-
11. Data: 2018-04-12 08:52:53
Temat: Re: Portal do zamawiania?
Od: CTP <a...@g...com>
W dniu środa, 11 kwietnia 2018 22:34:25 UTC+2 użytkownik Poldek napisał:
> W lecie wybierałem samochód. Wszedłem do salonu Citroena. Sprzedawcy
> stoją i gadają ze sobą. 5 minut oglądam samochód, oni gadają między
> sobą. W końcu wcinam się w rozmowę i pytam, czy jest C5. Odpowiedź - nie
> ma i nie będzie. Koniec kropka - ani dziękuję, ani do widzenia, ani, że
> "nie mamy C5, ale mamy teraz inny, lepszy, nowocześniejszy samochód". Po
> prostu nie ma i nie przeszkadzać w rozmowie :-)
> W połowie salonów innych marek podobnie.
> Po paru tygodniach oglądania itp., w końcu się zdecydowałem i daję znać
> sprzedawcy, że chcę kupić samochód. On na to, że ok. I cisza. Aby
> otrzymać fakturę proforma, żeby wpłacić zaliczkę musiałem się upominać,
> ponaglać. Gdybym się nie upominał, to by tej proformy nie przysłali.
Bo to zależy od polityki Centrali poszczególnych marek. Jak kupowałem swoje obecne
auto, to odwiedziłem kolejno: Toyotę, Mazdę, Hondę, Audi i na końcu Mercedesa.
Reakcja sprzedawców była bardzo podobna do Twojego przypadku. Natomiast, sytuacja
zmieniła się diametralnie, gdy zdecydowałem się już na zakup auta (konkretnie: tej
ostatniej marki). Tutaj już na bieżąco byłem informowany, kiedy auto będzie dostępne,
kiedy mam wpłacić, kiedy odebrać. Po odbiorze samochodu, pewnego poranka zadzwoniono
do mnie z Centrali Daimlera i poproszono o udział w dość długaśnej ankiecie, gdzie
odpowiadałem na pytania m.in. dotyczące obsługi przez dealera. I podobno w przypadku
tej marki ta ankieta jest traktowana śmiertelnie poważnie (handlowiec uprzedził mnie
o niej i bardzo prosił o pozytywną opinię).
CTP
-
12. Data: 2018-04-12 08:55:40
Temat: Re: Portal do zamawiania?
Od: p...@g...com
--Kiedyś tak w Skodzie byłem - tylko sprzątaczka się zainteresowała, na kogo czekam
15 minut... Wszyscy "handlowcy" bardzo byli zajęci papierami.
widocznie prowizje za male :-) czy sie stoi czy sie lezy itd wiec chlopaki maja
wszystko w powazaniu, wezmy moj ulubiony serwis Krotoski-Cichy niby duza firma a
poziom uslug zenujacy klient to taka natretna mucha ktora trzeba odgonic :-) dzwonie
zeby sie umowic na wymiane dwumasy, wszyscy zajeci dziewczyna od telefonow niby ma
przekazac (po 3-cim podejsciu sie zlitowala) ale przez 2 dni nikt nie oddzwania,
zapytanie mailem tez bez odpowiedzi, totalne olewanie klienta ktory w koncu glosuje
nogami
-
13. Data: 2018-04-12 13:42:36
Temat: Re: Portal do zamawiania?
Od: Trybun <c...@j...ru>
W dniu 2018-04-11 o 20:28, T. pisze:
> W dniu 2018-04-11 o 18:23, Trybun pisze:
>> W dniu 2018-04-11 o 15:17, T. pisze:
>>>
>>
>>
>> Ale to chyba nie od silnika się zaczyna wybór auta? W ogóle
>> oczekujesz że jakiś sprzedawca, dystrybutor marki, będzie siedział w
>> necie i przeglądał oferty potencjalnego klienta - w stylu - kupię
>> czerwone auto z automatem i silnikiem 2.0 litra 180KM?
>>
>
> No właśnie o to chodzi wątkotwórcy, że nie ma. Sam bym chętnie
> skorzystał. A tak to szukanie po stronach internetowych i bieganie po
> salonach. Pewnym ersatzem jest otomoto i kilka niemieckich stron,
> gdzie takie wyszukanie jest możliwe, czasem nawet wśród nowych aut.
>
> Swoją drogą żenujący jest poziom sprzedawców w salonach. Oni coś tam
> wiedzą jeszcze o modelach, które mają w salonie (a i to nie wszystko),
> ale już o konkurencji - nic.
> Nie tak dawno zrobiłem doświadczenie - poszedłem do salonu opla.
> Spytałem grzecznie, czy Mokka ma ogrzewaną przednią szybę. Pan
> poleciał pytać kolegi... :-)
> No to kontynuowałem rozmowę - opel Crossland oraz Citroen C3 aircross
> to bliźniacze samochody, na tej samej podłodze, opracowywane wspólnie
> już przez Francuzów. I mówię do tego pana w Oplu - niech wykaże
> przewagę Crosslanda nad Citroenem. Ale pan nic o C3 nie wiedział...
> :-) A mógł się wykazać.
> Dziś zresztą byłem w salonie - obszedłem go 3 razy, obejrzałem autko,
> nikt się mną nie zainteresował, a w sumie miałem kilka pytań. W końcu
> nie jeden salon w mieście. Kiedyś tak w Skodzie byłem - tylko
> sprzątaczka się zainteresowała, na kogo czekam 15 minut... Wszyscy
> "handlowcy" bardzo byli zajęci papierami.
> T.
Mnie to akurat zupełnie nie dziwi że nie ma, - to jakieś absurdalne
oczekiwania. Jeżeli chciałbyś zobaczyć poziom obsługi klienta to zajrzyj
w Koninie do salonu Hyundaia, na Poznańskiej. Zaczynają od podania
klientowi kawy, ale (rzetelnej) opinii o jakichś innych markach
samochodów od nich mimo wszystko bym nie oczekiwał..
-
14. Data: 2018-04-12 13:47:15
Temat: Re: Portal do zamawiania?
Od: Trybun <c...@j...ru>
W dniu 2018-04-11 o 19:18, Cavallino pisze:
> W dniu 11-04-2018 o 18:26, Trybun pisze:
>> W dniu 2018-04-11 o 17:41, Cavallino pisze:
>>> W dniu 11-04-2018 o 11:01, Trybun pisze:
>>>> W dniu 2018-04-11 o 05:43, Bok pisze:
>>>>> Czy i dlaczego nie ma jakiegoś takiego portalu do zamawiania
>>>>> nowych samochodów, piszę co chce i w jakiej wersji kolorze a dany
>>>>> diler się odzywa i mówi mi że ma i może mi dostarczyć w tej cenie
>>>>>
>>>>> przeglądanie i dzwonienie po otomoto gdzie często oferty są już
>>>>> nieaktualne to męczarnia
>>>>>
>>>>
>>>> Każdy szanujący się sprzedawca ma na swojej stronie tzw
>>>> konfigurator. W nim to możesz sobie wybrać detale wybranego modelu
>>>> i przesłać do salonu.
>>>
>>> Skąd i tak nie dostaniesz zazwyczaj sensownej oferty, tzn. różnej od
>>> oficjalnego cennika.
>>> O ile w ogóle ktoś oddzwoni.
>>
>>
>> A to co jest w spisie, to nie sensowna oferta, a tylko jakaś dziecinada?
>
> Dokładnie.
> Oficjalny cennik jest wyłącznie dla jeleni.
>
> Prawdziwą cenę, uwzględniającą promocje, zniżki i rabaty, dostajesz
> tylko gdy ruszysz tyłek do dealera, rzadko daje się przez net.
>
> I pytanie było o sposób w jaki jednak zrobić to przez net.
Zaraz zaraz, zdaje się mówimy o dwu rożnych sprawach. W konfiguratorze
(cenniku) cena jest nieaktualna czy chodzi o różnego promocje?
Choć nigdy nie praktykowałem, to sprawa wydaje się prosta - wybieram
auto wg kryteriów w konfiguratorze, mailem albo telefonicznie kontaktuje
się z sprzedawcą i pytam czy oferta jest do zrealizowania, jeżeli tak to
biorę wydruk albo nr konfiguracji i jadę do salonu dograć formalności.
-
15. Data: 2018-04-12 18:52:03
Temat: Re: Portal do zamawiania?
Od: Cavallino <c...@k...pl>
W dniu 12-04-2018 o 08:52, CTP pisze:
> W dniu środa, 11 kwietnia 2018 22:34:25 UTC+2 użytkownik Poldek napisał:
>> W lecie wybierałem samochód. Wszedłem do salonu Citroena. Sprzedawcy
>> stoją i gadają ze sobą. 5 minut oglądam samochód, oni gadają między
>> sobą. W końcu wcinam się w rozmowę i pytam, czy jest C5. Odpowiedź - nie
>> ma i nie będzie. Koniec kropka - ani dziękuję, ani do widzenia, ani, że
>> "nie mamy C5, ale mamy teraz inny, lepszy, nowocześniejszy samochód". Po
>> prostu nie ma i nie przeszkadzać w rozmowie :-)
>> W połowie salonów innych marek podobnie.
>> Po paru tygodniach oglądania itp., w końcu się zdecydowałem i daję znać
>> sprzedawcy, że chcę kupić samochód. On na to, że ok. I cisza. Aby
>> otrzymać fakturę proforma, żeby wpłacić zaliczkę musiałem się upominać,
>> ponaglać. Gdybym się nie upominał, to by tej proformy nie przysłali.
>
> Bo to zależy od polityki Centrali poszczególnych marek. Jak kupowałem swoje obecne
auto, to odwiedziłem kolejno: Toyotę, Mazdę, Hondę, Audi i na końcu Mercedesa.
Reakcja sprzedawców była bardzo podobna do Twojego przypadku. Natomiast, sytuacja
zmieniła się diametralnie, gdy zdecydowałem się już na zakup auta (konkretnie: tej
ostatniej marki). Tutaj już na bieżąco byłem informowany, kiedy auto będzie dostępne,
kiedy mam wpłacić, kiedy odebrać.
A ja nie byłem informowany o niczym po zapłaceniu zaliczki.
Każdą informację musiałem wyciągać siłą od sprzedawcy.
W końcu zrezygnowałem z zakupu zanim dowiedziałem się kiedy auto wchodzi
do produkcji.....
-
16. Data: 2018-04-12 18:53:44
Temat: Re: Portal do zamawiania?
Od: Cavallino <c...@k...pl>
W dniu 12-04-2018 o 13:47, Trybun pisze:
> W dniu 2018-04-11 o 19:18, Cavallino pisze:
>> W dniu 11-04-2018 o 18:26, Trybun pisze:
>>> W dniu 2018-04-11 o 17:41, Cavallino pisze:
>>>> W dniu 11-04-2018 o 11:01, Trybun pisze:
>>>>> W dniu 2018-04-11 o 05:43, Bok pisze:
>>>>>> Czy i dlaczego nie ma jakiegoś takiego portalu do zamawiania
>>>>>> nowych samochodów, piszę co chce i w jakiej wersji kolorze a dany
>>>>>> diler się odzywa i mówi mi że ma i może mi dostarczyć w tej cenie
>>>>>>
>>>>>> przeglądanie i dzwonienie po otomoto gdzie często oferty są już
>>>>>> nieaktualne to męczarnia
>>>>>>
>>>>>
>>>>> Każdy szanujący się sprzedawca ma na swojej stronie tzw
>>>>> konfigurator. W nim to możesz sobie wybrać detale wybranego modelu
>>>>> i przesłać do salonu.
>>>>
>>>> Skąd i tak nie dostaniesz zazwyczaj sensownej oferty, tzn. różnej od
>>>> oficjalnego cennika.
>>>> O ile w ogóle ktoś oddzwoni.
>>>
>>>
>>> A to co jest w spisie, to nie sensowna oferta, a tylko jakaś dziecinada?
>>
>> Dokładnie.
>> Oficjalny cennik jest wyłącznie dla jeleni.
>>
>> Prawdziwą cenę, uwzględniającą promocje, zniżki i rabaty, dostajesz
>> tylko gdy ruszysz tyłek do dealera, rzadko daje się przez net.
>>
>> I pytanie było o sposób w jaki jednak zrobić to przez net.
>
>
> Zaraz zaraz, zdaje się mówimy o dwu rożnych sprawach. W konfiguratorze
> (cenniku) cena jest nieaktualna czy chodzi o różnego promocje?
Konfigurator nie zawiera indywidualnych upustów, a często również
promocji okresowych.
>
> Choć nigdy nie praktykowałem, to sprawa wydaje się prosta - wybieram
> auto wg kryteriów w konfiguratorze, mailem albo telefonicznie kontaktuje
> się z sprzedawcą i pytam czy oferta jest do zrealizowania, jeżeli tak to
> biorę wydruk albo nr konfiguracji i jadę do salonu dograć formalności.
A co Ci po wydruku z ceną np. 10% wyższą niż chcesz wydać?
Miałoby porównanie, kto da najlepszą cenę.....
-
17. Data: 2018-04-12 22:11:01
Temat: Re: Portal do zamawiania?
Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>
On 2018-04-11 18:23, Trybun wrote:
>> To chyba nie o to chodzi. Ktoś może mieć wymagania co do silnika i
>> wyposażenia, a marka i model go nie interesuje.
>> T.
>
>
> Ale to chyba nie od silnika się zaczyna wybór auta?
ja zaczynalem od silnika - znaczek z przodu srednio mnie interesuje
-
18. Data: 2018-04-12 22:12:34
Temat: Re: Portal do zamawiania?
Od: Poldek <p...@i...eu>
W dniu 2018-04-12 o 18:52, Cavallino pisze:
> W dniu 12-04-2018 o 08:52, CTP pisze:
>> W dniu środa, 11 kwietnia 2018 22:34:25 UTC+2 użytkownik Poldek napisał:
>>> W lecie wybierałem samochód. Wszedłem do salonu Citroena. Sprzedawcy
>>> stoją i gadają ze sobą. 5 minut oglądam samochód, oni gadają między
>>> sobą. W końcu wcinam się w rozmowę i pytam, czy jest C5. Odpowiedź - nie
>>> ma i nie będzie. Koniec kropka - ani dziękuję, ani do widzenia, ani, że
>>> "nie mamy C5, ale mamy teraz inny, lepszy, nowocześniejszy samochód". Po
>>> prostu nie ma i nie przeszkadzać w rozmowie :-)
>>> W połowie salonów innych marek podobnie.
>>> Po paru tygodniach oglądania itp., w końcu się zdecydowałem i daję znać
>>> sprzedawcy, że chcę kupić samochód. On na to, że ok. I cisza. Aby
>>> otrzymać fakturę proforma, żeby wpłacić zaliczkę musiałem się upominać,
>>> ponaglać. Gdybym się nie upominał, to by tej proformy nie przysłali.
>>
>> Bo to zależy od polityki Centrali poszczególnych marek. Jak kupowałem
>> swoje obecne auto, to odwiedziłem kolejno: Toyotę, Mazdę, Hondę, Audi
>> i na końcu Mercedesa. Reakcja sprzedawców była bardzo podobna do
>> Twojego przypadku. Natomiast, sytuacja zmieniła się diametralnie, gdy
>> zdecydowałem się już na zakup auta (konkretnie: tej ostatniej marki).
>> Tutaj już na bieżąco byłem informowany, kiedy auto będzie dostępne,
>> kiedy mam wpłacić, kiedy odebrać.
>
> A ja nie byłem informowany o niczym po zapłaceniu zaliczki.
> Każdą informację musiałem wyciągać siłą od sprzedawcy.
Podobnie u mnie. Na maile sprzedawca bynajmniej nie odpisywał. Na
pytania zadawane przez telefon odpowiadał, że sprawdzi, oddzwoni,
odpisze - nie oddzwaniał, nie odpisywał.
Jest dużo chętnych, samochody dobrze się sprzedają, to po co robić więcej?
-
19. Data: 2018-04-12 22:17:08
Temat: Re: Portal do zamawiania?
Od: Poldek <p...@i...eu>
W dniu 2018-04-11 o 11:01, Trybun pisze:
> W dniu 2018-04-11 o 05:43, Bok pisze:
>> Czy i dlaczego nie ma jakiegoś takiego portalu do zamawiania nowych
>> samochodów, piszę co chce i w jakiej wersji kolorze a dany diler się
>> odzywa i mówi mi że ma i może mi dostarczyć w tej cenie
>>
>> przeglądanie i dzwonienie po otomoto gdzie często oferty są już
>> nieaktualne to męczarnia
>>
> Każdy szanujący się sprzedawca ma na swojej stronie tzw konfigurator. W
> nim to możesz sobie wybrać detale wybranego modelu i przesłać do salonu.
>
Konfigurator jest na stronie importera. Z konfiguratora wychodzi cena
cennikowa minus aktualny rabat importera. Mając zrobioną konfigurację
udajemy się do sprzedawcy / przesyłamy mailem do sprzedawcy i sprzedawca
podaje swoją cenę końcową ze swoim rabatem. To, że nie każdy odpisze na
maila od człowieka, którego wcześniej nie widział u siebie w salonie, to
jest akurat częściowo zrozumiałe.
-
20. Data: 2018-04-13 00:43:49
Temat: Re: Portal do zamawiania?
Od: Poldek <p...@i...eu>
W dniu 2018-04-12 o 18:53, Cavallino pisze:
> A co Ci po wydruku z ceną np. 10% wyższą niż chcesz wydać?
> Miałoby porównanie, kto da najlepszą cenę.....
>
Chyba normalne, że dawanie najlepszej ceny nie odbywa się na widoku
publicznym, wszem i wobec na środku inernetu, tylko w salonie face-to-face.