eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.rec.motocyklePorównanie zaawansowanych parametrów olejów silnikowych › Re: Porównanie zaawansowanych parametrów olejów silnikowych
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
    From: de Fresz <d...@N...pl>
    Newsgroups: pl.rec.motocykle
    Subject: Re: Porównanie zaawansowanych parametrów olejów silnikowych
    Date: Thu, 19 Jan 2012 13:11:13 +0100
    Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
    Lines: 77
    Message-ID: <jf9191$okl$1@inews.gazeta.pl>
    References: <jerg9p$42p$1@news.task.gda.pl> <4f114a2f$1@news.home.net.pl>
    <jeriju$9ki$1@news.task.gda.pl> <jerl3a$c4$1@node2.news.atman.pl>
    <jero01$k93$1@news.task.gda.pl> <jerouq$4jr$1@node2.news.atman.pl>
    <jes0ct$80s$1@news.task.gda.pl> <jes5c1$v0$1@inews.gazeta.pl>
    <jes7fr$9ts$1@inews.gazeta.pl> <jes83a$l6s$1@node2.news.atman.pl>
    <jes88i$cr8$1@inews.gazeta.pl> <jes8kd$lb1$2@node2.news.atman.pl>
    <4...@n...home.net.pl> <jese91$r48$2@node2.news.atman.pl>
    <jesfjg$5gf$1@mx1.internetia.pl> <jeshgg$uuj$1@node2.news.atman.pl>
    <jeud1j$3mr$1@mx1.internetia.pl> <jeuelq$dbu$1@node2.news.atman.pl>
    <jeuvh5$8nq$1@mx1.internetia.pl> <jev2tl$2ra$1@node2.news.atman.pl>
    <jf6rag$ksl$1@mx1.internetia.pl> <jf6rhd$dji$1@node2.news.atman.pl>
    <jf6stp$jud$1@inews.gazeta.pl> <jf6tfh$dji$3@node2.news.atman.pl>
    <jf6v3u$qkt$1@inews.gazeta.pl> <jf704s$j36$1@node2.news.atman.pl>
    NNTP-Posting-Host: 94.127.110.33
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: inews.gazeta.pl 1326975073 25237 94.127.110.33 (19 Jan 2012 12:11:13 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Thu, 19 Jan 2012 12:11:13 +0000 (UTC)
    X-User: defresz
    User-Agent: Unison/1.8.1
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.rec.motocykle:649857
    [ ukryj nagłówki ]

    On 2012-01-18 18:39:42 +0100, AZ <a...@g...com> said:

    >> Młotki też się psują, moja osobista rodzicielka szczenięciem będąc
    >> zepsuła jednemu kowalowi nastokilogramowe kowadło (serio), a Ty
    >> oczekujesz że pompa oleju będzie niezniszczalna? Zresztą to była taka
    >> zupełnie luźna hipoteza, ja poszukiwania przyczyny zacząłbym właśnie od
    >> układu smarowania. Jakość oleju jest IMHO niezwykle nieprawdopodobną
    >> przyczyną rozsypki całego silnika, chyba że miał ze 100kkm (olej, nie
    >> silnik).
    >>
    > Gdyby byl problem z pompa oleju to by sie zaswiecila kontrolka
    > cisnienia.

    Ino nie wszystkie motocykle mają kontrolkę ciśnienia, w niektórych jest
    to kontrolka poziomu. I ten układ też może się zrypać, nie?


    > A co do tych 100kkm jak mozesz to ocenic nie wiedziac co to
    > za silnik i olej?

    Nie mogę i nie oceniam, rzuciłem jakiś astronomiczny jak na olej
    przebieg z sufitu.


    >> Akurat pod pokrywą zaworową olej ma względnie letkie życie (w
    >> porównaniu z warunkami w innych obszarach silnika), więc napisz proszę
    >> jak sobie wyobrażasz mechanizm powstania takich uszkodzeń z powodu
    >> kiepskiej jakości oleju. Bo ja z powodu braku oleju - potrafię bez
    >> trudu. Z powodu złej jego jakości - jakoś nie. Ale niewątpliwie o czymś
    >> mogę nie wiedzieć.
    >>
    > No ma letkie zycie a mimo to sie krzywki przegrzaly.

    To powiedz mi, jak bardzo chujaszczy musiałby być olej, aby do tego
    doszło? Nie wydaje Ci się bardziej prawdopodobne, że nie było go tam
    fcale?


    > Mechanizm tych
    > uszkodzen moze byc bardzo prosty - utrata lepkosci oleju wraz ze
    > wzrostem cykli pracy na co jest test ASTM D6278 a z tego np. slyna oleje
    > mineralne.

    Nawet oleje mineralne spełniają te normy w standardowych okresach
    przebiegowych.


    > Skoro jakosc oleju nie wplywa na zuzycie elementow w silniku
    > to czemu nie jezdzisz na slonecznikowym, wkoncu to olej?

    Siakieś pismo hamerykanckie zrobiło kiedyś test i do jakiegoś nowego
    motura lali najtańszy i najbardziej syfiasty z możliwych olej od
    ciężarówek, ino zmieniali go kapkę wcześniej. Po 20k mil rozkręcili
    silnik i wiesz co? I nic. Wszystkie części mieściły się w normach
    fabrycznych, ani nie wykazywały nadmiernego zużycia. Cud normalnie.
    Ja teraz leje syntetyka tylko dlatego, że mieści mi się go całe ~1,5 l,
    a ten silnik letkiego życia nie ma. Do normalnej szosówki lałem i
    lałbym dalej cokolwiek względnie przyzwoitego, byle śliskie było.


    >>> Nie chcesz moze ode mnie przepracowanego Motula skoro olej nie ma
    >>> znaczenia? Oddam za darmo, wez tylko przyjedz i go zabierz.
    >>
    >> Pod warunkiem że przyjmiesz ode mnie w zamian z 15 litrów różnych
    >> innych przepracowanych. Możemy się umówić w pół drogi.
    >>
    > No ale moze on nie jest taki najgorszy skoro jakosc nie ma znaczenia?

    Całkiem niezła zasada niektórych starych mechaników mówi: silnikowi
    lepiej robią częste zmiany niż cena oleju, więc można lać beleco, ino
    szybciej zmieniać.

    --

    Pozdrawiam
    de Fresz

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: