  • Data: 2013-08-06 23:03:43
    Temat: Re: Porównanie zdjęć tego samego przedmiotu różnymi aparatami
    Od: Netx <n...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2013-08-06 22:02, Mariusz [mr.] pisze:

    > Odnoszę wrażenie, że ciut błądzisz, w efekcie możesz się mniej lub
    > bardziej rozczarować swoimi zakupami. ;-)

    Możliwe. Na szczęście nie śpieszy mi się, więc mogę rozważyć różne
    możliwości zakupu.

    > Z takim podejściem to można podchodzić do kompaktów i tu jak
    > najbardziej - wszystko się zgadza. No ale przy wymiennej optyce???
    > Tu lepiej przyjąć złotą zasadę ostrości:
    >
    > - Aparat niczym, szkło wszystkim! :)

    Ok. niestety trudno mi porównać obiektywy bo na tym się słabo znam.

    Jednak niedoskonałości ostrości w recenzji Nikon d5200 na podanej
    stronie bardzo mnie rozczarowują bo przecież i ten Nikno i Canon 600D
    były użyte z zapewne "kitowymi" obiektywami więc nie powinno być takich
    różnic. Czy kitowe obiektywy Nikona są gorsze od Canona? Albo częściej
    zdarzają się wadliwe obiektywy dla Nikona (bo czytałem gdzieś że można
    trafić nowy obiektyw nie mający dobrej ostrości)?

    > A szkła wybrałeś raczej niespecjalne do maksymalizowania ostrości...

    Nie chodzi mi bynajmniej o maksymalną możliwą ostrość przy matrycy
    24M-pikesli (nie stać mnie) - tylko o to aby nie było takich nieostrości
    jak w recenzji którą przeczytałem (proszę zajrzeć:
    http://www.dpreview.com/forums/post/51120545 - jest tam powiększony
    fragment makiety, na tej stronie można też bezpośrednio porównać wiele
    aparatów z kitowymi obiektywami na tej samej makiecie.) Co ciekawe w
    jednych miejscach tego zdjęcia Nikon d5200 zachował ostrość przyzwoicie
    a w innuch nie. Jakby głębia ostrości była za mała, ale przecież
    przesłona była f8 jak sprawdziłem na ściągniętym jpg.

    Tu jest też problem finansowy: nie chciałbym kupić na początku nic
    droższego niż (nowy) Nikon d5200+ta sigma czyli jest to około 4k pln za
    body i pierwszy obiektyw. Jeśli są lepsze alternatywy w tej cenie to
    proszę o ich podanie. Jak pisałem będę robił m.in. zdjęcia przyrody i
    dltego chcę mieć zoom+makro. Bardzo podobają mi się zdjęcia z tego
    Nikona na stronie dpreview oraz szczególnie:
    http://www.dpreview.com/forums/post/51895370
    (z tym że ja chcę na początek obiektyw z dużym zoomem więc pewnie gorszy
    od tego użytego wyżej).

    > Jak już wspomniałem - lepiej zajmij się porównaniem obiektywów. Oto
    > zdrowe podejście, oto linki:
    >
    > http://www.photozone.de/all-tests
    > http://slrlensreview.com/web/reviews

    http://www.the-digital-picture.com/Reviews/ISO-12233
    -Sample-Crops.aspx?Lens=837&Go.x=7&Go.y=9&FLI=0&API=
    0&LensComp=837&CameraComp=736&SampleComp=0&FLIComp=0
    &APIComp=0

    > http://pl.pixel-peeper.com/lenses/

    Dzięki, zaraz się wczytam

    > Jeśli widzisz je u siebie na ekranie, to już jest ściągnięte! ;-)

    Chodziło o zdjęcie w oryginalnym rozmiarze.
    O obiektywach zaraz poczytam. Dziękuję za odpowiedź.