  • 121. Data: 2012-01-18 16:44:41
    Temat: Re: Porównanie zaawansowanych parametrów olejów silnikowych
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2012-01-18 17:21:01 +0100, AZ <a...@g...com> said:

    > No i co? Od lancucha rozrzadu czy zaworow zuzyly sie panewki, gladzie
    > cylindrow i walki rozrzadu? Interesujace. A podczas tej jazdy
    > prawdopodobnie sie wszystko poprzecieralo bo bylo fioletowe przy
    > rozbiorce - czyzby utrata lepkosci gownianego oleju?

    To co opisujesz IMHO świadczy raczej o poważnych problemach w tym
    silniku z układem smarowania (np. pad pompy oleju) lub chłodzenia i
    raczej nawet najcudniejszy w świecie olej by nie uratował sytuacji. No
    ale jeśli chcesz wierzyć, że byłoby inaczej, to psze bałdzo, w różne
    głupotki ludzie wierzą, w chodzenie po wodzie np. ;-)

    de Fresz

  • 122. Data: 2012-01-18 16:54:10
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2012-01-18, de Fresz <d...@N...pl> wrote:

> [...]
    > ale jeśli chcesz wierzyć, że byłoby inaczej, to psze bałdzo, w różne
    > głupotki ludzie wierzą, w chodzenie po wodzie np. ;-)

    Wez mnie chlopie wytlumacz jak moze pasc pompa oleju - tak mocno
    skomplikowane urzadzenie? No i jak mozna zrobic fioletowe krzywki walkow
    rozrzadu nie gotujac przy tym wody w ukladzie chlodzenia?

    Skoro znajomy na pytanie co bylo w silniku odpowiedzial "nie wiem" to i
    znaczy ze moglbys jakis stary olej albo niewiadomo co.

    Nie chcesz moze ode mnie przepracowanego Motula skoro olej nie ma
    znaczenia? Oddam za darmo, wez tylko przyjedz i go zabierz.

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 123. Data: 2012-01-18 17:22:06
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2012-01-18 17:54:10 +0100, AZ <a...@g...com> said:

    > Wez mnie chlopie wytlumacz jak moze pasc pompa oleju - tak mocno
    > skomplikowane urzadzenie?

    Młotki też się psują, moja osobista rodzicielka szczenięciem będąc
    zepsuła jednemu kowalowi nastokilogramowe kowadło (serio), a Ty
    oczekujesz że pompa oleju będzie niezniszczalna? Zresztą to była taka
    zupełnie luźna hipoteza, ja poszukiwania przyczyny zacząłbym właśnie od
    układu smarowania. Jakość oleju jest IMHO niezwykle nieprawdopodobną
    przyczyną rozsypki całego silnika, chyba że miał ze 100kkm (olej, nie
    silnik).

    > No i jak mozna zrobic fioletowe krzywki walkow
    > rozrzadu nie gotujac przy tym wody w ukladzie chlodzenia?

    Akurat pod pokrywą zaworową olej ma względnie letkie życie (w
    porównaniu z warunkami w innych obszarach silnika), więc napisz proszę
    jak sobie wyobrażasz mechanizm powstania takich uszkodzeń z powodu
    kiepskiej jakości oleju. Bo ja z powodu braku oleju - potrafię bez
    trudu. Z powodu złej jego jakości - jakoś nie. Ale niewątpliwie o czymś
    mogę nie wiedzieć.

    > Skoro znajomy na pytanie co bylo w silniku odpowiedzial "nie wiem" to i
    > znaczy ze moglbys jakis stary olej albo niewiadomo co.

    Albo najlepsiejszy hiperwypassyntetyk wlany mu przez serwis.

    > Nie chcesz moze ode mnie przepracowanego Motula skoro olej nie ma
    > znaczenia? Oddam za darmo, wez tylko przyjedz i go zabierz.

    Pod warunkiem że przyjmiesz ode mnie w zamian z 15 litrów różnych
    innych przepracowanych. Możemy się umówić w pół drogi.

    de Fresz

  • 124. Data: 2012-01-18 17:39:42
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2012-01-18, de Fresz <d...@N...pl> wrote:

> [...]
    > układu smarowania. Jakość oleju jest IMHO niezwykle nieprawdopodobną
    > przyczyną rozsypki całego silnika, chyba że miał ze 100kkm (olej, nie

    Gdyby byl problem z pompa oleju to by sie zaswiecila kontrolka
    cisnienia. A co do tych 100kkm jak mozesz to ocenic nie wiedziac co to
    za silnik i olej?

> [...]
    > kiepskiej jakości oleju. Bo ja z powodu braku oleju - potrafię bez
    > trudu. Z powodu złej jego jakości - jakoś nie. Ale niewątpliwie o czymś

    No ma letkie zycie a mimo to sie krzywki przegrzaly. Mechanizm tych
    uszkodzen moze byc bardzo prosty - utrata lepkosci oleju wraz ze
    wzrostem cykli pracy na co jest test ASTM D6278 a z tego np. slyna oleje
    mineralne. Skoro jakosc oleju nie wplywa na zuzycie elementow w silniku
    to czemu nie jezdzisz na slonecznikowym, wkoncu to olej?

    > Pod warunkiem że przyjmiesz ode mnie w zamian z 15 litrów różnych
    > innych przepracowanych. Możemy się umówić w pół drogi.

    No ale moze on nie jest taki najgorszy skoro jakosc nie ma znaczenia?

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 125. Data: 2012-01-18 17:42:35
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2012-01-18, AZ <a...@g...com> wrote:

    > [...]
    Taki ciekawy dokument jeszcze:

    http://www.synthetic-oil-tech.com/MC%20White%20paper
    -g2156.pdf

    Widac, ze oleje jednak sie roznia. Co prawda dokument pewnie
    sponsorowany przez AMSOIL i chyba ktos to kiedys tu wrzucal.

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 126. Data: 2012-01-18 18:36:46
    Temat: Re: PorĂłwnanie zaawansowanych parametrĂłw olejĂłw silnikowych
    Od: "Tmek" <T...@d...ek>

    AZ wrote:

> [...]
    >
    > Widac, ze oleje jednak sie roznia. Co prawda dokument pewnie
    > sponsorowany przez AMSOIL i chyba ktos to kiedys tu wrzucal.

    Tu masz test w ktorym opisuja roznice w dodatkach pomiedzy moto a auto
    olejami.
    W tym Amisol nie wyroznia sie.
    http://www.sportrider.com/tech/146_0310_oil/index.ht
    ml

    pzdr

  • 127. Data: 2012-01-18 19:05:57
    Od: "Ivam" <f...@p...fm>

    Użytkownik "AZ" napisał w wiadomości grup
    > No i co? Od lancucha rozrzadu czy zaworow zuzyly sie panewki, gladzie

    Cztasz czy tylko piszesz? Chodzilo o przyklad ogolnego zaniedbania - o to,
    ze sama wymiana oleju na super, hiper i w ogole nie zwalnia od myslenia i
    dbania o caloksztalt maszyny. Chodzilo mi tutaj o to, ze wczesniej
    napisales, ze wymiana oleju ma Cie ustrzec przed awaria 2kkm od domu, bo
    kumpel, ktory lal gowniany olej rozwalil silnik. Ja wysnulem tylko teorie,
    ze kumpel rownie dobrze mogl nie dbac o wiele innych rzeczy i efekt bylby
    taki sam.

    Wyluzuj - ja Ciebie nie atakuje.

    --
    pzdr:
    Ivam

  • 128. Data: 2012-01-18 19:17:58
    Od: "Ivam" <f...@p...fm>

    Użytkownik "AZ" napisał w wiadomości grup
    > Gdyby byl problem z pompa oleju to by sie zaswiecila kontrolka
    > cisnienia.

    Czyli to nie byla yamaha;)

    --
    pzdr:
    Ivam

  • 129. Data: 2012-01-18 23:00:59
    Temat: Re: Porównanie zaawansowanych parametrów olejów silnikowych [OT]
    Od: marider <2...@g...pl>

    > Nie panikuj, odszkodowania za przejechane babcie tez pewnie poszly w
    > gore i bedzie Cie stac!
    > :P

    Romek, Ciebie ta babcia w dupe jakos ugryzla zza grobu ze tak o niej
    wiecznie wspominasz, krewna jakas czy jakas wspolnota Rydzykowa czy co?
    Kask na mochera "z antenkom" zmieniles? :P Nudne sie to robi...

    Pzdr
    PS: zapoluj sobie na jakas staruche albo daj sie jebnac ktorejs sam, nie
    bedziesz narzekal (o ile na zdrowiu sie truchlo nie odbije jak u mnie).
    Hiehie.
    --
    marider
    Wsciekla Rn22 + dodatki

  • 130. Data: 2012-01-18 23:07:00
    Od: marider <2...@g...pl>

    W dniu 2012-01-18 17:54, AZ pisze:
    > Nie chcesz moze ode mnie przepracowanego Motula skoro olej nie ma
    > znaczenia? Oddam za darmo, wez tylko przyjedz i go zabierz.

    Wylej w kanal albo studzienke, moze jest biodegradable jak stary plyn
    hamulcowy i w ogole ecofriendly jak kazdy Ziemianin ;)

    Pzdr
    PS: albo wystaw na smiecAllegro jako spuszczony po 100km, ludki w Polsze
    wszystko kupia, byle cena byla dobra. Pozniej jest tylko zonk i placz.
    --
    marider
    Wsciekla Rn22 + dodatki