  • Data: 2013-08-06 23:34:54
    Temat: Re: Porównanie zdjęć tego samego przedmiotu różnymi aparatami
    Od: Marek <p...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2013-08-06 23:03, Netx pisze:

    > Jednak niedoskonałości ostrości w recenzji Nikon d5200 na podanej
    > stronie bardzo mnie rozczarowują bo przecież i ten Nikno i Canon 600D
    > były użyte z zapewne "kitowymi" obiektywami więc nie powinno być takich
    > różnic.

    Nie wiem jakie są kitowe obiektywy w tych aparatach lecz w Sony A77-VQ
    "kitowy" oznacza "z górnej półki". Jeśli porównujesz zdjęcia wykonane
    obiektywami "kitowymi" a nie znasz parametrów tych obiektywów, to skąd
    Twoje błędne założenie, że oba muszą być identyczne?

    Tu też wtrącę swoje 3 grosze. Kupiłem Tamrona 70-300:
    http://tamron.pl/?/content/czytaj/tamron_70-300usd

    Robił zauważalne mydło na długim końcu. Zaniosłem go więc do kalibracji
    do body jakie mam i od tej chwili trzyma bardzo dobrą ostrość w całym
    zakresie ogniskowych. Gdy zobaczyłbyś zdjęcia tego samego obiektu przed
    i po kalibracji, to który obiektyw byś wybrał? :-)

    Ten sam model obiektywu może się różnie zachowywać co do ostrości w
    zależności od egzemplarza (przed kalibracją do konkretnego body) więc
    wnioski Twoje mogą być fałszywe co do oceny ostrzenia na podstawie
    obrazków.

    Marek