eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.rec.motocyklePorównanie zaawansowanych parametrów olejów silnikowychRe: Porównanie zaawansowanych parametrów olejów silnikowych
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
    atman.pl!.POSTED!not-for-mail
    From: AZ <a...@g...com>
    Newsgroups: pl.rec.motocykle
    Subject: Re: Porównanie zaawansowanych parametrów olejów silnikowych
    Date: Sat, 14 Jan 2012 21:10:18 +0000 (UTC)
    Organization: ATMAN - ATM S.A.
    Lines: 28
    Message-ID: <jesqvp$ae1$1@node2.news.atman.pl>
    References: <jerg9p$42p$1@news.task.gda.pl> <jesp6e$m8u$1@news.task.gda.pl>
    <jespc2$5mj$3@node2.news.atman.pl> <jesqda$pvo$1@news.task.gda.pl>
    NNTP-Posting-Host: user-46-113-202-69.play-internet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: node2.news.atman.pl 1326575418 10689 46.113.202.69 (14 Jan 2012 21:10:18
    GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Sat, 14 Jan 2012 21:10:18 +0000 (UTC)
    User-Agent: slrn/0.9.9p1 (Linux)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.rec.motocykle:649683
    [ ukryj nagłówki ]

    On 2012-01-14, Marcin N <m...@o...pl> wrote:
    >
    > Wybrałeś olej firmy GULF.
    > Używam go od początku swojej kariery motocyklisty.
    > Kosztuje 30-32 zł za litr.
    >
    A coz to?
    >
    > Oleje nr 2 i 4 to oleje ORLENU.
    > Oleje nr 3 i 5 to MOTUL 7100 i 5100.
    >
    Na semi w ogole nie zwracalem uwagi :-)
    >
    > Tylko, że ja dalej nie wiem, czy wysoka temperatura zapłonu - to dobrze,
    > czy źle. Czy wyższa lepkość w 100 st to dobrze, czy źle. No i ten popiół
    > siarczanowy i TBN - też oczywiście nie mam pojęcia, czym to się je i czy
    > te minimalne różnice mają jakiś wpływ na cokolwiek.
    >
    Wyzsza lepkosc to lepiej, popiol nie jest zgodny z ZSRE, czym wyzszy TBN
    tym lepsze wlasciwosci neutralizujace i czyszczace. Ale ja nadal sie
    upieram przy bardzo waznym HTHS. Ale to wszystko co podales to pikus bo
    wazna tez jest utrata lepkosci podczas zwiekszania sie cykli pracy
    (zimno/gorace), co z tego ze nowy olej ma super lepkosc jak po 300
    cyklach lepkosc spada z 40 na SAE30 czy nizej...

    --
    Artur
    ZZR 1200

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: