eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.rec.motocyklePorównanie zaawansowanych parametrów olejów silnikowych › Re: Porównanie zaawansowanych parametrów olejów silnikowych
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
    atman.pl!.POSTED!not-for-mail
    From: AZ <a...@g...com>
    Newsgroups: pl.rec.motocykle
    Subject: Re: Porównanie zaawansowanych parametrów olejów silnikowych
    Date: Thu, 19 Jan 2012 12:27:28 +0000 (UTC)
    Organization: ATMAN - ATM S.A.
    Lines: 63
    Message-ID: <jf927g$c9b$7@node2.news.atman.pl>
    References: <jerg9p$42p$1@news.task.gda.pl> <4f114a2f$1@news.home.net.pl>
    <jeriju$9ki$1@news.task.gda.pl> <jerl3a$c4$1@node2.news.atman.pl>
    <jero01$k93$1@news.task.gda.pl> <jerouq$4jr$1@node2.news.atman.pl>
    <jes0ct$80s$1@news.task.gda.pl> <jes5c1$v0$1@inews.gazeta.pl>
    <jes7fr$9ts$1@inews.gazeta.pl> <jes83a$l6s$1@node2.news.atman.pl>
    <jes88i$cr8$1@inews.gazeta.pl> <jes8kd$lb1$2@node2.news.atman.pl>
    <4...@n...home.net.pl> <jese91$r48$2@node2.news.atman.pl>
    <jesfjg$5gf$1@mx1.internetia.pl> <jeshgg$uuj$1@node2.news.atman.pl>
    <jeud1j$3mr$1@mx1.internetia.pl> <jeuelq$dbu$1@node2.news.atman.pl>
    <jeuvh5$8nq$1@mx1.internetia.pl> <jev2tl$2ra$1@node2.news.atman.pl>
    <jf6rag$ksl$1@mx1.internetia.pl> <jf6rhd$dji$1@node2.news.atman.pl>
    <jf6stp$jud$1@inews.gazeta.pl> <jf6tfh$dji$3@node2.news.atman.pl>
    <jf6v3u$qkt$1@inews.gazeta.pl> <jf704s$j36$1@node2.news.atman.pl>
    <jf9191$okl$1@inews.gazeta.pl>
    NNTP-Posting-Host: 85-222-103-164.home.aster.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: node2.news.atman.pl 1326976048 12587 85.222.103.164 (19 Jan 2012 12:27:28
    GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Thu, 19 Jan 2012 12:27:28 +0000 (UTC)
    User-Agent: slrn/0.9.9p1 (Linux)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.rec.motocykle:649858
    [ ukryj nagłówki ]

    On 2012-01-19, de Fresz <d...@N...pl> wrote:
    >>
    >> Gdyby byl problem z pompa oleju to by sie zaswiecila kontrolka
    >> cisnienia.
    >
    > Ino nie wszystkie motocykle mają kontrolkę ciśnienia, w niektórych jest
    > to kontrolka poziomu. I ten układ też może się zrypać, nie?
    >
    Akurat ten mial. No i uklad jest fail-safe - swieci sie gdy nie ma
    cisnienia.
    >>
    >> No ma letkie zycie a mimo to sie krzywki przegrzaly.
    >
    > To powiedz mi, jak bardzo chujaszczy musiałby być olej, aby do tego
    > doszło? Nie wydaje Ci się bardziej prawdopodobne, że nie było go tam
    > fcale?
    >
    Przy rozbieraniu wygladalo na to, ze jednak byl. Bez oleju to by sie tam
    wiory sypaly, tymbardziej, ze nie ma mozliwosci zeby silnik wytrzymal
    pareset km szybkiej jak na 600 jazdy bez cisnienia oleju czy samego
    oleju.
    >
    >> Mechanizm tych
    >> uszkodzen moze byc bardzo prosty - utrata lepkosci oleju wraz ze
    >> wzrostem cykli pracy na co jest test ASTM D6278 a z tego np. slyna oleje
    >> mineralne.
    >
    > Nawet oleje mineralne spełniają te normy w standardowych okresach
    > przebiegowych.
    >
    Tak? A jak to sie ma do linku ktory wrzucilem? Ze z oleju po 90-120
    cyklach robi sie SAE20 z SAE40? A niektore wlane co dopiero z butelki
    nie spelniaja deklarowanej normy?
    >
    > Siakieś pismo hamerykanckie zrobiło kiedyś test i do jakiegoś nowego
    > motura lali najtańszy i najbardziej syfiasty z możliwych olej od
    > ciężarówek, ino zmieniali go kapkę wcześniej. Po 20k mil rozkręcili
    > silnik i wiesz co? I nic. Wszystkie części mieściły się w normach
    > fabrycznych, ani nie wykazywały nadmiernego zużycia. Cud normalnie.
    > Ja teraz leje syntetyka tylko dlatego, że mieści mi się go całe ~1,5 l,
    > a ten silnik letkiego życia nie ma. Do normalnej szosówki lałem i
    > lałbym dalej cokolwiek względnie przyzwoitego, byle śliskie było.
    >
    No ale czemu tu sie dziwic jak oleje do ciezarowek maja robic po
    kilkadziesiat tysiecy kilometrow a motocyklem zrobili 20k mil.
    To kiedy ten olej mial stracic wlasciwosci skoro przez 20k mil go
    wymienili pare razy?
    >>
    >> No ale moze on nie jest taki najgorszy skoro jakosc nie ma znaczenia?
    >
    > Całkiem niezła zasada niektórych starych mechaników mówi: silnikowi
    > lepiej robią częste zmiany niż cena oleju, więc można lać beleco, ino
    > szybciej zmieniać.
    >
    Ja nigdzie nie napisalem nic innego. Tylko ze tanie oleje bardzo szybko
    traca swoje wlasciwosci skoro po 120 cyklach pracy robi sie nagle z
    niego SAE20. Co to jest 120 cykli? 60 dni jazdy do roboty w
    przyblizeniu. Ja wole lac drozszy i miec pewnosc ze trzyma swoje
    wlasciwosci do momentu wylania i o to sie rozchodzi.

    --
    Artur
    ZZR 1200

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: