  • 21. Data: 2011-08-17 15:47:19
    Temat: Re: Porównanie tuszy do drukarek ?
    Od: "Irokez" <n...@e...pl>

    Użytkownik "Marx" <M...@n...com> napisał w wiadomości
    news:41ssh8-6ee.ln1@wuwek.kopernik.gliwice.pl...
    > To zależy czy atramentówka ma głowicę zintegrowaną z tuszem czy osobną.
    > Pojemniki zintegrowane z głowicą teoretycznie powinny być droższe, i
    > zapewniają gorszą jakość, ale ryzyko zaschnięcia = ryzyko wymiany jedynie
    > tuszu.

    DO tego dochodzi pytanie ile to kosztuje.
    Nie od dziś wiadomo, że sam tusz kosztuje ułamek tego, ile kosztuje tusz z
    głowicą wbudowaną (cytowany tu HP78 do HP DeskJeta 970Cxi jaki miałem to
    250zł za kolorowy pojemnik).

    Czy tani laser taniej? Nie wiem ile Mat chce drukować.
    W moim przypadku od zakupu Xeroxa mineło 1,5 roku i jadę na oryginałach
    jeszcze dołaczonych do drukarki
    W tym, samym okresie wymieniałem 2 razy cały komplet tuszy do HP DJ 970Cxi z
    powodu zaschnięcia - czyli 800zł poszło się...
    Xeroxa kupiłem za 640zł

    Pozdrawiam.

    --
    Irokez

  • 22. Data: 2011-08-17 16:13:52
    Od: "Irokez" <n...@e...pl>

    Użytkownik "Mat" <M@..com> napisał w wiadomości
    > Chodziło mi o lepsze rozwiązanie porównując pojemnik z głowicą
    > i taki bez. Ale już rozumiem.

    Proste - z racji dużo większej ceny pojemników z zintegrowaną głowicą,
    jeżeli dużo drukujesz kupujesz drukarkę, która ma głowice osobno.
    Nie ma więc też takiego strachu, że zaschnie - bo przecież dużo drukujesz.
    Pozostaje kwestia, że w końcu może i tak głowica paść (zużycie, bardzo
    paskudny zamiennik)

    Kupujesz model z zintegrowaną głowicą (takie robi HP na przykład), jeżeli
    drukujesz znacznie mniej, a w razie zaschnięcia wywalasz pojemnik i kupujesz
    nowy.
    No ale koszta.

    Laser nie zaschnie, ale tu masz podobnie - koszta taniej przy dużej ilości
    wydruku mogą być duże.
    Chyba że znajdziesz model, który jest już jakiś czas na rynku, czipy są
    rozpracowane, tanie dosypki.
    Jeśli chodzi o czarno-białe to na przykład posiadany przeze mnie HP LJ 6P,
    zabytek, ale wydrukowanie 2500stron kosztuje mnie 8zł za toner.
    Mały kombajn w firemce (skaner/kopiarka/drukarka) Brother DCP-7030 to 42zł
    za pół kilo, czyli około 16-18tyś wydruków. Nie ma czipa.
    Do mojego Xeroxa 100gram (3-4tyś kopii) jednego koloru to 22zł. Czipa sobie
    sam programuję. Jak nie chcesz się bawić, to gotowy zamiennik 65zł za kolor.

    > W przypadku drukarki laserowej jest jeszcze kwestia gabarytów.
    > Są one zwykle większe, co czasami nie jest bez znaczenia.

    Ano niestety, kawał drukarki ten Xerox.
    Samsung CLP-320 jest mniejszy, ale 4-ro przebiegowe więc druk w kolorze
    wolny.

    Podsumowując - nadal pytanie ile tego chcesz drukować.
    Bo oprócz tonera do lasera, trzeba pamiętać że po jakimś czasie wymienia się
    też pas transmisyjny (w kolorze) czy bęben/fuser. W niektórych tanich jest
    niewymienny, liczony na czas życia całej drukarki, albo też w cenie nowej. O
    tym się praktycznie jak widzę nie mówi.

    Pozdrawiam.

    --
    Irokez

  • 23. Data: 2011-08-17 19:58:09
    Od: "Mat" <M@..com>

    Dziękuję za wszystkie informacje i wyjaśnienia.
    Teraz muszę rozważyć moje potrzeby i zanleźć
    odpowiedni produkt np. na Allegro.

    Pozdrawiam
    Mat

  • 24. Data: 2011-08-17 21:02:12
    Od: Piotrek <b...@o...pl>

    Dnia Tue, 16 Aug 2011 23:16:57 +0200, Mat napisał(a):

> [...]
    > z Internetu ceny i pojemności, a następnie sprowadzić
    > to do wspólnego mianownika.
    > Ale może takie porównanie jest już gdzieś w Internecie
    > lub jakimś czasopiśmie? Jeśli tak, to proszę o podanie
    > namiaru.
    >
    > Chodzi mi przede wszystkim o tusze oryginalne.
    >
    > Z tego co wiem to taniej wypadają pojemniki niezintegrowane
    > z głowicą i oddzielne dla każego koloru (porównując sumę
    > kosztów z kosztem jednaego pojemnika na wszystkie kolory).
    >
    > Bardzo proszę o informacje ten temat.
    >
    > Wszelkie sugestie jąką drukarkę będącą obecnie na rynku

    Jeszcze ewentualnie zastanów się nad Epsonem P50 z systemem Ciss. Wychodzi
    dość tanio, ale jak atrament zaschnie... no i atramenty są na wierzchu.

  • 25. Data: 2011-08-17 21:49:56
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Wed, 17 Aug 2011 21:58:09 +0200, Mat napisał(a):

    > Dziękuję za wszystkie informacje i wyjaśnienia.
    > Teraz muszę rozważyć moje potrzeby i zanleźć
    > odpowiedni produkt np. na Allegro.

    To Ci JoteR da popalić za chwilę... ;)

    [ Kobiety oczekują, że mężczyźni będą odgadywać ich życzenia. ]
    [ To dlatego, że nie umieją ich same sformułować. (JoeMonster.org) ]

  • 26. Data: 2011-08-18 06:15:47
    Od: Marx <M...@n...com>

    On 17.08.2011 15:44, m4rkiz wrote:

    > jezeli drukuje sie zdjecia sporadycznie, to lepiej wybrac sie do labu
    > niz ladowac sie w atrament tylko dla zdjec, moze wyjsc nieco taniej
    > niz drukowane na oryginalach i zalecanym papierze
    toteż mało kogo stać na drukowanie na oryginałach. Moja drukarka
    oryginałów nie miała włożonych nawet raz. Jednak wybór zamienników nie
    jest prosty, zarówno tuszu jak i papieru, warto też zainwestować w
    kalibrację. Aczkolwiek przy małych odbitkach lab i tak wychodzi taniej,
    a zdjęcie jest trwalsze.
    Marx

  • 27. Data: 2011-08-18 08:01:01
    Od: "nom" <n...@u...gazeta.pl>

    > Z chęcią zobaczyłbym zdjęcie z tej laserówki - zdjęcia z dobrej
    > atramentówki są porównywalnej jakości do tych z fotolabu.

    Drukowałem zdjęcia na papierze foto A4 na Canon LBP5000 (fotka z lustrzanki
    o ile ma to znaczenie) i wątpię, żebyś odróżnił od wydruku z atramentówki.
    :-)
    Na zwykłym papierze zdjęcia z laserówki wychodzą o niebo lepiej niż na
    atramentówce na tym samym papierze.
    Aha, drukowałem na oryginalnych tonerach, na zamiennikach tak ładnie to już
    nie jest. ;-)
    No i zdjęcie A4 laserówka drukuja jakieś 20 sekund a nie 4 minuty tak jak
    przeciętna atramentówka.

  • 28. Data: 2011-08-18 08:32:07
    Od: "Leszek K." <l...@n...pl>

    Dnia Wed, 17 Aug 2011 17:01:02 +0200, Mat napisał(a):

    > ...Znam przypadek gdy ktoś w sklepie kupił, przez nieuwagę, pojemnik
    > bez chipa (zamiennik) i pomimo prawidłowego oznaczenia drukarka
    > go nie zakceptowała. Konieczna była wymiana na taki z chipem...

    Jak kupujesz pojemnik bez chipa to musisz wyciągnąć chip ze zużytego
    pojemnika i przełożyć do nowego. Sterownik drukarki będzie informował, że
    zbiornik jest pusty (chyba, że użyjesz resetera (są taki ustrojstwa)) ale
    będzie rozpoznawał, że pojemnik jest włożony. Nie wiem jak w innych, ale w
    Canonie Pixma można komunikaty o stanie tuszu wyłączyć i drukować do oporu.

  • 29. Data: 2011-08-18 11:01:47
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    W dniu 2011-08-18 10:01, nom pisze:

> [...]
    > nie jest. ;-)
    > No i zdjęcie A4 laserówka drukuja jakieś 20 sekund a nie 4 minuty tak jak

    Moja Brother zdjęcie drukuje ok. 30 sekund.

    --
    animka

  • 30. Data: 2011-08-18 11:56:55
    Od: Marx <M...@n...com>

    On 18.08.2011 10:01, nom wrote:

> [...]
    >
    > Drukowałem zdjęcia na papierze foto A4 na Canon LBP5000 (fotka z
    > lustrzanki o ile ma to znaczenie) i wątpię, żebyś odróżnił od wydruku z
    zaręczam ci że odróżnię, bo w wydruku z atramentówki z bardzo bliska w
    niektórych partiach zdjęcia widać kropki. Zresztą było o jakości
    porównywalnej z fotolabem.

    > Na zwykłym papierze zdjęcia z laserówki wychodzą o niebo lepiej niż na
    > atramentówce na tym samym papierze.
    Nikt zdjęć na zwykłym papierze nie drukuje, to bez sensu

    > No i zdjęcie A4 laserówka drukuja jakieś 20 sekund a nie 4 minuty tak
    > jak przeciętna atramentówka.
    Moja atramentówka (pixma) w najwyższej możliwej jakości drukuje całkiem
    szybko i na pewno nie trwa to więcej niż minutę.

    Gdyby laserówki zbliżyły się jakością do fotolabu to wyp... bym tą
    atramentówkę przez okno i kupił laser :)
    Marx

    Ps. Próbowałeś kalibrować tą drukarkę na zamiennikach?