-
131. Data: 2012-01-18 23:11:17
Temat: Re: Porównanie zaawansowanych parametrów olejów silnikowych
Od: AZ <a...@g...com>
On 2012-01-18, Ivam <f...@p...fm> wrote:
>> No i co? Od lancucha rozrzadu czy zaworow zuzyly sie panewki, gladzie
>
> Cztasz czy tylko piszesz? Chodzilo o przyklad ogolnego zaniedbania - o to,
> ze sama wymiana oleju na super, hiper i w ogole nie zwalnia od myslenia i
> dbania o caloksztalt maszyny. Chodzilo mi tutaj o to, ze wczesniej
> napisales, ze wymiana oleju ma Cie ustrzec przed awaria 2kkm od domu, bo
> kumpel, ktory lal gowniany olej rozwalil silnik. Ja wysnulem tylko teorie,
> ze kumpel rownie dobrze mogl nie dbac o wiele innych rzeczy i efekt bylby
> taki sam.
>
Dzizas... Czy ja napisalem ze jak wleje dobry olej to nie zlapie gumy
czy lancuch napedowy sie nie urwie od tego? Napisalem, ze mi korba nie
wyjdzie bokiem.
Dbanie o silnik? No a jak mozesz dbac o powierzchnie robocze w silniku
jak nie przez olej?
>>
>> Ale czytasz czy tylko piszesz? Cytuje:
>> "oprocz tych ktore sa do dostana tylko w ASO"
>>
>> tlumacze: nie mozna kupic zamiennika ani dostac czesci w sensownym
>> stanie na allegro/szrocie.
>
> Wyluzuj - ja Ciebie nie atakuje.
>
Ja tez nie? Skad ten pomysl?
--
Artur
ZZR 1200
-
132. Data: 2012-01-18 23:15:47
Temat: Re: PorA?wnanie zaawansowanych parametrA?w olejA?w silnikowych
Od: AZ <a...@g...com>
On 2012-01-18, Tmek <T...@d...ek> wrote:
>
> Tu masz test w ktorym opisuja roznice w dodatkach pomiedzy moto a auto
> olejami.
> W tym Amisol nie wyroznia sie.
> http://www.sportrider.com/tech/146_0310_oil/index.ht
ml
>
Ten dokument nie wrzucilem jako czesci dyskusji "olej moto vs olej
samochodowy" tylko jako zbior wynikow testow pokazaujacy ze olej olejowi
nie rowny a nie ktorzy twierdza ze nie ma roznicy jaki olej.
--
Artur
ZZR 1200
-
133. Data: 2012-01-19 07:32:03
Temat: Re: Porównanie zaawansowanych parametrów olejów silnikowych
Od: Roman Niewiarowski <n...@p...onet.pl>
W dniu 2012-01-18 15:40, AZ pisze:
> Wychwalam normalny pelnosprawny motocykl
Dobry zart, tynfa wart!
pozdr
newrom
--
RD07 - dożywocie.
Cos Jesus he knows me And he knows I'm right
-
134. Data: 2012-01-19 07:34:59
Temat: Re: Porównanie zaawansowanych parametrów olejów silnikowych [OT]
Od: Roman Niewiarowski <n...@p...onet.pl>
W dniu 2012-01-19 00:00, marider pisze:
> Kask na mochera "z antenkom" zmieniles? :P
Oczywiscie! Nie mialem innego wyjscia bo mi kask spadl z motora i teraz
bezpieczniej jest w bereciku, niz w nim!
> PS: zapoluj sobie na jakas staruche albo daj sie jebnac ktorejs sam, nie
> bedziesz narzekal
Ja tam nie narzekam przecie, a jebac sie staruszkom nie daje i ja ich
nie jebie. Ale postaram sie byc tolerancyjny dla Twoich preferencji :P
pozdr
newrom
--
RD07 - dożywocie.
Cos Jesus he knows me And he knows I'm right
-
135. Data: 2012-01-19 12:11:13
Temat: Re: Porównanie zaawansowanych parametrów olejów silnikowych
Od: de Fresz <d...@N...pl>
On 2012-01-18 18:39:42 +0100, AZ <a...@g...com> said:
>> Młotki też się psują, moja osobista rodzicielka szczenięciem będąc
>> zepsuła jednemu kowalowi nastokilogramowe kowadło (serio), a Ty
>> oczekujesz że pompa oleju będzie niezniszczalna? Zresztą to była taka
>> zupełnie luźna hipoteza, ja poszukiwania przyczyny zacząłbym właśnie od
>> układu smarowania. Jakość oleju jest IMHO niezwykle nieprawdopodobną
>> przyczyną rozsypki całego silnika, chyba że miał ze 100kkm (olej, nie
>> silnik).
>>
> Gdyby byl problem z pompa oleju to by sie zaswiecila kontrolka
> cisnienia.
Ino nie wszystkie motocykle mają kontrolkę ciśnienia, w niektórych jest
to kontrolka poziomu. I ten układ też może się zrypać, nie?
> A co do tych 100kkm jak mozesz to ocenic nie wiedziac co to
> za silnik i olej?
Nie mogę i nie oceniam, rzuciłem jakiś astronomiczny jak na olej
przebieg z sufitu.
>> Akurat pod pokrywą zaworową olej ma względnie letkie życie (w
>> porównaniu z warunkami w innych obszarach silnika), więc napisz proszę
>> jak sobie wyobrażasz mechanizm powstania takich uszkodzeń z powodu
>> kiepskiej jakości oleju. Bo ja z powodu braku oleju - potrafię bez
>> trudu. Z powodu złej jego jakości - jakoś nie. Ale niewątpliwie o czymś
>> mogę nie wiedzieć.
>>
> No ma letkie zycie a mimo to sie krzywki przegrzaly.
To powiedz mi, jak bardzo chujaszczy musiałby być olej, aby do tego
doszło? Nie wydaje Ci się bardziej prawdopodobne, że nie było go tam
fcale?
> Mechanizm tych
> uszkodzen moze byc bardzo prosty - utrata lepkosci oleju wraz ze
> wzrostem cykli pracy na co jest test ASTM D6278 a z tego np. slyna oleje
> mineralne.
Nawet oleje mineralne spełniają te normy w standardowych okresach
przebiegowych.
> Skoro jakosc oleju nie wplywa na zuzycie elementow w silniku
> to czemu nie jezdzisz na slonecznikowym, wkoncu to olej?
Siakieś pismo hamerykanckie zrobiło kiedyś test i do jakiegoś nowego
motura lali najtańszy i najbardziej syfiasty z możliwych olej od
ciężarówek, ino zmieniali go kapkę wcześniej. Po 20k mil rozkręcili
silnik i wiesz co? I nic. Wszystkie części mieściły się w normach
fabrycznych, ani nie wykazywały nadmiernego zużycia. Cud normalnie.
Ja teraz leje syntetyka tylko dlatego, że mieści mi się go całe ~1,5 l,
a ten silnik letkiego życia nie ma. Do normalnej szosówki lałem i
lałbym dalej cokolwiek względnie przyzwoitego, byle śliskie było.
>>> Nie chcesz moze ode mnie przepracowanego Motula skoro olej nie ma
>>> znaczenia? Oddam za darmo, wez tylko przyjedz i go zabierz.
>>
>> Pod warunkiem że przyjmiesz ode mnie w zamian z 15 litrów różnych
>> innych przepracowanych. Możemy się umówić w pół drogi.
>>
> No ale moze on nie jest taki najgorszy skoro jakosc nie ma znaczenia?
Całkiem niezła zasada niektórych starych mechaników mówi: silnikowi
lepiej robią częste zmiany niż cena oleju, więc można lać beleco, ino
szybciej zmieniać.
--
Pozdrawiam
de Fresz
-
136. Data: 2012-01-19 12:27:28
Temat: Re: Porównanie zaawansowanych parametrów olejów silnikowych
Od: AZ <a...@g...com>
On 2012-01-19, de Fresz <d...@N...pl> wrote:
>>
>> Gdyby byl problem z pompa oleju to by sie zaswiecila kontrolka
>> cisnienia.
>
> Ino nie wszystkie motocykle mają kontrolkę ciśnienia, w niektórych jest
> to kontrolka poziomu. I ten układ też może się zrypać, nie?
>
Akurat ten mial. No i uklad jest fail-safe - swieci sie gdy nie ma
cisnienia.
>>
>> No ma letkie zycie a mimo to sie krzywki przegrzaly.
>
> To powiedz mi, jak bardzo chujaszczy musiałby być olej, aby do tego
> doszło? Nie wydaje Ci się bardziej prawdopodobne, że nie było go tam
> fcale?
>
Przy rozbieraniu wygladalo na to, ze jednak byl. Bez oleju to by sie tam
wiory sypaly, tymbardziej, ze nie ma mozliwosci zeby silnik wytrzymal
pareset km szybkiej jak na 600 jazdy bez cisnienia oleju czy samego
oleju.
>
>> Mechanizm tych
>> uszkodzen moze byc bardzo prosty - utrata lepkosci oleju wraz ze
>> wzrostem cykli pracy na co jest test ASTM D6278 a z tego np. slyna oleje
>> mineralne.
>
> Nawet oleje mineralne spełniają te normy w standardowych okresach
> przebiegowych.
>
Tak? A jak to sie ma do linku ktory wrzucilem? Ze z oleju po 90-120
cyklach robi sie SAE20 z SAE40? A niektore wlane co dopiero z butelki
nie spelniaja deklarowanej normy?
>
> Siakieś pismo hamerykanckie zrobiło kiedyś test i do jakiegoś nowego
> motura lali najtańszy i najbardziej syfiasty z możliwych olej od
> ciężarówek, ino zmieniali go kapkę wcześniej. Po 20k mil rozkręcili
> silnik i wiesz co? I nic. Wszystkie części mieściły się w normach
> fabrycznych, ani nie wykazywały nadmiernego zużycia. Cud normalnie.
> Ja teraz leje syntetyka tylko dlatego, że mieści mi się go całe ~1,5 l,
> a ten silnik letkiego życia nie ma. Do normalnej szosówki lałem i
> lałbym dalej cokolwiek względnie przyzwoitego, byle śliskie było.
>
No ale czemu tu sie dziwic jak oleje do ciezarowek maja robic po
kilkadziesiat tysiecy kilometrow a motocyklem zrobili 20k mil.
To kiedy ten olej mial stracic wlasciwosci skoro przez 20k mil go
wymienili pare razy?
>>
>> No ale moze on nie jest taki najgorszy skoro jakosc nie ma znaczenia?
>
> Całkiem niezła zasada niektórych starych mechaników mówi: silnikowi
> lepiej robią częste zmiany niż cena oleju, więc można lać beleco, ino
> szybciej zmieniać.
>
Ja nigdzie nie napisalem nic innego. Tylko ze tanie oleje bardzo szybko
traca swoje wlasciwosci skoro po 120 cyklach pracy robi sie nagle z
niego SAE20. Co to jest 120 cykli? 60 dni jazdy do roboty w
przyblizeniu. Ja wole lac drozszy i miec pewnosc ze trzyma swoje
wlasciwosci do momentu wylania i o to sie rozchodzi.
--
Artur
ZZR 1200
-
137. Data: 2012-01-19 12:36:31
Temat: Re: Porównanie zaawansowanych parametrów olejów silnikowych
Od: Kamil Nowak 'Amil' <t...@r...pl>
AZ napisał(a):
> Ja wole lac drozszy i miec pewnosc ze trzyma swoje
> wlasciwosci do momentu wylania i o to sie rozchodzi.
Przeciez pisales, ze ten co lejesz nie trzyma tych parametrow, bo juz po
5kkm Ci skrzynia zle dziala. Wykazujesz niezle zaslepienie tym
marketingiem tak na moje.
--
Kamil Nowak 'Amil'
rocker's not dead
Krakuf
-
138. Data: 2012-01-19 12:44:29
Temat: Re: Porównanie zaawansowanych parametrów olejów silnikowych
Od: AZ <a...@g...com>
On 2012-01-19, Kamil Nowak 'Amil' <t...@r...pl> wrote:
>> Ja wole lac drozszy i miec pewnosc ze trzyma swoje
>> wlasciwosci do momentu wylania i o to sie rozchodzi.
>
> Przeciez pisales, ze ten co lejesz nie trzyma tych parametrow, bo juz po
> 5kkm Ci skrzynia zle dziala. Wykazujesz niezle zaslepienie tym
> marketingiem tak na moje.
>
Dziala gorzej to nie znaczy ze zle dziala czy nie dziala.
--
Artur
ZZR 1200
-
139. Data: 2012-01-19 12:52:14
Temat: Re: Porównanie zaawansowanych parametrów olejów silnikowych
Od: Roman Niewiarowski <n...@p...onet.pl>
W dniu 2012-01-19 13:44, AZ pisze:
> Dziala gorzej to nie znaczy ze zle dziala czy nie dziala.
:-D
pozdr
newrom
PS. jestes moze rzecznikiem jakiejs partii ? ;)
--
RD07 - dożywocie.
Cos Jesus he knows me And he knows I'm right
-
140. Data: 2012-01-19 12:57:49
Temat: Re: Porównanie zaawansowanych parametrów olejów silnikowych
Od: Kamil Nowak 'Amil' <t...@r...pl>
AZ napisał(a):
> Dziala gorzej to nie znaczy ze zle dziala czy nie dziala.
Stary, jak Cie lubie, tak teraz nie wiem co napisac :))))
Ide se babcie puknac :)
--
Kamil Nowak 'Amil'
rocker's not dead
Krakuf