  • Data: 2012-01-18 17:39:42
    Temat: Re: Porównanie zaawansowanych parametrów olejów silnikowych
    Od: AZ <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 2012-01-18, de Fresz <d...@N...pl> wrote:

    > Młotki też się psują, moja osobista rodzicielka szczenięciem będąc
    > zepsuła jednemu kowalowi nastokilogramowe kowadło (serio), a Ty
    > oczekujesz że pompa oleju będzie niezniszczalna? Zresztą to była taka
    > zupełnie luźna hipoteza, ja poszukiwania przyczyny zacząłbym właśnie od
    > układu smarowania. Jakość oleju jest IMHO niezwykle nieprawdopodobną
    > przyczyną rozsypki całego silnika, chyba że miał ze 100kkm (olej, nie
    > silnik).

    Gdyby byl problem z pompa oleju to by sie zaswiecila kontrolka
    cisnienia. A co do tych 100kkm jak mozesz to ocenic nie wiedziac co to
    za silnik i olej?

    > Akurat pod pokrywą zaworową olej ma względnie letkie życie (w
    > porównaniu z warunkami w innych obszarach silnika), więc napisz proszę
    > jak sobie wyobrażasz mechanizm powstania takich uszkodzeń z powodu
    > kiepskiej jakości oleju. Bo ja z powodu braku oleju - potrafię bez
    > trudu. Z powodu złej jego jakości - jakoś nie. Ale niewątpliwie o czymś
    > mogę nie wiedzieć.

    No ma letkie zycie a mimo to sie krzywki przegrzaly. Mechanizm tych
    uszkodzen moze byc bardzo prosty - utrata lepkosci oleju wraz ze
    wzrostem cykli pracy na co jest test ASTM D6278 a z tego np. slyna oleje
    mineralne. Skoro jakosc oleju nie wplywa na zuzycie elementow w silniku
    to czemu nie jezdzisz na slonecznikowym, wkoncu to olej?

    > Pod warunkiem że przyjmiesz ode mnie w zamian z 15 litrów różnych
    > innych przepracowanych. Możemy się umówić w pół drogi.

    No ale moze on nie jest taki najgorszy skoro jakosc nie ma znaczenia?

    --
    Artur
    ZZR 1200