  • Data: 2012-01-18 17:22:06
    Temat: Re: Porównanie zaawansowanych parametrów olejów silnikowych
    Od: de Fresz <d...@N...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2012-01-18 17:54:10 +0100, AZ <a...@g...com> said:

    > Wez mnie chlopie wytlumacz jak moze pasc pompa oleju - tak mocno
    > skomplikowane urzadzenie?

    Młotki też się psują, moja osobista rodzicielka szczenięciem będąc
    zepsuła jednemu kowalowi nastokilogramowe kowadło (serio), a Ty
    oczekujesz że pompa oleju będzie niezniszczalna? Zresztą to była taka
    zupełnie luźna hipoteza, ja poszukiwania przyczyny zacząłbym właśnie od
    układu smarowania. Jakość oleju jest IMHO niezwykle nieprawdopodobną
    przyczyną rozsypki całego silnika, chyba że miał ze 100kkm (olej, nie
    silnik).

    > No i jak mozna zrobic fioletowe krzywki walkow
    > rozrzadu nie gotujac przy tym wody w ukladzie chlodzenia?

    Akurat pod pokrywą zaworową olej ma względnie letkie życie (w
    porównaniu z warunkami w innych obszarach silnika), więc napisz proszę
    jak sobie wyobrażasz mechanizm powstania takich uszkodzeń z powodu
    kiepskiej jakości oleju. Bo ja z powodu braku oleju - potrafię bez
    trudu. Z powodu złej jego jakości - jakoś nie. Ale niewątpliwie o czymś
    mogę nie wiedzieć.

    > Skoro znajomy na pytanie co bylo w silniku odpowiedzial "nie wiem" to i
    > znaczy ze moglbys jakis stary olej albo niewiadomo co.

    Albo najlepsiejszy hiperwypassyntetyk wlany mu przez serwis.

    > Nie chcesz moze ode mnie przepracowanego Motula skoro olej nie ma
    > znaczenia? Oddam za darmo, wez tylko przyjedz i go zabierz.

    Pod warunkiem że przyjmiesz ode mnie w zamian z 15 litrów różnych
    innych przepracowanych. Możemy się umówić w pół drogi.

    de Fresz