eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.rec.motocyklePorównanie zaawansowanych parametrów olejów silnikowychRe: Porównanie zaawansowanych parametrów olejów silnikowych
  • Data: 2012-01-19 12:11:13
    Temat: Re: Porównanie zaawansowanych parametrów olejów silnikowych
    Od: de Fresz <d...@N...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    On 2012-01-18 18:39:42 +0100, AZ <a...@g...com> said:

    >> Młotki też się psują, moja osobista rodzicielka szczenięciem będąc
    >> zepsuła jednemu kowalowi nastokilogramowe kowadło (serio), a Ty
    >> oczekujesz że pompa oleju będzie niezniszczalna? Zresztą to była taka
    >> zupełnie luźna hipoteza, ja poszukiwania przyczyny zacząłbym właśnie od
    >> układu smarowania. Jakość oleju jest IMHO niezwykle nieprawdopodobną
    >> przyczyną rozsypki całego silnika, chyba że miał ze 100kkm (olej, nie
    >> silnik).
    >>
    > Gdyby byl problem z pompa oleju to by sie zaswiecila kontrolka
    > cisnienia.

    Ino nie wszystkie motocykle mają kontrolkę ciśnienia, w niektórych jest
    to kontrolka poziomu. I ten układ też może się zrypać, nie?


    > A co do tych 100kkm jak mozesz to ocenic nie wiedziac co to
    > za silnik i olej?

    Nie mogę i nie oceniam, rzuciłem jakiś astronomiczny jak na olej
    przebieg z sufitu.


    >> Akurat pod pokrywą zaworową olej ma względnie letkie życie (w
    >> porównaniu z warunkami w innych obszarach silnika), więc napisz proszę
    >> jak sobie wyobrażasz mechanizm powstania takich uszkodzeń z powodu
    >> kiepskiej jakości oleju. Bo ja z powodu braku oleju - potrafię bez
    >> trudu. Z powodu złej jego jakości - jakoś nie. Ale niewątpliwie o czymś
    >> mogę nie wiedzieć.
    >>
    > No ma letkie zycie a mimo to sie krzywki przegrzaly.

    To powiedz mi, jak bardzo chujaszczy musiałby być olej, aby do tego
    doszło? Nie wydaje Ci się bardziej prawdopodobne, że nie było go tam
    fcale?


    > Mechanizm tych
    > uszkodzen moze byc bardzo prosty - utrata lepkosci oleju wraz ze
    > wzrostem cykli pracy na co jest test ASTM D6278 a z tego np. slyna oleje
    > mineralne.

    Nawet oleje mineralne spełniają te normy w standardowych okresach
    przebiegowych.


    > Skoro jakosc oleju nie wplywa na zuzycie elementow w silniku
    > to czemu nie jezdzisz na slonecznikowym, wkoncu to olej?

    Siakieś pismo hamerykanckie zrobiło kiedyś test i do jakiegoś nowego
    motura lali najtańszy i najbardziej syfiasty z możliwych olej od
    ciężarówek, ino zmieniali go kapkę wcześniej. Po 20k mil rozkręcili
    silnik i wiesz co? I nic. Wszystkie części mieściły się w normach
    fabrycznych, ani nie wykazywały nadmiernego zużycia. Cud normalnie.
    Ja teraz leje syntetyka tylko dlatego, że mieści mi się go całe ~1,5 l,
    a ten silnik letkiego życia nie ma. Do normalnej szosówki lałem i
    lałbym dalej cokolwiek względnie przyzwoitego, byle śliskie było.


    >>> Nie chcesz moze ode mnie przepracowanego Motula skoro olej nie ma
    >>> znaczenia? Oddam za darmo, wez tylko przyjedz i go zabierz.
    >>
    >> Pod warunkiem że przyjmiesz ode mnie w zamian z 15 litrów różnych
    >> innych przepracowanych. Możemy się umówić w pół drogi.
    >>
    > No ale moze on nie jest taki najgorszy skoro jakosc nie ma znaczenia?

    Całkiem niezła zasada niektórych starych mechaników mówi: silnikowi
    lepiej robią częste zmiany niż cena oleju, więc można lać beleco, ino
    szybciej zmieniać.

    --

    Pozdrawiam
    de Fresz

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: