  • 131. Data: 2012-01-18 23:11:17
    Temat: Re: Porównanie zaawansowanych parametrów olejów silnikowych
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2012-01-18, Ivam <f...@p...fm> wrote:

    > Cztasz czy tylko piszesz? Chodzilo o przyklad ogolnego zaniedbania - o to,
    > ze sama wymiana oleju na super, hiper i w ogole nie zwalnia od myslenia i
    > dbania o caloksztalt maszyny. Chodzilo mi tutaj o to, ze wczesniej
    > napisales, ze wymiana oleju ma Cie ustrzec przed awaria 2kkm od domu, bo
    > kumpel, ktory lal gowniany olej rozwalil silnik. Ja wysnulem tylko teorie,
    > ze kumpel rownie dobrze mogl nie dbac o wiele innych rzeczy i efekt bylby
    > taki sam.

    Dzizas... Czy ja napisalem ze jak wleje dobry olej to nie zlapie gumy
    czy lancuch napedowy sie nie urwie od tego? Napisalem, ze mi korba nie
    wyjdzie bokiem.

    Dbanie o silnik? No a jak mozesz dbac o powierzchnie robocze w silniku
    jak nie przez olej?

    > Wyluzuj - ja Ciebie nie atakuje.

    Ja tez nie? Skad ten pomysl?

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 132. Data: 2012-01-18 23:15:47
    Temat: Re: PorA?wnanie zaawansowanych parametrA?w olejA?w silnikowych
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2012-01-18, Tmek <T...@d...ek> wrote:

    > Tu masz test w ktorym opisuja roznice w dodatkach pomiedzy moto a auto
    > olejami.
    > W tym Amisol nie wyroznia sie.
    > http://www.sportrider.com/tech/146_0310_oil/index.ht
    ml

    Ten dokument nie wrzucilem jako czesci dyskusji "olej moto vs olej
    samochodowy" tylko jako zbior wynikow testow pokazaujacy ze olej olejowi
    nie rowny a nie ktorzy twierdza ze nie ma roznicy jaki olej.

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 133. Data: 2012-01-19 07:32:03
    Od: Roman Niewiarowski <n...@p...onet.pl>

    W dniu 2012-01-18 15:40, AZ pisze:

    > Wychwalam normalny pelnosprawny motocykl

    Dobry zart, tynfa wart!

    pozdr
    newrom
    --
    RD07 - dożywocie.

  • 134. Data: 2012-01-19 07:34:59
    Temat: Re: Porównanie zaawansowanych parametrów olejów silnikowych [OT]
    Od: Roman Niewiarowski <n...@p...onet.pl>

    W dniu 2012-01-19 00:00, marider pisze:

    > Kask na mochera "z antenkom" zmieniles? :P

    Oczywiscie! Nie mialem innego wyjscia bo mi kask spadl z motora i teraz
    bezpieczniej jest w bereciku, niz w nim!

    > PS: zapoluj sobie na jakas staruche albo daj sie jebnac ktorejs sam, nie
    > bedziesz narzekal

    Ja tam nie narzekam przecie, a jebac sie staruszkom nie daje i ja ich
    nie jebie. Ale postaram sie byc tolerancyjny dla Twoich preferencji :P

    pozdr
    newrom
    --
    RD07 - dożywocie.

  • 135. Data: 2012-01-19 12:11:13
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2012-01-18 18:39:42 +0100, AZ <a...@g...com> said:

    > Gdyby byl problem z pompa oleju to by sie zaswiecila kontrolka
    > cisnienia.

    Ino nie wszystkie motocykle mają kontrolkę ciśnienia, w niektórych jest
    to kontrolka poziomu. I ten układ też może się zrypać, nie?

    > A co do tych 100kkm jak mozesz to ocenic nie wiedziac co to
    > za silnik i olej?

    Nie mogę i nie oceniam, rzuciłem jakiś astronomiczny jak na olej
    przebieg z sufitu.

    > No ma letkie zycie a mimo to sie krzywki przegrzaly.

    To powiedz mi, jak bardzo chujaszczy musiałby być olej, aby do tego
    doszło? Nie wydaje Ci się bardziej prawdopodobne, że nie było go tam
    fcale?

    > Mechanizm tych
    > uszkodzen moze byc bardzo prosty - utrata lepkosci oleju wraz ze
    > wzrostem cykli pracy na co jest test ASTM D6278 a z tego np. slyna oleje
    > mineralne.

    Nawet oleje mineralne spełniają te normy w standardowych okresach
    przebiegowych.

    > Skoro jakosc oleju nie wplywa na zuzycie elementow w silniku
    > to czemu nie jezdzisz na slonecznikowym, wkoncu to olej?

    Siakieś pismo hamerykanckie zrobiło kiedyś test i do jakiegoś nowego
    motura lali najtańszy i najbardziej syfiasty z możliwych olej od
    ciężarówek, ino zmieniali go kapkę wcześniej. Po 20k mil rozkręcili
    silnik i wiesz co? I nic. Wszystkie części mieściły się w normach
    fabrycznych, ani nie wykazywały nadmiernego zużycia. Cud normalnie.
    Ja teraz leje syntetyka tylko dlatego, że mieści mi się go całe ~1,5 l,
    a ten silnik letkiego życia nie ma. Do normalnej szosówki lałem i
    lałbym dalej cokolwiek względnie przyzwoitego, byle śliskie było.

    > No ale moze on nie jest taki najgorszy skoro jakosc nie ma znaczenia?

    Całkiem niezła zasada niektórych starych mechaników mówi: silnikowi
    lepiej robią częste zmiany niż cena oleju, więc można lać beleco, ino
    szybciej zmieniać.

    de Fresz

  • 136. Data: 2012-01-19 12:27:28
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2012-01-19, de Fresz <d...@N...pl> wrote:

    > Ino nie wszystkie motocykle mają kontrolkę ciśnienia, w niektórych jest
    > to kontrolka poziomu. I ten układ też może się zrypać, nie?

    Akurat ten mial. No i uklad jest fail-safe - swieci sie gdy nie ma
    cisnienia.

    > To powiedz mi, jak bardzo chujaszczy musiałby być olej, aby do tego
    > doszło? Nie wydaje Ci się bardziej prawdopodobne, że nie było go tam
    > fcale?

    Przy rozbieraniu wygladalo na to, ze jednak byl. Bez oleju to by sie tam
    wiory sypaly, tymbardziej, ze nie ma mozliwosci zeby silnik wytrzymal
    pareset km szybkiej jak na 600 jazdy bez cisnienia oleju czy samego
    oleju.

    > Nawet oleje mineralne spełniają te normy w standardowych okresach
    > przebiegowych.

    Tak? A jak to sie ma do linku ktory wrzucilem? Ze z oleju po 90-120
    cyklach robi sie SAE20 z SAE40? A niektore wlane co dopiero z butelki
    nie spelniaja deklarowanej normy?

> [...]
    > a ten silnik letkiego życia nie ma. Do normalnej szosówki lałem i
    > lałbym dalej cokolwiek względnie przyzwoitego, byle śliskie było.

    No ale czemu tu sie dziwic jak oleje do ciezarowek maja robic po
    kilkadziesiat tysiecy kilometrow a motocyklem zrobili 20k mil.
    To kiedy ten olej mial stracic wlasciwosci skoro przez 20k mil go
    wymienili pare razy?

    > Całkiem niezła zasada niektórych starych mechaników mówi: silnikowi
    > lepiej robią częste zmiany niż cena oleju, więc można lać beleco, ino
    > szybciej zmieniać.

    Ja nigdzie nie napisalem nic innego. Tylko ze tanie oleje bardzo szybko
    traca swoje wlasciwosci skoro po 120 cyklach pracy robi sie nagle z
    niego SAE20. Co to jest 120 cykli? 60 dni jazdy do roboty w
    przyblizeniu. Ja wole lac drozszy i miec pewnosc ze trzyma swoje
    wlasciwosci do momentu wylania i o to sie rozchodzi.

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 137. Data: 2012-01-19 12:36:31
    Od: Kamil Nowak 'Amil' <t...@r...pl>

    AZ napisał(a):
    > Ja wole lac drozszy i miec pewnosc ze trzyma swoje
    > wlasciwosci do momentu wylania i o to sie rozchodzi.

    Przeciez pisales, ze ten co lejesz nie trzyma tych parametrow, bo juz po
    5kkm Ci skrzynia zle dziala. Wykazujesz niezle zaslepienie tym
    marketingiem tak na moje.

    --
    Kamil Nowak 'Amil'
    rocker's not dead

  • 138. Data: 2012-01-19 12:44:29
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2012-01-19, Kamil Nowak 'Amil' <t...@r...pl> wrote:

    > Przeciez pisales, ze ten co lejesz nie trzyma tych parametrow, bo juz po
    > 5kkm Ci skrzynia zle dziala. Wykazujesz niezle zaslepienie tym
    > marketingiem tak na moje.

    Dziala gorzej to nie znaczy ze zle dziala czy nie dziala.

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 139. Data: 2012-01-19 12:52:14
    Od: Roman Niewiarowski <n...@p...onet.pl>

    W dniu 2012-01-19 13:44, AZ pisze:

    > Dziala gorzej to nie znaczy ze zle dziala czy nie dziala.

    :-D

    pozdr
    newrom
    PS. jestes moze rzecznikiem jakiejs partii ? ;)
    --
    RD07 - dożywocie.

  • 140. Data: 2012-01-19 12:57:49
    Od: Kamil Nowak 'Amil' <t...@r...pl>

    AZ napisał(a):
    > Dziala gorzej to nie znaczy ze zle dziala czy nie dziala.

    Stary, jak Cie lubie, tak teraz nie wiem co napisac :))))
    Ide se babcie puknac :)

    --
    Kamil Nowak 'Amil'
    rocker's not dead