data: 2018-04-12 08:52:53
    Temat: Re: Portal do zamawiania?
    Od: CTP <a...@g...com>

    W dniu środa, 11 kwietnia 2018 22:34:25 UTC+2 użytkownik Poldek napisał:
    > W lecie wybierałem samochód. Wszedłem do salonu Citroena. Sprzedawcy
    > stoją i gadają ze sobą. 5 minut oglądam samochód, oni gadają między
    > sobą. W końcu wcinam się w rozmowę i pytam, czy jest C5. Odpowiedź - nie
    > ma i nie będzie. Koniec kropka - ani dziękuję, ani do widzenia, ani, że
    > "nie mamy C5, ale mamy teraz inny, lepszy, nowocześniejszy samochód". Po
    > prostu nie ma i nie przeszkadzać w rozmowie :-)
    > W połowie salonów innych marek podobnie.
    > Po paru tygodniach oglądania itp., w końcu się zdecydowałem i daję znać
    > sprzedawcy, że chcę kupić samochód. On na to, że ok. I cisza. Aby
    > otrzymać fakturę proforma, żeby wpłacić zaliczkę musiałem się upominać,
    > ponaglać. Gdybym się nie upominał, to by tej proformy nie przysłali.

    Bo to zależy od polityki Centrali poszczególnych marek. Jak kupowałem swoje obecne
    auto, to odwiedziłem kolejno: Toyotę, Mazdę, Hondę, Audi i na końcu Mercedesa.
    Reakcja sprzedawców była bardzo podobna do Twojego przypadku. Natomiast, sytuacja
    zmieniła się diametralnie, gdy zdecydowałem się już na zakup auta (konkretnie: tej
    ostatniej marki). Tutaj już na bieżąco byłem informowany, kiedy auto będzie dostępne,
    kiedy mam wpłacić, kiedy odebrać. Po odbiorze samochodu, pewnego poranka zadzwoniono
    do mnie z Centrali Daimlera i poproszono o udział w dość długaśnej ankiecie, gdzie
    odpowiadałem na pytania m.in. dotyczące obsługi przez dealera. I podobno w przypadku
    tej marki ta ankieta jest traktowana śmiertelnie poważnie (handlowiec uprzedził mnie
    o niej i bardzo prosił o pozytywną opinię).
    CTP


  • 12. Data: 2018-04-12 08:55:40
    Temat: Re: Portal do zamawiania?
    Od: p...@g...com

    --Kiedyś tak w Skodzie byłem - tylko sprzątaczka się zainteresowała, na kogo czekam
    15 minut... Wszyscy "handlowcy" bardzo byli zajęci papierami.

    widocznie prowizje za male :-) czy sie stoi czy sie lezy itd wiec chlopaki maja
    wszystko w powazaniu, wezmy moj ulubiony serwis Krotoski-Cichy niby duza firma a
    poziom uslug zenujacy klient to taka natretna mucha ktora trzeba odgonic :-) dzwonie
    zeby sie umowic na wymiane dwumasy, wszyscy zajeci dziewczyna od telefonow niby ma
    przekazac (po 3-cim podejsciu sie zlitowala) ale przez 2 dni nikt nie oddzwania,
    zapytanie mailem tez bez odpowiedzi, totalne olewanie klienta ktory w koncu glosuje
    nogami


  • 13. Data: 2018-04-12 13:42:36
    Temat: Re: Portal do zamawiania?
    Od: Trybun <c...@j...ru>

    W dniu 2018-04-11 o 20:28, T. pisze:
    > W dniu 2018-04-11 o 18:23, Trybun pisze:
    >> W dniu 2018-04-11 o 15:17, T. pisze:
    >>>
    >>
    >>
    >> Ale to chyba nie od silnika się zaczyna wybór auta? W ogóle
    >> oczekujesz że jakiś sprzedawca, dystrybutor marki,  będzie siedział w
    >> necie i przeglądał oferty potencjalnego klienta - w stylu - kupię
    >> czerwone auto z automatem i silnikiem 2.0 litra 180KM?
    >>
    >
    > No właśnie o to chodzi wątkotwórcy, że nie ma. Sam bym chętnie
    > skorzystał. A tak to szukanie po stronach internetowych i bieganie po
    > salonach. Pewnym ersatzem jest otomoto i kilka niemieckich stron,
    > gdzie takie wyszukanie jest możliwe, czasem nawet wśród nowych aut.
    >
    > Swoją drogą żenujący jest poziom sprzedawców w salonach. Oni coś tam
    > wiedzą jeszcze o modelach, które mają w salonie (a i to nie wszystko),
    > ale już o konkurencji - nic.
    > Nie tak dawno zrobiłem doświadczenie - poszedłem do salonu opla.
    > Spytałem grzecznie, czy Mokka ma ogrzewaną przednią szybę. Pan
    > poleciał pytać kolegi... :-)
    > No to kontynuowałem rozmowę - opel Crossland oraz Citroen C3 aircross
    > to bliźniacze samochody, na tej samej podłodze, opracowywane wspólnie
    > już przez Francuzów. I mówię do tego pana w Oplu - niech wykaże
    > przewagę Crosslanda nad Citroenem. Ale pan nic o C3 nie wiedział...
    > :-) A mógł się wykazać.
    > Dziś zresztą byłem w salonie - obszedłem go 3 razy, obejrzałem autko,
    > nikt się mną nie zainteresował, a w sumie miałem kilka pytań. W końcu
    > nie jeden salon w mieście. Kiedyś tak w Skodzie byłem - tylko
    > sprzątaczka się zainteresowała, na kogo czekam 15 minut... Wszyscy
    > "handlowcy" bardzo byli zajęci papierami.
    > T.


    Mnie to akurat zupełnie nie dziwi że nie ma, -  to jakieś absurdalne
    oczekiwania. Jeżeli chciałbyś zobaczyć poziom obsługi klienta to zajrzyj
    w Koninie do salonu Hyundaia, na Poznańskiej. Zaczynają od podania
    klientowi kawy, ale (rzetelnej) opinii o jakichś innych markach
    samochodów od nich mimo wszystko bym nie oczekiwał..


  • 14. Data: 2018-04-12 13:47:15
    Temat: Re: Portal do zamawiania?
    Od: Trybun <c...@j...ru>

    W dniu 2018-04-11 o 19:18, Cavallino pisze:
    > W dniu 11-04-2018 o 18:26, Trybun pisze:
    >> W dniu 2018-04-11 o 17:41, Cavallino pisze:
    >>> W dniu 11-04-2018 o 11:01, Trybun pisze:
    >>>> W dniu 2018-04-11 o 05:43, Bok pisze:
    >>>>> Czy i dlaczego nie ma jakiegoś takiego portalu do zamawiania
    >>>>> nowych samochodów, piszę co chce i w jakiej wersji kolorze a dany
    >>>>> diler się odzywa i mówi mi że ma i może mi dostarczyć w tej cenie
    >>>>>
    >>>>> przeglądanie i dzwonienie po otomoto gdzie często oferty są już
    >>>>> nieaktualne to męczarnia
    >>>>>
    >>>>
    >>>> Każdy szanujący się sprzedawca ma na swojej stronie tzw
    >>>> konfigurator. W nim to możesz sobie wybrać detale wybranego modelu
    >>>> i przesłać do salonu.
    >>>
    >>> Skąd i tak nie dostaniesz zazwyczaj sensownej oferty, tzn. różnej od
    >>> oficjalnego cennika.
    >>> O ile w ogóle ktoś oddzwoni.
    >>
    >>
    >> A to co jest w spisie, to nie sensowna oferta, a tylko jakaś dziecinada?
    >
    > Dokładnie.
    > Oficjalny cennik jest wyłącznie dla jeleni.
    >
    > Prawdziwą cenę, uwzględniającą promocje, zniżki i rabaty, dostajesz
    > tylko gdy ruszysz tyłek do dealera, rzadko daje się przez net.
    >
    > I pytanie było o sposób w jaki jednak zrobić to przez net.


    Zaraz zaraz, zdaje się mówimy o dwu rożnych sprawach.  W konfiguratorze
    (cenniku) cena jest nieaktualna czy chodzi o różnego promocje?

    Choć nigdy nie praktykowałem, to sprawa wydaje się prosta - wybieram
    auto wg kryteriów w konfiguratorze, mailem albo telefonicznie kontaktuje
    się z sprzedawcą i pytam czy oferta jest do zrealizowania, jeżeli tak to
    biorę wydruk albo nr konfiguracji i jadę do salonu dograć formalności.


  • 15. Data: 2018-04-12 18:52:03
    Temat: Re: Portal do zamawiania?
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 12-04-2018 o 08:52, CTP pisze:
    > W dniu środa, 11 kwietnia 2018 22:34:25 UTC+2 użytkownik Poldek napisał:
    >> W lecie wybierałem samochód. Wszedłem do salonu Citroena. Sprzedawcy
    >> stoją i gadają ze sobą. 5 minut oglądam samochód, oni gadają między
    >> sobą. W końcu wcinam się w rozmowę i pytam, czy jest C5. Odpowiedź - nie
    >> ma i nie będzie. Koniec kropka - ani dziękuję, ani do widzenia, ani, że
    >> "nie mamy C5, ale mamy teraz inny, lepszy, nowocześniejszy samochód". Po
    >> prostu nie ma i nie przeszkadzać w rozmowie :-)
    >> W połowie salonów innych marek podobnie.
    >> Po paru tygodniach oglądania itp., w końcu się zdecydowałem i daję znać
    >> sprzedawcy, że chcę kupić samochód. On na to, że ok. I cisza. Aby
    >> otrzymać fakturę proforma, żeby wpłacić zaliczkę musiałem się upominać,
    >> ponaglać. Gdybym się nie upominał, to by tej proformy nie przysłali.
    >
    > Bo to zależy od polityki Centrali poszczególnych marek. Jak kupowałem swoje obecne
    auto, to odwiedziłem kolejno: Toyotę, Mazdę, Hondę, Audi i na końcu Mercedesa.
    Reakcja sprzedawców była bardzo podobna do Twojego przypadku. Natomiast, sytuacja
    zmieniła się diametralnie, gdy zdecydowałem się już na zakup auta (konkretnie: tej
    ostatniej marki). Tutaj już na bieżąco byłem informowany, kiedy auto będzie dostępne,
    kiedy mam wpłacić, kiedy odebrać.

    A ja nie byłem informowany o niczym po zapłaceniu zaliczki.
    Każdą informację musiałem wyciągać siłą od sprzedawcy.

    W końcu zrezygnowałem z zakupu zanim dowiedziałem się kiedy auto wchodzi
    do produkcji.....


  • 16. Data: 2018-04-12 18:53:44
    Temat: Re: Portal do zamawiania?
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 12-04-2018 o 13:47, Trybun pisze:
    > W dniu 2018-04-11 o 19:18, Cavallino pisze:
    >> W dniu 11-04-2018 o 18:26, Trybun pisze:
    >>> W dniu 2018-04-11 o 17:41, Cavallino pisze:
    >>>> W dniu 11-04-2018 o 11:01, Trybun pisze:
    >>>>> W dniu 2018-04-11 o 05:43, Bok pisze:
    >>>>>> Czy i dlaczego nie ma jakiegoś takiego portalu do zamawiania
    >>>>>> nowych samochodów, piszę co chce i w jakiej wersji kolorze a dany
    >>>>>> diler się odzywa i mówi mi że ma i może mi dostarczyć w tej cenie
    >>>>>>
    >>>>>> przeglądanie i dzwonienie po otomoto gdzie często oferty są już
    >>>>>> nieaktualne to męczarnia
    >>>>>>
    >>>>>
    >>>>> Każdy szanujący się sprzedawca ma na swojej stronie tzw
    >>>>> konfigurator. W nim to możesz sobie wybrać detale wybranego modelu
    >>>>> i przesłać do salonu.
    >>>>
    >>>> Skąd i tak nie dostaniesz zazwyczaj sensownej oferty, tzn. różnej od
    >>>> oficjalnego cennika.
    >>>> O ile w ogóle ktoś oddzwoni.
    >>>
    >>>
    >>> A to co jest w spisie, to nie sensowna oferta, a tylko jakaś dziecinada?
    >>
    >> Dokładnie.
    >> Oficjalny cennik jest wyłącznie dla jeleni.
    >>
    >> Prawdziwą cenę, uwzględniającą promocje, zniżki i rabaty, dostajesz
    >> tylko gdy ruszysz tyłek do dealera, rzadko daje się przez net.
    >>
    >> I pytanie było o sposób w jaki jednak zrobić to przez net.
    >
    >
    > Zaraz zaraz, zdaje się mówimy o dwu rożnych sprawach.  W konfiguratorze
    > (cenniku) cena jest nieaktualna czy chodzi o różnego promocje?

    Konfigurator nie zawiera indywidualnych upustów, a często również
    promocji okresowych.

    >
    > Choć nigdy nie praktykowałem, to sprawa wydaje się prosta - wybieram
    > auto wg kryteriów w konfiguratorze, mailem albo telefonicznie kontaktuje
    > się z sprzedawcą i pytam czy oferta jest do zrealizowania, jeżeli tak to
    > biorę wydruk albo nr konfiguracji i jadę do salonu dograć formalności.

    A co Ci po wydruku z ceną np. 10% wyższą niż chcesz wydać?
    Miałoby porównanie, kto da najlepszą cenę.....


  • 17. Data: 2018-04-12 22:11:01
    Temat: Re: Portal do zamawiania?
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    On 2018-04-11 18:23, Trybun wrote:
    >> To chyba nie o to chodzi. Ktoś może mieć wymagania co do silnika i
    >> wyposażenia, a marka i model go nie interesuje.
    >> T.
    >
    >
    > Ale to chyba nie od silnika się zaczyna wybór auta?

    ja zaczynalem od silnika - znaczek z przodu srednio mnie interesuje


  • 18. Data: 2018-04-12 22:12:34
    Temat: Re: Portal do zamawiania?
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2018-04-12 o 18:52, Cavallino pisze:
    > W dniu 12-04-2018 o 08:52, CTP pisze:
    >> W dniu środa, 11 kwietnia 2018 22:34:25 UTC+2 użytkownik Poldek napisał:
    >>> W lecie wybierałem samochód. Wszedłem do salonu Citroena. Sprzedawcy
    >>> stoją i gadają ze sobą. 5 minut oglądam samochód, oni gadają między
    >>> sobą. W końcu wcinam się w rozmowę i pytam, czy jest C5. Odpowiedź - nie
    >>> ma i nie będzie. Koniec kropka - ani dziękuję, ani do widzenia, ani, że
    >>> "nie mamy C5, ale mamy teraz inny, lepszy, nowocześniejszy samochód". Po
    >>> prostu nie ma i nie przeszkadzać w rozmowie :-)
    >>> W połowie salonów innych marek podobnie.
    >>> Po paru tygodniach oglądania itp., w końcu się zdecydowałem i daję znać
    >>> sprzedawcy, że chcę kupić samochód. On na to, że ok. I cisza. Aby
    >>> otrzymać fakturę proforma, żeby wpłacić zaliczkę musiałem się upominać,
    >>> ponaglać. Gdybym się nie upominał, to by tej proformy nie przysłali.
    >>
    >> Bo to zależy od polityki Centrali poszczególnych marek. Jak kupowałem
    >> swoje obecne auto, to odwiedziłem kolejno: Toyotę, Mazdę, Hondę, Audi
    >> i na końcu Mercedesa. Reakcja sprzedawców była bardzo podobna do
    >> Twojego przypadku. Natomiast, sytuacja zmieniła się diametralnie, gdy
    >> zdecydowałem się już na zakup auta (konkretnie: tej ostatniej marki).
    >> Tutaj już na bieżąco byłem informowany, kiedy auto będzie dostępne,
    >> kiedy mam wpłacić, kiedy odebrać.
    >
    > A ja nie byłem informowany o niczym po zapłaceniu zaliczki.
    > Każdą informację musiałem wyciągać siłą od sprzedawcy.

    Podobnie u mnie. Na maile sprzedawca bynajmniej nie odpisywał. Na
    pytania zadawane przez telefon odpowiadał, że sprawdzi, oddzwoni,
    odpisze - nie oddzwaniał, nie odpisywał.
    Jest dużo chętnych, samochody dobrze się sprzedają, to po co robić więcej?


  • 19. Data: 2018-04-12 22:17:08
    Temat: Re: Portal do zamawiania?
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2018-04-11 o 11:01, Trybun pisze:
    > W dniu 2018-04-11 o 05:43, Bok pisze:
    >> Czy i dlaczego nie ma jakiegoś takiego portalu do zamawiania nowych
    >> samochodów, piszę co chce i w jakiej wersji kolorze a dany diler się
    >> odzywa i mówi mi że ma i może mi dostarczyć w tej cenie
    >>
    >> przeglądanie i dzwonienie po otomoto gdzie często oferty są już
    >> nieaktualne to męczarnia
    >>
    > Każdy szanujący się sprzedawca ma na swojej stronie tzw konfigurator. W
    > nim to możesz sobie wybrać detale wybranego modelu i przesłać do salonu.
    >

    Konfigurator jest na stronie importera. Z konfiguratora wychodzi cena
    cennikowa minus aktualny rabat importera. Mając zrobioną konfigurację
    udajemy się do sprzedawcy / przesyłamy mailem do sprzedawcy i sprzedawca
    podaje swoją cenę końcową ze swoim rabatem. To, że nie każdy odpisze na
    maila od człowieka, którego wcześniej nie widział u siebie w salonie, to
    jest akurat częściowo zrozumiałe.


  • 20. Data: 2018-04-13 00:43:49
    Temat: Re: Portal do zamawiania?
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2018-04-12 o 18:53, Cavallino pisze:

    > A co Ci po wydruku z ceną np. 10% wyższą niż chcesz wydać?
    > Miałoby porównanie, kto da najlepszą cenę.....
    >

    Chyba normalne, że dawanie najlepszej ceny nie odbywa się na widoku
    publicznym, wszem i wobec na środku inernetu, tylko w salonie face-to-face.

strony : 1 . [ 2 ] . 3 ... 10 ... 13


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: